77-osios br. gen. inž. A.Gustaičio mirties metinės

Nerijus Korbutas 2018 spalio 16 d., 08:41  



1941 m. spalio 16 Maskvos Butyrkų kalėjime nužudytas Antanas Gustaitis.
Br. gen. inž. Antanas Gustaitis - Lietuvos kariuomenės savanoris, karo lakūnas, ANBO konstruktorius, Lietuvos karo aviacijos ir jos pramonės kūrėjas.
Neilgas, bet labai prasmingas, šio Lietuvos sūnaus gyvenimas. Paskyręs gyvenimą savo Tėvynei, suteikęs Jai Sparnus, kaip ir daugelis anuometės Lietuvos kūrėjų - tapo sovietinio teroro auka.
Prieš 3 metus iš Lietuvos ypatingojo archyvo nusikopijavome, išvertėme ir paskelbėme br. gen. inž. Antano Gustaičio baudžiamąją bylą Nr. 1966.
Ši byla yra chrestomatinis pavyzdys kaip brutaliai buvo susidorojama su Lietuvą kūrusiais ir atsisakiusiais prisitaikyti prie okupacinio rėžimo žmonėmis.
Kviečiame peržiūrėti.

Brig. gen. inž. Antano Gustaičio baudžiamoji byla.

SVETAINĖS ADMINISTRACIJA
     

„LITUANIKOS“ skrydis

Kiras 2018 spalio 07 d., 15:59  



Prieš 85 metus, 1933 m. spalio 7 dieną laikraštyje „Lietuvos žinios“ buvo paskelbtas Antano Gustaičio vadovautos komisijos AKTAS dėl Lituanicos žuvimo priežasčių. Lietuvos žmonėms buvo pateiktos oficialios „Lituanikos“ katastrofos bei S.Dariaus ir S.Girėno žūties aplinkybės. Ir tarsi buvo padėtas taškas „Lituanikos“ skrydžio istorijoje.

Ta proga Plieno sparnų svetainė parengė pilną „Lituanikos“ katastrofos tyrimo dokumentų sąvadą.

Kartu pateikiame ir straipsnių ciklą „LITUANIKOS SKRYDIS“. Tai rašiniai daugiausia apie technines „Lituanikos“ skrydžio detales. Yra ir tai, ko galbūt nerasite ligšiolinėje „Lituanikos“ istoriografijoje. Šiuose rašiniuose taip pat yra tam tikrų niuansų, kurie nesutampa su nusistovėjusiais daug metų kartotais teiginiais, yra kai kurių prieštaravimų visuotinai priimtai nuomonei.






SVETAINĖS ADMINISTRACIJA



     

Stasiui Girėnui - 125

Nerijus Korbutas 2018 spalio 04 d., 20:54  



Prieš 125 metus, 1893 m. spalio 4 d. Vytogalos kaime, Kaltinėnų valsčiuje gimė legendinis transatlantinis lakūnas Stasys Girėnas (iki 1931 m. Stanislovas Girskis). Žuvo 1933 m. kartu su Steponu Dariumi lėktuvu „Lituanica“ perskridę Atlantą.

     

Legendiniam nusileidimui degančiu lėktuvu - 90

Nerijus Korbutas 2018 rugsėjo 21 d., 20:09  





Prieš 90 metų, 1928 m. rugsėjo 21 d. popietę Kauno aerodrome nutiko įvykis nuskambėjęs viso pasaulio spaudoje. Tą dieną karo lakūnas Leonardas Peseckas savo kūnu balansuodamas ant sparno sugebėjo nusileisti degančiu SOPWITH „1 ½ Strutter“. Išgelbėjo savo ir žvalgo K.Šimkaus gyvybes bei aukso raidėmis įsirašė į pasaulio aviacijos istoriją. Verta prisiminti! PLAČIAU...

SVETAINĖS ADMINISTRACIJA

     

Lituanica II Skrydžiui - 83

Nerijus Korbutas 2018 rugsėjo 20 d., 22:14  





1935 m. rugsėjo 21-22 dienomis lakūnas Feliksas Vaitkus vienmotore, perdaryta "Lockheed Vega 5B" - Lituanica II perskridęs Atlantą tapo šeštuoju transatlantiniu solo pilotu, bei vieninteliu lakūnu perskridusiu Atlantą 1935 metais.
Prieš 3 metus, minint skrydžio 80-metį, parengėme 2-jų dalių virtualią parodą "Lituanica II Skrydžiui - 80"
Kviečiame ją peržiūrėti:

I PARODOS DALIS

II PARODOS DALIS


SVETAINĖS ADMINISTRACIJA
     

Surastas plk.ltn. Viktoro Reimonto kapas

Nerijus Korbutas 2018 rugsėjo 11 d., 00:07  





Dalinamės Asociacija memorialui žemaičių aviatoriams statyti Facebook'e paskelbta informacija:
"Norime pasidalinti džiugia naujiena! Minint Lietuvos Karo aviacijos šimtmetį jau žinosime, kur palaidotas garsus tarpukario Karo aviacijos lakūnas, aviacijos vadovėlių autorius, lietuviškos aviacijos mokyklos kūrėjas, telšiškis pulkininkas leitenantas Viktoras Reimontas (1898–1947). Reiškiame didelę padėką Ritai Markgraf iš Augsburgo katalikų kapinių administracijos už geranorišką bendradarbiavimą ir kapo nufotografavimą. Jau kreipėmės į Vokietijos lietuvių bendruomenę su pasiūlymu aptvarkyti pulkininko leitenanto Viktoro Reimonto kapą. Manome, kad tai būtų puiki dovana Lietuvos valstybės ir Karo aviacijos šimtmečiui. Pulkininko leitenanto V. Reimonto kapas yra Augsburgo katalikų kapinėse, 6 sektoriuje. Kapo numeris 86, 87. Besilankančius Augsburge kviečiame aplankyti pulkininko leitenanto V. Reimonto amžino poilsio vietą ir nulenkti galvą prie šio, labai daug mūsų Karo aviacijai nusipelniusio, žemaičio kapo.
Pijus Poškus"

VIKTORO REIMONTO BIOGRAFIJA

SVETAINĖS ADMINISTRACIJA


     

Nidos sklandymo mokyklai 85!

Nerijus Korbutas 2018 rugsėjo 02 d., 09:40  





Prieš 85 metus - 1933 m. rugsėjo 3 d. oficialiai atidaryta Nidos sklandymo mokykla. Tai ne šiaip mokykla - tai sklandytojų šventovė, jų didelių Skrydžių starto vieta, o ne vienam jų Nidos kopos tapo tramplinu į dangų visam gyvenimui. Per 6 mokyklos gyvavimo metus parengta šimtai visų kategorijų pilotų. Mokinių rankomis pastatyti pastatai, kurti sklandytuvai, pasiekta daugybė rekordų. Plačiau skaitykite:

NIDOS SKLANDYMO MOKYKLA

SVETAINĖS ADMINISTRACIJA


     

Belanka virsta Lituanika

Kiras 2018 rugpjūčio 21 d., 16:51  


Lėktuvas Bellanca CH-300 Pacemaker – aukštasparnis monoplanas su sparnų spyriais. Sparnas medinis dviejų lonžeronų trauktas drobe. Liemens karkasas iš chrommolibdeninio plieno vamzdelių trauktas drobe. Variklis Wright J-6-9 Whirlwind – žvaigždinis, 9 cilindrų, oru aušinamas, 300 AG. Propeleris metalinis, nekintamo žingsnio. Variklio ypatumas buvo tas, kad oru aušinami cilindrai buvo iškišti į išorę...

Tolimiems skrydžiams skirto lėktuvo svarbiausioji dalis yra benzino bakai. Žinoma, svarbių detalių lėktuve yra daug. Be sparnų lėktuvas neskristų, skridimui būtinas ir variklis su propeleriu. Be stabilizatoriaus, vairų, važiuoklės, prietaisų – taip pat neįmanoma įsivaizduoti funkcionuojantį lėktuvą. Tačiau visas šias detales turi kiekvienas lėktuvas. Kiekvienas lėktuvas turi ir benzino bakus. Bet tolimiems skrydžiams parengto lėktuvo benzino bakai yra ypatingi – juose turi sutilpti benzino atsargos 30-40, galbūt 50 valandų skridimui.
Bellancos CH-300 benzino bakai buvo du sparnuose, po 44 galonus talpos, viso 333 litrai. S.Darius su S.Girėnu planavo skrydžiui paimti apie 800 galonų benzino...


Apie tai, kaip Bellanka tapo Lituanika.





SVETAINĖS ADMINISTRACIJA



     

Pirmąjam šaulių sąj. lėktuvui - 80

Nerijus Korbutas 2018 rugpjūčio 12 d., 12:28  




Lygiai prieš 80 metų, gražų 1938 m. rugpjūčio 12 d. rytą Kauno aerodrome vyko nepaprastas renginys - Amerikos lietuvio Pauliaus Šaltenio iniciatyva Šaulių sąjungai padovanotas pirmasis lėktuvas Tylor "Cub".
Paulius Šaltenis mintį Šaulių sąjungai nupirkti ir padovanoti lėktuvą iškėlė 1938 m. pavasarį. Sulaukęs pritarimo organizavo šventes, piknikus, kurių metu rinko aukas ir tų pačių metų vasarą už 1650$ nupirko minėtą lėktuvą.
Planuota lėktuvą įteikti Tautinės Olimpiados aviacijos dienoje, įvykusioje 1938 m. liepos 30 d. Kauno aerodrome, bet nespėta, kadangi P.Šaltenis į į Lietuvą atvyko rugpjūčio 4 d., o lėktuvas į Klaipėdą atplukdytas tik rugpūčio 10 d.
Lėktuvo įteikimo iškilmės įvyko rugpjūčio 12 d., P. Šalteniui su šaulių av. būrio vadu kpt. Krasnicku jį perskraidinus iš Klaipėdos į Kauną. Aerodrome juos pasitiko Šaulių Sąjungos vadas plk. Saladžius, LAK pirm. prof. Z. Žemaitis, karo aviacijos virš. pav. plk. Rapšys, spaudos atstovai, šauliai ir šaulės, bei tūkstantinė minia. Plačiau apie Paulių Šaltenį ir Lietuvos Šaulių sąjungos aviaciją skaitykite skiltyje

ŠAULIŲ SĄJUNGOS AVIACIJA

SVETAINĖS ADMINISTRACIJA
     

Lituanikos skrydžio 85-metis

Kiras 2018 liepos 15 d., 12:36  




1933 metų liepos 15 diena, 13 valandų 24 minutės.

Lituanika rieda Niujorko Floyd Bennett aerodromo kilimo taku. Iki atplyšimo likę 12 sekundžių. Lygiai prieš 85 metus Steponas Darius ir Stasys Girėnas su Lituanika pakilo tolimam skrydžiui. Priešaky buvo Atlantas ir pusė Europos. Į Lietuvą...






SVETAINĖS ADMINISTRACIJA



     
Eiti į puslapį       >>  

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis