Sklandytuvas BK-7 „Lietuva“




1972 m. gruodžio 8 d. pakilo pirmasis plastmasinis sklandytuvas BK-7 „Lietuva“, pagamintas Prienų Eksperimentinėje sportinės aviacijos gamykloje (ESAG, dabar „Sportinė Aviacija“). Tai žymaus sklandytuvų konstruktoriaus Balio Karvelio kūrinys. Su šiuo sklandytuvu prasidėjo nauja, plastmasinių sklandytuvų gamybos era. Tai vėlesnių sklandytuvo „Lietuva“ konstrukcijų LAK-9, LAK-10 ir LAK-12 prototipas.

BK-7 „Lietuva“ – laisvos klasės vienvietis sklandytuvas iš stikloplasčio. Sparnų forma plane – dviguba trapecija. Sparnų profilis – Wortman FX67-170. Uodega klasikinės formos su pakeltu stabilizatoriumi.




Sklandytuvo stabdymui, vietoj klasikinių interceptorių (oro stabdžių), naudojami eksperimentiniai užsparniai, kurių maksimalus atlenkimo kampas +60°, –60°. Be to sklandytuvas aprūpintas specialiu stabdymo parašiutu. Nukeliamas kabinos gaubtas pagamintas iš vientiso organinio stiklo lakšto.




Techniniai duomenys

Sparnų ilgis 17,8 m
Liemens ilgis 7,20 m
Aukštis 1,40 m
Sparnų plotas12,3 m²
Proilgis 25,5
Tuščio sklandytuvo svoris 290 kg
Minimalus skridimo svoris 410 kg
Maksimalus skridimo svoris 480 kg
Maksimali aerodinaminė kokybė 43
Mažiausias žemėjimo greitis 0,52 m/s
Minimalus greitis 75 km/val.
Maksimalus greitis 225 km/val.



A. Juška
„Sparnai“ 1973 Nr.1


Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008


Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
P.Hiksa
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis
V.Rauba
J.Kumpis