Negimęs sklandytuvas (BrO-14) |
||||||||||
1958 – 1961 Bronius Oškinis buvo kūrybos įkarštyje. 1961 metų pavasarį jis vėl vyksta į Simferopolį su nauju projektu. Tai BrO-14, savotiškas „Rūtos“ ir BrO-12 junginys su tų laikų naujove – skelta uodega. Porą mėnesių įtemptai dirbama. Bet ateina vasara – skraidymo sezono pradžia, ir tenka grįžti į sklandymo stotį. Bronius parsiveža nebaigtą sklandytuvą, tikėdamasis jį užbaigti Kaune. Deja ir čia nėra laiko... Kauno sklandymo stotis pirmauja Tarybų Sąjungoje. Vadinasi sklandymo stoties viršininko vieta ne dirbtuvėse, o aerodrome. BrO-14 statybą tenka atidėti. BrO-14 Simferopolio sklandytuvų dirbtuvese 1962 metais ūmai pašlyja Broniaus sveikata. Nuo įtempto darbo prie brėžinių ir skaičiavimų susilpnėja regėjimas. Reikia ieškoti okulisto pagalbos. BrO-14 taip ir lieka neužbaigtas. Į Simferopolį, Broniui tarpininkaujant pakviečiamas Balys Karvelis su konstrukcija BK-6. Ateina ir sukrečiančių permainų: medinių sportinių sklandytuvų era pasibaigė. Medis turi užleisti vietą metalui! BRO-14 techniniai duomenys
Iš: Žmogaus sparnai / Jonas Dovydaitis, Vilnius : Vaga, 1971 Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008 |