Ačiū už gerus žodžius. O feisbuke tik pusvalandis "atiduodamas"... Ir tai, dažniausiai, darbo temomis. O mano darbas - stendinio modeliavimo būrelio neformaliojo švietimo mokytojas (o kaip mandriai skamba )Gargždų vaikų ir jaunimo laisvalaikio centre. Tai kad ir modeliuoti yra kada. Tik kad vieno modelio nemoku daryti - va kur bėda. Štai ir šiuo metu daromi šie bent jau su Lietuva susiję modeliai: http://www.kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=6&t=1079 http://www.kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=21&t=848 http://www.kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=21&t=1080 O dar ir kai kas persidažoma kompiuteriu į lietuviškus, kurie, pabaigus abu "Vyčius - 1", bus daromi ir dar keletas modelių "dūšiai". Tai kad modeliavimui laiko visada yra, bet, kaip ir daugumai modeliuotojų (ir ne tik) jo trūksta. Kartais tas neskubus modeliavimas išeina ir į gerą - pagal gautą naują informaciją kažkas koreguojama, perdirbama...
Toliau po truputį apklijuoju liemenį. dugno dar neapklijavau, nes reikėjo kai ką viduje sumontuoti, pavyzdžiui - kilį (stabilizatorius tik pridėtas sutikrinimui:. Deja, išpjovą stabilizatoriui reikės didinti, kitaip raukšlėjasi kilio danga. Prieš apklijuojant dugną, teko įtvirtinti kilį iš vidaus, sumontuoti galinio ramsčio tvirtinimo detalę, turbinos ir Venturi vamzdelių, kurie išdėstyti ant lėktuvo liemens viršaus, tvirtinimo detales, sparno priekinio lonžerono detalę liemens viduje. Kabinos dugno tvirtinimą reikėjo sustiprinti - jis juk turės laikyti visą modelio svorį. Toliau dirbau su važiuokle.
Taigi, sparno konsoles, eleronus ir aukščio vairus, pritrūkus paviršių įtempiančių dažų, teko tepti pakaitalais. Kaip vienas aviamodeliuotojas patarė (o aš padariau), tepiau po porą sluoksnių "Capon" gruntinio lako ir vieną baldinio neblizgaus skiesto nitrolako. Atrodo, kad viskas gavosi normos ribose. Taip pat pabaigiau liemens aptraukimą ir jo laukia ta pati procedūra: po apipjaustymo ir kampų pašlifavimo, žinoma.
Taigi, palengva pradedu montavimo darbus. Pirmą priklijavau stabilizatorių. Čia teko imtis drastiškų priemonių: pjauti dangos apatinį sektorių ant kilio ir išpjauti apatinę kilio nerviūrą. Labai jau negražiai atrodė kilio danga, jei įklijuoti stabilizatorių taip, kaip yra. Teks daryti naują nerviūrą ir priklijuoti truputį aukščiau.
"JG52", nieko čia baisaus - pusvalandis papildomo darbo ir viskas taip, kaip turi būti. Taigi, pataisiau kilį po stabilizatoriaus priklijavimo į vietą. Dabar reikia tik kelis kartus tas vietas "pracaponyti". Taip pat jau priklijavau aukščio ir krypties vairus, aukščio vairų svirteles ir spyrius bei atotampas.
Labai gražiai viskas atrodo. Jau minėjau, kad Jūsų kruopštumas ir dėmesys detalėms man yra pavyzdinis. Net ir toms detalėms ir įrangai, kurių nebus matyti. Pvz., Lituanicos "liemenyje" įtaisyti kruopščiai padaryti (pagal išmatavimus, formas net spalvą) kuro bakai. Super! O dėl kilio ir stabilizatoriaus nuogąstavau, nes perdaryti gerai padarytą darbą geriau - visada yra rizika
Tarp dar likusių dugno ir naujos kilio dalies padengimų "Caponu" ir nitrolaku darau trūkstamas detales. Šįkart "krito" galinis ratukas su tvirtinimu ir greito kuro išpylimo angų dangčiai: