Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Karo Aviacija 1919 - 40m. :: Užsienio konstrukcijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Internuoti?
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
mindozee.mig3
2009 Spa 21 d., 23:04
Užsiregistravęs dalyvis #58
Prisijungta: 2009 Vas 26 d., 23:56
Pranešimų: 468
PS neturiu. Gerai, dėkui.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Spa 22 d., 16:58
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Plačiau bus vėliau - dabar labai trumpai:
Kad tai Me.109 modifikacija D niekur nėra užfiksuota, tiesiog iš fotografijose užfiksuotų fragmentų yra spėjama, kad tai Me.109 D1.
Gam. serijos nr.: 2436 .

Pora fotografijų:




Į viršų
mindozee.mig3
2009 Spa 22 d., 23:19
Užsiregistravęs dalyvis #58
Prisijungta: 2009 Vas 26 d., 23:56
Pranešimų: 468
Truputi paieškojau internete informacijos ir štai ką pavyko surasti apie tą Bf-109 D1.



http://www.luftwaffe-experten.org/forums/index.php?showtopic=2990&view=&hl=3/JG21&fromsearch=1

Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Spa 25 d., 21:59
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Ar yra kur nors rašoma apie FW-44J "Stieglitz", ir Hs-126B1 internavimą?
Į viršų
mindozee.mig3
2010 Geg 06 d., 23:06
Užsiregistravęs dalyvis #58
Prisijungta: 2009 Vas 26 d., 23:56
Pranešimų: 468
sky76v rašė ...

Apie "Sum'o" internavimą rašė J.Dovydaitis "Aerodromo apysakose".



































Į viršų
Kiras
2010 Geg 07 d., 22:09
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Slunkius - tai puskarininkis J.Dambrava, o Kuzma - turbūt šitas.

Tik biografijoje rašoma, kad B.Kuzma 1939-05-04 gavo kapitono laipsnį, o Jono Dovydaičio apysakoje (1939-09-17) jis tituluojamas dar leitenantu. Kažin kodėl?

Ir dar. Informacija pamąstymams.
Jei "Sumo" greitis apie 400 km/val. tai atstumą nuo Kalvarijos (pasienio) iki Kauno (apie 90 km) nulėktų per 12-15 min.
O kiek jūsų manymu galėjo trukti telefonogramų perdavimas-priėmimas, pranešimo perdavimas į budinčių lakūnų palapinę, lakūnų sušokimas į lėktuvus, "Devoitenų" užvedimas bei variklių pašildymas ir pakilimas? O dar jei tokia gaišatis, kaip kad J.Dovydaičio apysakoje vaizduojamoje situacijoje?

Į viršų
Pijus
2010 Geg 07 d., 22:59
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Tikriausiai per tokį laiko tarpą J. Dovydaičiui užsimiršo jo laipsnis. Jei ir žinojo ,kad jis buvo kapitonas, bet matyt galvojo, kad tas laipsnis suteiktas jau po to įvykio.

O ta visa gaišatis, manau, tai pasakojimo suliteratūrinimas. Tikriausiai, Dovydaitis gana praplėtė visą veiksmą(prieš pakilimą).
Į viršų
Kiras
2010 Spa 24 d., 20:55
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Dėl internuotojo PZL-46 Sum.

Jonas Dovydaitis "Aerodromo apysakose" rašė:
Iš sėdynių lipa atskridusieji... Veidai išblyškę, niūrūs, prislėgti... Trys, keturi, penki... Penki jauni vyrai!
... Būtų dar skridęs ir šeštas, septintas žmogus, bet lėktuve jau nebebuvę vietos...

Antanas Arbačiauskas "Lietuvos sparnuose" 1994 Nr.4 rašė:
Iš lėktuvo išlipo keturi kariškiai. Trys buvo įgulos nariai, o ketvirtasis iš Varšuvos atskraidintas kapralas Radziminski.

Straipsnyje konkursui rašoma:
Lėktuvas buvo uždarytas Kauno dirbtuvių angare, o lakūnas, susitavrkė dokumentus ir netrukus per Švediją išvyko į Londoną.
ir dėl to AntanaZ pastaba:
AntanaZ rašė ...
- susidaro įspūdis kad lėktuvu skrido tik vienas žmogus

Tai kiek iš tikro žmonių atskrido "Sumu"?

Na, J.Dovydaičio kūrinys literatūrinis - gali būti netikslumų.
Lėktuvas PZL-46 Sum trivietis, bet bėgant iš okupacijos galima susispausti. A.Arbačiauskas mini lėktuvo vadą leitenantą-inžinierių W.Riesą ir kapralą Radziminski. J.Dovydaitis mini majorą Urbonovičių.
Yra trys pavardės - taigi tikrai trys asmenys buvo. Manau, kad galėjo būti ir penki. Na, į piloto sėdynę antras žmogus niekaip netilptų, bet į šaulio ar šturmano - susispaudus, kodėl ne? Dėl laisvės galima ir laikinų nepatogumų nepaisyti.
Yra tam tikra abejonė dėl kapralo. Kažin ar kapralas jau toks svarbus, kad jį paimtų, o ne kokį nors aukštesnį karininką? Gal čia laipsnis supainiotas?
Į viršų
eppanzer
2010 Spa 24 d., 22:35
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Maksimaliu greičiu lėktuvai neskraido visą skridimo laiką. Bet jeigu nebūtų buvę noro pasiduoti, deja, D.501L būtų buvęs per silpnas perimti ir nutupdyti.
O kiek realiai skrido ir kitas skrydžio aplinkybes galima nustatyti skaitant ir kitus lietuvių bei lenkų šaltinius šiuo klausimu.

[ Redaguota 2010 Spa 24 d., 22:37 ]
Į viršų
AntanaZ
2010 Spa 25 d., 08:04
AntanaZ
Užsiregistravęs dalyvis #143
Prisijungta: 2010 Bal 29 d., 08:28
Pranešimų: 299
"... Bet jeigu nebūtų buvę noro pasiduoti, deja, D.501L būtų buvęs per silpnas perimti ir nutupdyti. ... "

Persilpnas? Ginkluotej, apart kulkosvaidžių, turėjo 20mm patrankėlę. Prieš bombonešį pats tas!
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook