Av.ltn. Antano Rinbuto - Oželio ir av. j. psk. Albino Palskio laidotuvės Karo aviacijos angare. Jie žuvo lėktuvu Ansaldo A.120 1937 m. rugpjūčio 21 d. 8 km nuo Vaiguvos (dab. Kelmės raj.)
Kadangi esu iš Šiaulių krašto, pateikiu papildomą informaciją dėl šių lakūnų šermenų: mano žiniomis jie buvo pašarvoti taip vadinamame „Gustaičio“ angare, šis angaras ko gero yra vienintelis ir kraštinis Smetonos laikų infrastruktūros palikimas išlikęs iki šių laikų dabartinėje Aviacijos bazėje Zokniuose. Taip pat keli asmenys yra minėję, kad apie lakūnų pašarvojimo faktą šiame angare bylojo metalinė atminimo lentelė kabėjusi ant angaro sienos. Įdomu tai, kad, pasak šių asmenų, ši lentelė buvo nepaliesta per visą Sovietų okupaciją, o dingo tik atkurtos Nepriklausomybės pradžioje. Galima daryti prielaidą, kad ji randasi pas ką nors asmeninėje kolekcijoje arba buvo priduota į metalo laužą bei sunaikinta. Gaila, bet dokumentaliai šių faktų negaliu patvirtinti. Bet turiu idėją atstatyti šią lentelę ( o jei jos ir nebuvo, tai pakabinti). Gal kas turite daugiau informacijos apie šį mirtiną incidentą? Taip pat praverstų papildoma informacija apie pačius lakūnus Rimbutą-Oželį ir Palskį. Mano visa medžiaga knygutė „Palūžę sparnai“.
Vis dėlto šioje nuotraukoje užfiksuota tragiškai pasibaigusi lakūno mokinio j. psk. Kazio Smetonos aviakatastrafa 1938 04 27 Kaune. Būtent jis skrido su lėktuvu borto nr. 30. Kpt. Povilas Nakrošius žuvo su lėktuvo Fiat C.R. 20 borto nr. 39.
Patikslinu avarijos, įvykusios 1938-09-24 Zoknių aerodrome 5-os eskadrilės lėktuvu Gloster ,,Gladiator” Nr.704 ( ne Kauno aerodrome 1938 m. rugpjūčio mėn. ir visai ne ,,ypač dažna avarija lūžus važiuoklei ar patekus ratams į duobę”). 1938 m. rugsėjo mėn. 24 d. 9 val. 50 min. pakilo iš Zoknių aerodromo pilotuojamas mok. lak. jaun. psk. Sendžiko Vinco vykdyti eskadrilės vado duotą uždavinį: ryšį su signaline aikštele marškomis. Baigęs užduotį lakūnas naudodamas staigius slydimus, mažu greičiu ėjo tūpti. Keletos metrų aukštyje lakūnas norėjo išlyginti, bet vairai dėl mažo greičio nepaklausė ir lėktuvas smukdamas smarkiai susitrenkė ratais į žemę; nuo to lūžo dešinysis važiuoklės spyris. Dešinysis lėktuvo sparnas siekė žemę ir užsukdamas į dešinę pusę apie 170 laipsnių, pastatė ant nosies. Įvykio pasekmėje lėktuvas aplaužytas ir reikalingas remontas Karo Aviacijos Dirbtuvėse.
Pasirašė avariją tyrusios komisijos pirmininkas kapitonas J.Vaičius.
Brig. gen. A.Gustaitis susipažinęs su tyrimo medžiaga užrašė tokia vizą: ,,Su kvotos išvadomis sutinku. Jaun. pusk. Sendžiką už parodytą neatsargumą darant slydimus arti žemės ko priežastimi įvyko avarija, skaitau baustinu, todėl įsakau palikti jį Mokykloje ketvirtiems metams ir prikomandiruoti į Karo Aviacijos Dirbtuves prie palaužto lėktuvo remonto“.
LCVA F.1323 Ap.1 B.502 L2-7
Reikia pastebėti, kad lėktuvas buvo skraidęs tik 45 val. 50 min, o lakūnas Sendžikas šiuo lėktuvu virš 20 val.
Įsigijau štai tokią nuotrauką. Ji kaip ir turi metriką, tačiau metrika užrašyta pieštuku ir kelia daug abejonių. Tradiciškai koks lėktuvas, kieno šį avarija ir kada įvyko?