Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
"Lituanikos" katastrofos priežastys
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Pijus
2008 Lap 24 d., 21:57
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Norėčiau išgirsti Jūsų nuomonę apie lakūnų žuvimo priežastys. Kas jūsų manymu jiems nutiko: pašovė, nuovargis, variklio defektas ir pnš.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2008 Lap 24 d., 23:18
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Šiandien neturiu laiko plačiau išsiplėsti, bet mano nuomone įtikinamiausia katastrofos priežastis - klaidintys aukštimačio rodmenys. Kitas variantas - pradėjęs strigti variklio darbas, ieškoma vietos nusileisti... vieta gerokai aukščiau jūros lygio, pasišvietimo lempų nėra-...
Galėsim kitą vakarą plačiau pašnekėti.
Į viršų
Kiras
2008 Lap 26 d., 18:56
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Norėčiau rimtai padiskutuoti šia tema. Esu nemažai skaitęs įvairius šaltinius, juos lyginęs ir analizavęs. Gana daug yra neaiškumų ir prieštaravimų. Gerai būtų, kad svetainėje jau turėtume katastrofos priežasčių tyrimo aktą. Bet tikriausiai, daugelis jį yra skaitę.

Pijus rašė ...
Norėčiau išgirsti Jūsų nuomonę apie lakūnų žuvimo priežastis. Kas jūsų manymu jiems nutiko: pašovė, nuovargis, variklio defektas ir pnš.

Konkrečiai atsakant į Pijaus suformuluotą klausimą - dalykas gana paprastas ir visai neheroijiškas:
Lakūnai padarė pilotavimo klaidą. Skrisdami labai žemai, nepastebėjo medžių ir užkliuvo už jų viršūnių.

O to prielaidas galima nagrinėti papunkčiui:
1. Ieškojimas vietos nutūpti naktį ir esant blogoms meteorologinėms sąlygoms.
2. Skridimas prasto matomumo sąlygomis labai mažame aukštyje.
3. Lakūnų nuovargis po 37 val. skrydžio.
4. Aukštimačio rodmenų neatitikimas tikrovei.
5. Baiminimasis dėl galimo variklio darbo sutrikimo ar visiško sustojimo.
6. Psichologinis nuovargis ir stresas dėl neįvykdytos užduoties.

Dėl pašovimo-nepašovimo, manau, kad reiktų sukurti kitą temą ir diskutuoti atskirai.
Į viršų
Pijus
2008 Lap 26 d., 19:55
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Man asmeniškai širdžiai būtų ramiau jei vokiečiai būtų pašovę...
Mano nuomone katastrofos priežastimi galėjo būti aukštimatis. Žinoma, prie to prisidėjo ir lakūnų nuovargis po 37 valandų ir beveik 7000km. skrydžio. Kirai, gal esi skaitęs Kensgailos atsiminimus, kai 1993m. jis su Balčiūnų užbaigė Dariaus ir Girėno žygį. Toje vietoje kur įvyko katastrofa yra kalnelis. Kaip žinome "Lituanica" jokių šviesų neturėjo, todėl lakūnai suklaidinti aukštimačio rodmenų, nematydami vietovės reljefo sudužo.

Man įdomi tavo nuomonė šiuo klausimu. Beje, sveikas atvykęs į kol kas menką mūsų bendruomenę
Į viršų
Lapinas
2008 Lap 26 d., 20:17
-
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 19:11
Pranešimų: 133
Na aš šiek tiek labiau linkęs į pašovimo versiją, nes man kaip ir tau, Pijau, tai labiau prie širdies. Tačiau nenoriu niekam pripiršti, kad ir kitos versijos yra blogos, jugi kas ten dabar "besugaudys" kaip iš tikrųjų buvo...
Į viršų
Kaukas
2008 Lap 26 d., 20:24
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: 2008 Lap 23 d., 23:15
Pranešimų: 54
Turiu klausimą aviatoriams. Nuo kokio atskaitos taško yra rodomi aukštimačio duomenys? Jeigu neklystu, tų laikų aukštimatis veikdavo nuo atmosferos slėgio. Kiek man žinoma, atmosferos slėgis priklauso nuo daugelio faktorių, tam tarpe ir nuo blogo oro (pvz ciklono). Žemas slėgis galėjo aukštimačiui duoti aukščio paklaidą ir būtent į didesnę pusę. Jeigu gerai pamenu, lakūnai išskrido iš Niujorko, kuris yra panašioje lygiagretėje kaip ir Taškentas. Lenkijos šiaurė yra gerokai šiauriau.
Tad ir norėjau paklausti, ar aukštimatis nustatytas Niujorke (sprendžiant iš foto "Lituanica virš Niujorko", oras buvo puikus) tiksliai duos parodymus už 7 000 km esančioje Lenkijoje pabiurus orui?
Į viršų
Nerijus Korbutas
2008 Lap 26 d., 20:27
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Visokias pašovimo ar mirties spindulių versijas reiktų laikyti utopinėm. Kartojuosi, bet realiausia priežastis, netyčinis užkliuvimas už medžių, tik neaišku dėl kokių priežasčių. Greičiausiai dėl pradėjusio strigti variklio darbo ir klaidingo aukštimačio rodmenų.
Į viršų
Pijus
2008 Lap 26 d., 20:55
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Taip, aukštimatis buvo nustatytas "pagal Niujorką". Man asmeniškai ,knieti sužinoti kokia galėjo būti paklaida.

O, Kaukai kur yra foto "Lituanica virš Niujorko" tai ten tik bandomieji skrydžiai. Liepos 15 d. Niujorke oras buvo gana geras ,tačiau Kimbalas(meteorologijos stoties viršininkas) pranešė ,kad virš Atlanto ciklonas. Postas skrido ,nes jo lėktuvas buvo greitesnis ir jis išvengė jo, o Darius ir Girėnas skrido ,nes daugelis lietuvių tuo momentu manė ,kad jie tenori praturtėt...
Į viršų
Kiras
2008 Lap 26 d., 21:10
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
>>Pijui, Lapinui
Visokias širdžiai mielas versijas reikia atmesti. Būkim biedni, bet teisingi - reikia vertinti faktus ir logiškas išvadas...
>>Kaukui
Aukštimatis nustatomas pagal pakilimo aerodromo aukštį. Bet paskui skridimo maršrute metu, lakūnai turėtų pasiderinti pagal žemėmėlapį, reljefą. Niujorkas - praktiškai jūros lygyje. Pomeranija - apie 70 metrų virš jūros lygio. Kalvos prie Soldino apie 110 m virš jūros lygio. Taigi jei lakūnai šios pataisos (dėl nuovargio ar kitko) neįvedė, tai aukštimatis pušų viršūnių aukštyje rodė apie 120 metrų. Dar yra slėgio pokyčiai: išskrido iš Niujorko esant aukštam slėgiui, Vokietijoje buvo ciklonas - žemas slėgis. Tai dar pridėjo apie 40 metrų. Taigi viso apie 160 m! Pakankamai didilis skirtumas, kad suklysti.
Del Niujorko, Taškento ir Lenkijos, t.y. dėl geografinės platumos, tai ta įtaka labai maža, jos galima nepaisyti.

[ Redaguota 2008 Lap 26 d., 21:11 ]
Į viršų
Pijus
2008 Lap 26 d., 21:19
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Na, Kirai aš tesakau ,kad ramiau būtų man jei žinočiau tą tiesą. O, bet kokia versija man tikrai nėra maloni.

Kai kurie amžininkai mjr. Milevičius, fotografas Miežlaiškis tvirtina ,kad ten "kulipką rado" - vieną smailio tipo, o kitą susiragiusią. Nelabai tikiu, kad tokie išsimokslinę vyrai kalbėtų tokias nesąmones. Tiesa, Miežlaiškis jau buvo ligos patale... Nors ką žinosi filmas buvo kurtas tarybiniais laikais ir reikėjo jį kaip nors "prastumt"... Jei norėtumėte galėčiau pateikti menką stenogramą.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook