Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Apie P.Šaltenį jau nemažai rašėme išeivijos temoje, tačiau jis neatskiriamas ir nuo Šaulių sąj. aviacijos temos.
Prieš septyniasdešimt su virš metų, 1938 rupgjūčio 13 rytą Lietuvos gyventojai skaitydami laikraščius aptarinėjo vakarykštį amerikono vizitą ir neišpasakytą dosnumą - lėktuvą dovanų šauliams.
O 2011 m. rugpjūčio 13 rytą, minint šią sukaktį nuo šio gražaus įvykio, svetainės nariams parengiau fotoalbumą:
"Piper Cub". Būtų šaunu, kad nors mažutė, trumputė biografija būtų paskelbta. Ne kiekvienas žino, kas jis, Paul Saltenis. Aš pats žinau tik tiek, kad gimęs 1912 Pensilvanijoje, 1948 m. sausio 13 d. žuvo netoli Vašingtono. Ir kad žuvusiųjų lakūnų garbei išleistoje knygoje "Fate is hunter" yra jis paminėtas.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
oxygene rašė ...
"Piper Cub". Būtų šaunu, kad nors mažutė, trumputė biografija būtų paskelbta. Ne kiekvienas žino, kas jis, Paul Saltenis. Aš pats žinau tik tiek, kad gimęs 1912 Pensilvanijoje, 1948 m. sausio 13 d. žuvo netoli Vašingtono. Ir kad žuvusiųjų lakūnų garbei išleistoje knygoje "Fate is hunter" yra jis paminėtas.
Labai, labai atsiprašau Nerijaus. Tikrai yra nemažai. Beje likimo ironija, prieš du ar tris metus (tiksliai neprisimenu) aviacijos šventėje dalyvavo DC-3. Tai tas pats lėktuvas (modelis), kuriuo į paskutinį skrydį kilo P. Šaltenis.
Beje būtų įdomu susirinkti medžiagą (o gal jau yra) apie E. Karnilą. Juk ši aviakatastrofa irgi savotiškai įėjusi į Lietuvos aviacijos istoriją. Rusijos pulspiuose šiek tiek pavyko atrasti medžiagos.
Yra dvi Tu-124 katastrofos versijos: Pirma, aprašyta E. Ganusausko. Atsilenkus trimeriui į pikiravimo padėtį, bendromis pastangomis ekipažas iš pikiravimo lėktuvą ištraukė. bet nematydami horizonto, nepastebėjo augančio pokrypio. ir lėktuvas perėjo į gilią spiralę. Antra versija - traukiant lėktuvą iš pikiravimo buvo viršytas kritinis atakos kampas, ir lėktuvas nuvirto į suktuką.