Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
ELAS rašė:
Sveiki, ieškau duomenų apie iki 1940 metų sovietų okupacijos Aviacijos bazėje Šiauliuose tarnavusį puskarininkį Joną Kalecką (1901-1951). Mano duomenimis jis buvo aviacijos inžinierius – lakūnas bandytojas. Buvo patyręs avariją, kurios metu buvo sunkiai sužeistas. Įdedu kelias nuotraukas. Yra išlikęs puikus suvenyras – pusę lėktuvo propelerio, su gamyklos ženklais. Gal kas galite pakomentuoti ant kokių lėktuvų eidavo šie propeleriai, ar iš vis tikras šis daiktas, kokie lėktuvai yra nuotraukose (vienas panašus į Fiatą) ir panašiai.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Gražu, pamatyti kažką naujo. 2 ir 5 foto itališkas Ansaldo A.120 3 foto - greičiausiai Halb C.V sprendžiu pagal sparnų ilgį, formą, padėtį, stabilizatoriaus ir aukščio vairo formą, bei liemenį. Galiu ir klysti. Propeleris tikrai ne "anbukų". Beveik garantuotai - nuo vokiškų lėktuvų. Gamintojas išduoda. Fotografijos su "motorynka" ir motociklu tikrai lietuviškos kilmės? Kažkokie įtartini numeriai, tačiau asmuo panašus į esantį pirmoje fotografijoje. Žmonių, bendroje foto, aišku nepažįstu.
Bendroje nuotraukoje Jonas Kaleckas sėdi pirmas iš dešinės priekinėje eilėje. Pagal aprangą ir jos detales galima daryti prielaidą apie užfiksuotus apytikslius metus: neabejotinai su ankstyvojo periodo karo aviacija susiję kariai, tai galėjo būti viena iš pirmųjų karo aviatorių laidų. Visos nuotraukos darytos Lietuvoje. Fotografijos su "motorynka" daryta iškart pokario metu, o su motociklu dar prieš karą. Ar piešinys ant lėktuvo „cirko beždžionėlė“ galėjo būti Kalecko unikalus žymėjimas?
Na, jis, pagal giminių prisiminimus nebuvo tikras karo lakūnas, bet, pasak giminių, jis skraidė daug, kaip jau minėjau vieno skrydžio metu buvo sunkiai sužalotas, be to jis ir jo keletas kolegų yra ir Kaune po tiltais kelis kartus praskridęs. Tai rodo, kad turėjo puikius lakūno įgūdžius. Jo kolegos už šiuos skrydžius gavo drausmines nuobaudas, o Jonui pavyko likti nenubaustam. Giminės prisimena kelis jo draugus kolegas: Povilas Brunius, Šukys (neaiškus vardas), bei kiti Dūda?, Paltarokas?, tik nežinia ar tai pavardės ar pravardės... Gal turite geros kokybės Ansaldo A.120 su Klauno piešiniu ant šono nuotrauką? Persiųsčiau ją giminėms.
Gaila, jog nuotraukos nesididina. Iš tokios rezoliucijos nuotraukų sunku spręsti, bet atrodo, jog grupinėje nuotraukoje antras iš kairės sėdi psk. E. Kraucevičius. Ankstyvosiose nuotraukose šis karys gan dažnai būna. Turiu jo portretinę nuotrauką, o beroc Mikėno atsiminimuose teko skaityti, jog jis ir žuvęs lakūnas Borisas Kraucevičius buvo gen. Juozo Kraucevičiaus sūnūs.
Gaila, jog nuotraukos nesididina. Iš tokios rezoliucijos nuotraukų sunku spręsti, bet atrodo, jog grupinėje nuotraukoje antras iš kairės sėdi psk. E. Kraucevičius. Ankstyvosiose nuotraukose šis karys gan dažnai būna. Turiu jo portretinę nuotrauką, o beroc Mikėno atsiminimuose teko skaityti, jog jis ir žuvęs lakūnas Borisas Kraucevičius buvo gen. Juozo Kraucevičiaus sūnūs.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Elas rašė ...
Na, jis, pagal giminių prisiminimus nebuvo tikras karo lakūnas, bet, pasak giminių, jis skraidė daug, kaip jau minėjau vieno skrydžio metu buvo sunkiai sužalotas, be to jis ir jo keletas kolegų yra ir Kaune po tiltais kelis kartus praskridęs. Tai rodo, kad turėjo puikius lakūno įgūdžius. Jo kolegos už šiuos skrydžius gavo drausmines nuobaudas, o Jonui pavyko likti nenubaustam. Giminės prisimena kelis jo draugus kolegas: Povilas Brunius, Šukys (neaiškus vardas), bei kiti Dūda?, Paltarokas?, tik nežinia ar tai pavardės ar pravardės...
Karo lakūnas jis tikrai nebuvo. Bent jau tokios pavardės nėra 1938-1940 m. skraidžiusių puskarininkių ir karininkų sąrašuose. Nėra ir "Tautinės eskadrilės" sąrašuose. Lakūnas - bandytojas irgi negalėjo būti. Giminių prisiminimai šiuo atveju menkas šaltinis, reikia dokumentų. Prisiminti galima daug ką, daug ką ir pripasakoti galima grįžus iš tokio miesto kaip Kaunas į provinciją. Ir pro tiltus nardęs, ir dar bala žino ką išdarinėjęs. Kas ten patikrins, o įspūdį giminaičiams ir draugams padaryti reikia. Labai abejoju, ar pakilti iš Karinio aerodromo, neturinčiam tam teisės asmeniui išvis buvo kokia nors nors galimybė. Tačiau, retsykiais paskraidyti kaip keleiviui galimybė buvo, galbūt ir vairus palaikyti ir net pramokti kažkiek. Ir pabūti pilotų išdaigų liudininku. Ir į avariją galėjo patekti, kas paneigs. Tiesa, visos avarijos buvo registruojamos, tad archyvuose atidžiai peržiūrėjus Skraidymų dienynus tikrai turėtume rasti tą patvirtinantį įrašą.
Iš paminėtų pavardžių tai žinomi yra Povilas Bronius bei Ipolitas Šukys (jei tai šis Šukys), Dūdos ir Paltaroko užtikti neteko.
mhm... dabar sulyginus veidus gerokai suabejojau dėl prieš tai išsakyto spėjimo. Kol kas tai tik spėjimas, negaliu patvirtinti. Kas dėl uniformų: kariai su 1920 m. nustatyta uniforma (kokarda ir pilotė) laipsnių žymėjimas, toks koks buvo įvestas 1920 m. rugpjūtį. Pas vieną iš karių antpečiuose yra aviacijos ženklas - propeleris su sparnais ir skaičius vienas, kas turėtų reikšti pirmąją eskadrilę, jos užuomazga oro eskadrilė įkurta 1920 balandį, o 1920 m. rugsėjį pervadinta pirmąja eskadrile, tad laikotarpis - Nepriklausomybės kovų pabaiga. Na parašai tai ne veidai, juos galiu įsiminti, palyginti, o parašus labai sunkiai šifruoju... Parašus matau 6, o žmonių 9 reiškia 3 trūksta, atmetus tai, jog pats Kaleckas nepasirašė, tai trūksta tik 2.