Sklandytuvas Olympia 419 |
|||||||||||||||||||||||||||
Pirmoji Olympia 419 pagaminta 1958 m. pasaulio čempionatui Lešne, dviem metrais pailginus prieš metus sukurtos Olympia 403 sparnus. Lygiagrečiai buvo pastatytas ir standartines klasės „giminaitis“ - Olympia 415, nes Lešne jau buvo varžomasi dviejose sklandytuvų klasėse. Abu sklandytuvai debiutavo sėkmingai - užimtos 7-tos vietos. Jei ne apmaudi anglų piloto klaida paskutinę varžybų dieną, su Olympia 419 būtų iškovota antroji vieta. Nuo 1959 m. čempionate pirmavusios Olympia 419 sėkmė vėl nusisuko - už skriejimą debesyje tos dienos Nick Goodhart rezultatas buvo anuliuotas, todėl galutinėje įskaitoje anglų sklandytojas liko 4-tas. Nacionaliniuose Britanijos čempionatuose su Olympijomis dalyvauta labai sėkmingai. Olympia 419 iš viso buvo pagaminti 7 vienetai. Vienas iš jų eksportuotas į TSRS ir jis atsidūrė Lietuvoje, kur skraidė iki nelemtos avarijos 1963 m. Olympia 419 Lietuvoje iki avarijos Standartines klasės Olympia 415 pastatytas tik vienas. Kitas pagamintas perdirbus Olympia 401. Su pastaruoju 1960 m. pasaulio čempionate skraidė norvegų pilotas. Olympia 419 ir Olympia 415 Olympia 419 yra medinės konstrukcijos, vienvietis sklandytuvas. Sparnai vieno lonžerono, beveik pilnai apdengti klijuote. Sparnams buvo panaudoti NACA 64 serijos laminariniai profiliai. Liemuo taip pat dengtas klijuote. 2009 m. Lietuvos aviacijos muziejus įsigijo šį sklandytuvą, dėl istorinės reikšmės Lietuvos sklandymui. Šiuo metu, Olympia 419 LY-OLY yra vienas iš keleto muziejaus skraidančių eksponatų. Reprezentuojant Lietuvą, 2009 m. sklandytuvas, su muziejaus komanda, dalyvavo tarptautiniame senovinių sklandytuvų sąskrydyje, Achmer miestelyje, Vokietijoje. Lietuvos Aviacijos muziejaus sklandytuvas Olympia 419 Techniniai duomenys:
Parengta pagal Martin Simons |