Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Galvojo apie prezidentą (Wkurzy się, jesli jeszsze...) ir savo likimą, jei nepatupdys, o skris į atsarginį (daugiau prezidento nevežios). Ir dar galvojo, kad gal pasiseks, gal laiku įžiūrės prožektorius KTT pradžioje. Horizontalus matomumas apie 500 metrų. Tai čia normalių objektų. O prožektoriai rūką praskrodžia iš toliau. Nors prieš kelias minutes to kito lenkų lėktuvo JAK-40 vadas perspėjo, kad jau dabar jie įvertina matomumą tik apie 200 metrų. Bet gal ekipažas įtampos momentu to perspėjimo nesuvokė.
Leistis į nežinią... kai prietaisai, įspėjamieji signalai plyšauja... Matyt, ėjo "va bank". Kita vertus, paskutiniu momentu trūktelėjo į viršų, varikliai dirbo kilimo režimu, bet jau buvo per vėlu.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
JG52 rašė ...
Lenkai gi, net po antro piloto komandos "traukiamės/išeinam/ kylam", toliau žemėjo bent jau iki 20 metrų
Lėktuvas nukrito 10:41:05. O susidūrimas su tuo anksčiau minėtu beržu įvyko (pagal stenogramą) 10:40:59,3. Manau, kad čia yra atskaitos taškas, nes tos kelios sekundės iki nukritimo, jau buvo, kaip sakant po visko.
Sudariau tokį atbulinės atskaitos grafiką: I signalas PULL UP skamba likus 16,7 - 15,2 sekundžių iki susidūrimo su beržu. II signalas PULL UP - likus 14,8 - 13,2 s Po šito praėjus 3 sekundėm, t.y likus iki susidūrimo 10 sekundžių, antrasis pilotas taria: "W normie". Įdomu kas čia normoje? Likus 9,5 -8,0 sekundės - III signalas PULL UP. Ir tik tada (likus 8,8 s) antrasias pilotas sureaguoja "Odchodzimy". Dar kaukia IV signalas PULL UP (7,6 - 5,9 s) Šiuo metu (6,9 - 5,9 s) dispečeris perspėja "Horizont" V signalas PULL UP (5,6 - 3,8 s) Antras dispečerio perspėjimas (4,6 - 2,9 s) "Kontrol vysoty, horizont" - aiškiai pavėluotas. Likus 3,3 sekundės ir 2,7 sekundės suveikia signalai ABSU. Tai reiškia, kad atsijungė traukos automatas ir autopilotas. O tai įvyko, kai kažkuris iš lakūnų - ar vadas, ar II pilotas - sukišo gazus ir patraukė šturvalą. Lėktuvas pradėjo kilti, bet buvo vėlu - iki susidūrimo su tuo lemtingu beržu apie 3 sekundės.
Kyla klausimai: Kodėl apie 6 - 7 sekundes buvo delsta nuo pirmųjų PULL UP iki II piloto reakcijos "Odchodzimy" ir dar apie 5 sekundes sudelsta iki tikrojo "nuėjimo"? Jei čia tų sekundžių nebūtų tiek sudelsta - lėktuvą būtų "ištraukę".
Prie to pat - pamąstymams: 6 sekundės. Ką jos reiškia paprastam gyvenime ir ką aviacijoje.
Žinoma, ir dispečeriai galėjo aktyviau reikštis. Vyt juos lauk, nužemėjus daugiau nei 100 m. Tuo labiau, kad leidosi šone nusileidimo tako. Šiek tiek per pasyviai reagavo. Kita vertus - viską sprendžia laivo vadas, kuris atkakliai leidosi baltame piene į nežinia. Nepaisydamas siganalų ir net antro piloto komandos. 6 sek.... Gyvenime, aviacijoje, kelyje,... Kiek daug, vis dėlto, jos reiškia. Bet retai kada apie tai susimąstome. Dažniausiai - per vėlai. Visiems - geros dienos ir gero artėjančio savaitgalio!
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Iš tikro buvo kitaip. Buvo pasitelkta į pagalbą aukščiausiasis. Paprašyta, kad atsiųstų rūką bei susuktų protą lakūnams. Kam terliotis su tais klaidinančiais radiošvyturiais? Juos gali ir užpelenguoti. Tik vat, nežinoma kurio būtent pagalbos prašė: Alacho, Budos, Jehovos, Kristaus ar Manitu.
O jei rimtai tai, manau, neverta net gaišti laiko tokių teorijų skaitymui.
Tvirtinu, kad toje situacijoje, jei lakūnai būtų buvę apsukresni ir neuždelsę šešeto sekundžių, lėktuvą būtų ištraukę. Gal būtų užtekę ir mažiau - kokių 4-5 s. Taip susirikiuoja faktai iš tyrimo medžiagos.
O tikėti įvairiomis sąmokslo teorijomis ar ne - kiekvieno asmenis reikalas.
Kiekviena padoresnė ir save gerbianti tragedija tiesiog privalo turėti bent pora sąmosklo teorijų. Iš originalesnių pažymėčiau išlikusiųjų pribaiginėjimą miškelyje Rusijos spec pajėgomis, klastingieji radiošvyturėliai - mažiau originalūs, bet į temą. Mane išties šiek tiek glumina prėzidento lėktuvo kursas: http://img695.imageshack.us/img695/8306/smolenskcrashsite2.jpg Aukštis prie blogo matomumo - dalykas klastingas, bet kaip galima taip nugrybauti kurse? Pakonsultuokite.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Kaukas rašė ...
Aukštis prie blogo matomumo - dalykas klastingas, bet kaip galima taip nugrybauti kurse? Pakonsultuokite.
Dadis rašė ...
O nebus taip, kad lėktuvas nukrypo nuo kurso būtent po to, kai beržas nunešė dalį jo sparno?
Tikrai taip. Po susidūrimo su beržu lėktuvas vertėsi aukštielninkas ir jo trajektorija pakrypo į kairę. Dadžio pateiktas paveikslėlis tai iliustruoja.
Tiems, kas netingi įdedu, detalesnę katastrofos schemą pastudijuoti, tačiau gerokai apkarpytą. Nuo KTT pražios iki tos vietos, kur dar buvo likę skristi 2 km. Pati dramatiškiausi dalis. Originalo dydis 15000 x 1900 pikselių, tai nesiryžau tokios kelti. Tik tiek, kad visi užrašai lenkiški.