Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Karo Aviacija 1919 - 40m. :: Kiti klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Kovinis radiusas
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
eppanzer
2010 Bir 18 d., 15:10
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Kolegos, iškilo toks praktinis klausimas dėl aplinkybių, kurios įtakotų ženklų lėktuvo kovinio radiuso sumažėjimą. Kilo ginčas, ar sovietinių lėktuvų skridimo spindulys (įvardinčiau kaip kovinį radiusą) galėjo būti tik 60-110 km. Mano teorinė nuomonė būtų sekanti.

Pėmiau kelis lėktuvus, kurie galėjo būti naudojami 1940 birželį:
I-153 praktinis skridimo tolis - 740 km.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i153.html
I-16 tipas 10 - 525 km
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-10.html
I-16 tipas 18 - 485 km
I-16 tipas 20 su papildomais numetamais kuro bakais - 650 km
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-20.html
I-16 tipas 24 - 440 km
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-24.html
Skrydžio tolį (šiuo atveju įvardintą praktinį skrydžio tolį) pačiu geriausiu atveju jį reikia dalinti iš 2, nes reikia nuskristi iki objekto ir grįžti. Dar reikia laiko (ir kuro) pakilti, sukti ratus kol pakils ir susirikiuos visa grupė. Jeigu tai lydėjimo užduotis, dar reikia susitikti su bombonešiais, kurie paprastai kyla iš kito aerodromo ir susitikimas ir nauja rikiuotė užima dar daugiau laiko ir reikalauja daugiau kuro. Dar reikia pasilikti rezervą mūšiui. Nurodytas praktinis skridimo tolis - kreiseriniu greičiu, t.y. tokiu, kuriuo naudojama daug mažiau kuro, nei maksimaliomis apsukomis mūšio metu. Kiek pamenu sovietinę techniką, tai instrukcijose nurodytų normų, tame tarpe ir kuro sunaudojimo, visada būdavo viršijamos. Kuro sunaudojimą didina ir variklio susidėvėjimas bei prastesnė kuro kokybė, dėl dažymo, priežiūros pablogėjusi lėktuvo aerodinamika.
Tai reiškia, kad, pvz., I-16 tipas 10 teoriškai gali nuskristi 262,5 ir grįžti. Pridėkime kurą, reikalingą atsiplėšti nuo žemės, stoti į rikiuotę, pakilti į tipinį 2-3 km aukštį (kilimui sunaudodamas daugiau kuro, nei skridimui ekonomiškomis apsukomis kreiseriniu greičiu). Palikime kuro kiek, 15-20 min mūšio? Kas lieka? O jeigu variklis, kaip sakiau, susidėvėjęs ir kurą ryja net springdamas, jeigu dažai atsilupinėję, sparnai ir fiuzeliažas apsilaupęs?
Taip, kad skridimo spindulio sumažėjimas man atrodo pakankamai didelis. Gal tai ir yra priežastis, kad, kaip teigiama, virš priešakinių pozicijų Suomijoje dažnai būdavo tiek rusų naikintuvų, kad buvo sunku prasimušti žvalgybiniams lėktuvams? Gal dėl to, kad buvo realus mažas radiusas (skridimo spindulys), ir galėjo tik atskristi keliasdešimt km nuo savo aerodromų ir kitą laiko likutį skirti patruliavimui?

Gal kas turite tokių specialių žinių ar informacijos ir galite atsakyti (arba apie paminėtus naikintuvus, arba apibendrintai):
1. Kaip smarkiai skiriasi kuro sunaudojimas esant ekonominiam ir maksimaliam, koviniam variklio darbo režimui?
2. kaip smarkiai galėjo padidėti kuro sąnaudos dėl variklių susidėvėjimo?
3. Kaip gali pablogėti lėktuvo aerodinamika dėl lėktuvo sparnų, liemens ir kitų didelius aerodinaminius paviršius turinčių dalių prasto ar seno dažymo, prasto priežiūros, susidėvėjimo? kaip toks pablogėjimas gali atsiliepti kuro sunaudojimui?
4. Gal žinote kitas priežastis, dėl kurių drąstiškai galėjo sumažėti kovinis radiusas?
5. Kiek laiko gali užimti lėktuvų eskadrilės, pulko pakilimas į orą ir susirikiavimas, kiek atima laiko naikintuvų susitikimas ir susirikiavimas į bendrą rikiuotę su bombonešiais? O kaip tai įvertinti kuro sunaudojimo atžvilgiu?

Į viršų
sky76v
2010 Bir 18 d., 17:30
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Dar pagalvojau apie lakūnų sugebėjimą orientuotis toliau kaip 150 km nuo aerodromo.
Į viršų
eppanzer
2010 Bir 18 d., 17:43
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Kodėl? Ir kodėl būtent 150 km?
Į viršų
Kiras
2010 Bir 18 d., 17:45
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
O įdomu, koks ANBO-41 skridimo nuotolis? Turbūt, ne ką didesnis.

Beje, su tais skridimo nuotoliais, skirtinguose šaltiniuose - skirtingi duomenys. Štai pvz. čia I-16 (24 tipo) skridimo nuotolis duodamas 700 km...
Į viršų
Nerijus Korbutas
2010 Bir 18 d., 18:30
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Kiras rašė ...

O įdomu, koks ANBO-41 skridimo nuotolis? Turbūt, ne ką didesnis.


Pagal G.Ramoškos "Plieno Sparnai" Nr.9 pateiktus duomenis ANBO-41 skridimo nuotolis 800 km

Kiras rašė ...
Beje, su tais skridimo nuotoliais, skirtinguose šaltiniuose - skirtingi duomenys. Štai pvz. čia I-16 (24 tipo) skridimo nuotolis duodamas 700 km...


Techninių duomenų lentelėse nurodomi skridimo nuotolio duomenys yra nuotolis skrendant ekonomiškiausiu greičiu, optimaliausiame aukštyje iki paskutinio lašo benzino.
Egidijaus minimas kovinis radiusas tai yra maksimalus atstumas kurį įvertinus visas kliūtis gali nuskristi lėktuvas ir grįžti atgal.

O kad skiriasi techniniai duomenys skirtinguose šaltiniuose irgi nieko naujo. Ištikro tai didelė problema, net nežinau kuo reiktų vadovautis renkantis šaltinius, dažniausiai sakoma, kad geriausia naudotis archyviniais
duomenimis. Tas tiesa. Bet kur tie archyviniai Polikarpov I-16 duomenys surašyti? Knygosse, monografijose dažnai prirašyta daug, bet nedažnai surašytos išnašos...
Į viršų
eppanzer
2010 Bir 18 d., 18:42
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Manau, kad skiriasi ir oficialiuose dokumentuose, nes ten fiksuojami tam tikru laiku, tam tikroje vietoje atliktų bandymų rezultatai. Tam didelės įtakos turi ir meteorologinės sąlygos, ir aukštis. Kaip suprantu, paima kažkokių bandymų rezultatus, o po to juos įdeda į technines instrukcijas.
Kolega Kiras kaip visada uždavė labai gerą klausimą, kad ir offtopinį - mane irgi labai seniai domina ANBO kovinis radiusas.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2010 Bir 18 d., 19:06
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
ANBO-41 kovinis radiusas:

Nepriimkit už teisybę, bet manyčiau jeigu skaičiuoti grubiai, tai turėtų būti maždaug taip:

nuotolį dalint per pusę ir atimti kokį 30% nuo tos pusės.
Tai būtų 800:2-30%= apie 270 km. Chmm... pernelyg optimistiška. Na, bet kokie 200 turėtų būti tikrai. Jei tokias teorijas parašyčiau ne forume, o kokiam straipsnyje jau matau vaizdą kaip mane gyvą suėda

Mano Sparnuose, kolega Andrius Rimkevičius į Egidijaus pateiktus klausimus atsako:

1. Naikintuvai ekonominiu rezimu niekad neskraido. Galejo skraidyti kreiseriniu t.y. 75 proc galio bet ir tai labiau tiketina skrisdavo maksimalia arba artima maksimaliai galiai. Nes savas kailis brangesnis uz bet kokia ekonomija.
2. Susidevejimas itakoja labai nezenkliai - tikrai galima to nevertinti
3. Dazymo kokybe to meto lektuvams tikrai negalejo tureti jauciamos itakos (tu laiku technika tikrai neturejo idealiu pavirsiu)


As buciau linkes manyti (tik speju) kad cia suo pakastas "reklaminiuose" didziausio skrydzio nuotolio skaiciuose ir kaip klausime buvo mineta - uzduotis uzduociai nelygu - daug laiko eikvojama laukimui, rikiuotei ir pan.


[ Redaguota 2010 Bir 18 d., 19:11 ]
Į viršų
eppanzer
2010 Bir 18 d., 20:22
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Bijau, kad Andrius Rimkevičius neatsižvelgia į laikotarpį, nes ne kartą (tik nepamenu kur) skaičiau apie drobės (ar kitos medžiagos, kuria būdavo aptraukiamos lėktuvo dalys) būklė turėjo reikšmės ne tik lėktuvo saugumui, bet ir skridimo charakteristikoms.
Dėl naikintuvų greičio irgi sunku sutikti, nes ne kartą teko skaityti atsiminimuose, kad patruliuodami pastebėdavo priešo lėktuvus ir tik tada padidindavo iki maksimalios galios didindami greitį. Lydint kitus lėktuvus tekdavo taikytis prie jų greičio.
Dėl variklio. Sprendžiu primityviai, pagal automobilį. Su senu varikliu, kad pasiekti tą patį greitį kaip su nauju, tenka "spausti gazą". Daugiau "gazo" - daugiau kuro

[ Redaguota 2010 Bir 18 d., 20:53 ]
Į viršų
Flyer
2010 Bir 18 d., 20:57
Užsiregistravęs dalyvis #27
Prisijungta: 2008 Lap 27 d., 15:47
Pranešimų: 135
Žiūrint apie kokį drobės būklės bloguma kalbama. Jei turima omenyje, tik atsilupinejusius dažus ir pabangavimus, tai turbulentinem profiliui tai reikšmės didelės neturi. Nebent lyginsime su visiškai lygiu, beveik poliruotu paviršiumi (kurio tokiomis sąlygomis turėti beveik neįmanoma) galima būtu spėti, kad skirtumas būtu iki 3-4 % jei ne mažiau. Kitas atvėjis būtu, jei sparnų drobė būtu labai skylėta (pvz nuo kulkų) tada gal pasiektume ir 5%.
Taigi, vistik manau kad naujo lėktuvo ir gerai panaudoto, kuro sąnaudos skirsis 1-2 %
Į viršų
eppanzer
2010 Bir 18 d., 21:20
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Vadinasi, labai nežymiai.
Tada dėl kokių priežasčių, išskyrus nurodytą per didelį tolį, galėjo sumažėti kovinis radiusas?
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook