Motosklandytuvas VK-4 „Žuvėdra“ |
||||||||||||||||||||||||
Motosklandytuvas „Žuvėdra“ sukurtas Vlado Kensgailos su talkininkais Šilutės ASK, panaudojant slandytuvo A-2 dalis. Bendra schema – aukštasparnis spyrinis monoplanas su atatampomis. Sustandinta uodegos sija – liko nepakeista. Pakeista priekinė liemens dalis, įklijuojant sustiprintus špantus, prie kurių tvirtinami važiuoklės stovai ir variklio rėmas, suvirintas iš plieno vamzdelių. Uodegos sija taip pat sustiprinta, paaukštinus ir suteikus jai trikampio formą. Variklis – motociklo M-72, 22AG galingumo, per reduktorių suko 1,7m skersmens propelerį. Propelerio sūkiai 2500 aps/min, esant variklio sūkiams 4800 aps/min. Degalų bakas – 20 litrų talpos, įrengtas pirmame sparno pločio trečdalyje. Degalai į karbiuratorių teka laisvai. Dešiniajame kabinos šone padarytos durelės, iš priekio kabina pridengta organinio stiklo skydeliu. Prietaisų lentoje sumontuoti kompasas, variometras, auštimatis, greičio rodyklė, slydimo rodyklė, tachometras ir magneto jungiklis. Pagrindinės važiuoklės ratai – motorolerio „Viatka“, uodegos ratukas – pilnaviduris, guminis, savadarbis. Motosklandytuvas buvo pagamintas per žiemą ir pavasarį, ir 1961 metų vasarą atlikti pirmieji skrydžiai. Techniniai duomenys
Juozas Pleita, 2009 |