Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Sveiki kolegos, facebuke radau minklę, bet neįveikiau, foto kokybė deja tik tokia :
Neabejoju, kad tai FIAT CR.20. Bet klausimų daugiau nei atsakymų: Įvykis nuo 1927 iki 1936 m. kuomet galutinai atsisakyta įvairių asmeninių ženklų paišymų ant lėktuvų, kas matoma šioje fotografijoje. Taip pat akivaizdu, kad fotografijoje ne eilinė avarija. Arba tai katastrofa arba išsigelbėjimas parašiutu. Išsigelbėjimai parašiutais su Fiat'ais iki 1936 m. turėti du, t.y.: Kpt. Ignas Vylius 1933-06-30 ir Mjr. Eugenijus Kraucevičius 1934-07-11. Katastrofos - keturios. Pirmoji - leitenanto Prano Kvietinsko įvykusi 1935.02.11, bet tikrai tai ne ši katastrofa, tai liudija kitos įvykio nuotraukos ir pnš. Toliau: kapitono Povilo Nakrošio katastrofa 1936.05.20 - irgi visiškai neatitinka to ką matome jūsų fotografijoje. Trečia eilėje leitenanto Antano Skardžinsko 1936.09.25 katastrofa, ją irgi galima atmesti, nes minėto įvykio metu fiato uodega buvo visiškai nukirsta, o čia matoma, kad ji bene sveika. Iš katastrofų lieka leit. Broniaus Šabono katastrofa, jis 1936 m. spalio 15 d. lūžus sparnui nukrito Eigulių šaudykloje, nepanašu, bet visiškai atmesti negalima. Apibendrinus lieka 3 variantai. Arba tai 1 iš 2 išsigelbėjimo parašiutais atvejų 1933-34 m. arba ltn. B.Šabono 1936 m. katastrofa. Kas padės?
Ansaldo A.120 bort. Nr. 18 1937 m. rugpjūčio 21 d. nukrito ir sudužo 8 km nuo Vaiguvos miestelio. Šios katastrofos yra tik kelios nuotraukos, vietovė primena miško kirtimą, Lėktuvas, pilotuojamas j.psk. A.Palskio su oro žvalgu ltn. A.Rinbutu, atlikęs užduotį grįžo į Šiaulius. Dėl neišaiškintų priežasčių lėktuvas nukrito ir sudužo. Abu lakūnai žuvo.
Neoficiali versija: ltn.A.Rinbuto žmonos tėviškė kaip tik atitinka lėktuvo sudužimo vietovę ir buvo teigiama, kad iš lėktuvo buvo metamas laiškelis (pranešimas) ir dėl to buvo skraidoma ypatingai mažame aukštyje.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Eugenijau, drįsiu paprieštarauti, mano įkeltoje fotografijoje manau ne A.120, o FIAT CR.20, bent taip matau užrašyta galinėje liemens dalyje po stabilizatoriumi, bei išduoda matomi lėktuvo fragmentai, lyginant su A.120: šliūžė, vienas stabilizatoriaus spyris, įlipimo pakojis ir pnš. Ne toks piešinys ant šono ir netokia lėktuvo padėtis katastrofos vietoje.
Avarijos nuotraukoje stovi du karininkai. Vieno iš jų kepurės kokarda 1931 m. modelio. Uniformos junginys sudarytas iš pošalmio ir palaidinės buvo dėvimas pratybų metu, taip pat pamėgtas atsargos karininkų. Kokarda buvo iki 1934 m. imtinai, bet pratiškai kepurėse ji buvo segama šiek tiek ilgiau – iki 1935 m. pabaigos. Matyti ltn. Šabono katastrofa atkrenta (jeigu čia Fiat CR. 20 nenuginčijamai).
Nerijaus tyrimas patikslino, kad tai FIAT CR.20. Gaila, bet ankstesnė informacija prie šios nuotraukos buvo klaidinga. Gal kam nors teko matyti kpt. I.Vyliaus lėktuvo avarijos nuotraukas?
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Taigi, su kolegų pagalba priėjome išvados, kad tai lėktuvas FIAT CR.20 ir tai ne katastrofa. Lieka mano minėti įvykiai, kuomet pilotai išsigelbėjo parašiutais. Iš Eugenijaus klausimo apie I.Vylių suprantu, kad mjr. E. Kraucevičiaus 1934-07-11 įvykio aplinkybės yra žinomos ir neatitinka to ką matome fotografijoje, ar taip ?