Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Temoje "Žuvę lakūnai" nukrypusią diskusiją apie lėktuvų žvalgybinę taktiką bandysiu perkelti čia.
sky76v rašė ...
Vienas pastebėjimas:
Kiras rašė ...
Keistas dalykas buvo tai, kad lėktuvo vadas buvo ne J.Vilkaitis, kuris lėktuvą pilotavo, o J.Vidūnas. Na taip priklausė pagal karinę subordinaciją – J.Vidūnas karininkas – jaun. leitenantas.
Žvalgybiniuose lėktuvuose įprastai vadas būdavo oro žvalgas, karininkas – gaunantis ir detaliai suformuluojantis užduotį, nustatantis skrydžio planą ir reikalingus atlikti veiksmus, vykdantis šturmano ir fotografo/bombarduotojo funkcijas. Lakūnas puskarininkis būdavo tik „šoferis“.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
sky76v rašė ...
Žvalgybiniuose lėktuvuose įprastai vadas būdavo oro žvalgas... <...>...Lakūnas puskarininkis būdavo tik „šoferis“.
Laive pusė "šoferio" - vairininkas, kita pusė - motoristas, o kapitonas jiems komanduoja ką ir kaip. Viskas suprantama. Bet lėktuve, komanduoti lakūnui, kuris rankoje turi vairolazdę - nu nežinau, nežinau...
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
sky76v rašė ...
Kiras rašė ...
Laive pusė "šoferio" - vairininkas, kita pusė - motoristas, o kapitonas jiems komanduoja ką ir kaip. Viskas suprantama. Bet lėktuve, komanduoti lakūnui, kuris rankoje turi vairolazdę - nu nežinau, nežinau...
Tanke irgi mechanikas-vairuotojas nėra įgulos vadas. Tiesiog – pilotas žino, kaip skristi, vadas – kur.
KĘSTUTIS A. rašė ...
Kad ir šiuolaikiniuose orlaiviuose,ne būtinai jo kapitonas yra tas kuris vairuoja-pilotuoja.
Lakūnas rašė ...
Junkers Ju 87 Stuka kaip suprantu pilotas buvo lėktuvo vadas.
Ten yra didelis bombonešis ir ne du žmonės, o daugiau. Tai kaip tada su B 17.
Pijus rašė ...
Bombonešių eskadrilėje pagrindinis uždavinys - žemės taikinių naikinimas bombomis ar kulkosvaidžiais. Bombarduotojo/navigatoriaus pareigas ANBO-IV ar ANBO-41 atlieka žvalgas, todėl jį ir reikėtų laikyti lėktuvo vadu.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Lakūnas rašė ...
Tai kaip buvo tada su pirmaisiais musu lėktuvais 1919-20 metais, ar ne lakūnas buvo lėktuvo vadas.
Pijus rašė ...
Lakūnas, turbūt, yra bendresnė frazė, tinkanti apibūdinti tiek pilotą, tiek žvalgą. 1919-1920 m. naudotuose žvalgybiniuose lėktuvuose įgulos vadu turėjo būti žvalgas. Na, tik nesu įsitikinęs dėl Fr. G. IIIa, bet tai jau vėlesnis periodas.
sky76v rašė ...
Dar galima prisiminti išsilavinimą ir subordinaciją. Aptariamu atveju pilotas būdavo puskarininkis, tuo tarpu žvalgas – karininkas.