Bet kodėl lėktuvo kursas nesutapo su nuotraukoje matoma balta linija? Kaip suprantu, toks turėjo būti lėktuvo kursas, norint tiksliai pataikyt į KTT. HEAT iš apk.net forumo štai ką šiuo klausimu sako:
Smolensk-Severnyj tikslaus automatinio nusileidimo sistemos (ILS) neturi. Lėktuvo kursą reguliavo amerikoniška FMS (flight management system). Konkreti FMS karinio aerodromo Severnyj savo duomenų bazėje neturi. Smolensko aerodromo koordinatės buvo suvestos rankomis, manoma kad iš rusiškų navigacinių žemėlapių su koordinačių sistema SK-42. Į koordinačių sistemą WGS-84, be konvertavimo. Abiejų sistemų principai tie patys, skiriasi tik geoido parametrai. Paklaida nestabili, apie 30 metrų. Maždaug tiek lenkai į taką ir nepataikė.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Ką nors ypatingai pakomentuoti negaliu. Nesu tos srities specialistas.
Manau, kad pagal kursą pataikė pakankamai tiksliai - nukrypimas buvo apie 40 m į šoną. Su sistema ILS galima būtų tiksliau. Bet ILSo Smolenske nėra. Todėl yra apribojimas - matomumo (horizontalaus) minimumas - 1000 metrų. Reiškia iš 1000 metrų turi jau matyti KTT, arba bent prožektorius tako pradžioje. Per tą 1000 metrų 30-40 metrų nukrypimą galima atstatyti. O jei mato, kad pakoreguoti neišeis, ar iš vis nemato tūpimo tako - veiksmas vienas - nueiti į antrą ratą. O po to spręsti ar bandyti dar kartą, ar skristi į atsarginį.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
JG52 rašė ...
Kažin ar kas naujo bus
Čia kaip kam. Aš tikrai radau nemažai naujo, lyginant su tuo, ką žinojau anksčiau. Nors dar nespėjau visų schemų, brėžinių pilnai išanalizuoti ir įsigilinti.