Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Visi žinom, kad ANBO-VIII variklis yra angliškas Bristol „Pegasus“ XVIII. Tai žvaigždinis, 9 cilindrų, oru aušinamas variklis. Šį tą rašinėdamas panorau patikrinti variklio techn. parametrus skelbiamus A.Gamziuko publikacijoje "ANBO-VIII" (Plieno Sparnai Nr.1) ir betikrindamas susidūriau su daugybe nevienodai nurodytų duomenų. Dar neturiu įsigijęs (bet ketinu) B.Gunston'o "World Encyclopedia of Aero Engines", norėčiau ir joje pažiūrėti ką rašo apie Bristol „Pegasus“ XVIII.
Dabar pagrinde naudojuosi to paties autoriaus "Jane's fighting aircraft of World War II". Ir vos atsivertus variklių Bristol „Pegasus“ duomenų lentelę į akis krito tai, kad kai kurių to paties modelio variklių lentelėje po du stulpus. Žiūriu: modelis tas pats, svoris, redukcija, variklio ilgis, plotis ir kitokie parametrai vienodi, o žiūrint toliau skirtumai prasideda nuo Oktaninio skaičiaus: nurodyta variklio galia įvairiuose rėžimuose su 87 ir 100 oktanio skaičiaus kuru. Kuriais duomenimis naudotis rašant publikaciją, kad nelikti apkaltintam klaidingos informacijos skleidimu? A.Gamziuko skelbiami duomenys artimi tiems kurie nurodyti stulpe kuriame oktaninis skaičius 87. Tačiau, galbūt pas mus buvo naudotas benzinas kurio OS - 100 ? Mano galva nurodyti reikia tą variklio galią kurią apskritai galima "išspausti" iš šio variklio, ką jūs manot ?
Dar klausimėlis anglistams: Bristol savo variklius skirsto į "sleeve-valve engines" ir "poppet-valve engines". Gal galite pasakyti kaip teisingai lietuviškai pavadinti šiuos tipus? Aš suprantu esmę ir šių dviejų tipų veikimo principus, tačiau nerandu lietuviško atitikmens.
Sekantis klausimas - ANBO-VIII variklio propeleris. Žinom, kad propeleris trimentis, metalinis, keičiamo žingsnio "de Havilland" firmos gamybos „Constant Speed“ tipo (iš A.Gamziuko publikacijos). Man čia kažkokia painiava, tai jeigu propeleris „Constant Speed“ tipo tai jis ir negali būti kitoks nei keičiamo žingsnio, ar ne taip ? Ar ne paprasčiau būtų parašyti propeleris automatiškai keičiamo žingsnio?
Gal kas žino apie šį propelerį kažką išsamiau, modelį ir kt. parametrus.
Poppet valve - a circular-headed, T-shaped valve. Used to seal the combustion chamber of reciprocating engine, and at the proper time, either admit the fuel-air mixture into the cylinder or conduct the burned exhaust gases out of the cylinder. Štai kokį paaiškinimą radau aviaciniame žodyne. Tai paprastas T formos vožtuvas su apvalia galvute.