Gaila... Matyt, teks laukti kitų metų, kai bus minimas S.Dariaus ir S.Girėno transatlantinio skrydžio jubiliejus. Gal ta proga kas nuvalys dulkes, aptvarkys, parengs repliką skrydžiui. Žmonėms parodyti, prisiminti. Arba, "šitas reikalas" jau galutinai užbaigtas ir skraidžiusios replikos likimas... toliau ilgai ir nuobodžiai stovėti angare.
Na aš kartais pamąstau, o kaip tas lėktuvas, juk jis pastatytas normaliame stovyje į angarą. Ir jei butų reikalas vel jį pakelti į orą, tai manau yra įmanoma, aišku prieš tai reikėtų techniškai patikrinti, tepalus pakeisti, variklį peržiūrėti, ir manau, šis V. kensgailos lėktuvas dar kiltų į orą.
Pirmiausia kad ''Lituanika'' kartais paskraidytu, turi būti suinteresuoti muziejininkai,o taip tikrai nėra.Esu tai patyręs savo kailiu,kai buvo ruošiamasi skristi užbaigti Dariaus ir Girėno skrydį,ir šiaip keleta darbelių esu padaręs muziejui,bet vietoj to kad bent pasakytu ačiū,gauni du lapus popieriaus prirašytus kaip negerai atlikai darbą.Įdomiausia kad muziejaus vadovams darbai atrodo atlikti gerai,ir jie tuo patenkinti,o vienam eksponatų saugotojui viskas blogai ir jis tau atsiunčia raštą, kaip vėliau sužinojau apie kurį iš vadovų niekas nežino, kaip ten viską blogai padarei.O kas liečia ''Lituaniką'',variklio resurso jai dar yra,bet kad skraidytu jai būtinai reikia pakeisti sparnų drobę,peržiūrėti nuėmus drobę liemenį,juk liemuo perdarytas iš Jak-12 lėktuvo liemens, kurio fermai buvo naudojami chromansiliniai vamzdžiai kurie reikalauja ypatingo dėmesio virinant autogenu,nes užsigrūdina ir juos reikia atleisti-atkaitinti specialioje krosnyje kurios kai buvo statoma esama ''Lituanika'' Lietuvoj nebuvo.O visą krosnies darbą atliko du suvirintojai stovėdami vienas prieš kitą skirtingose liemens pusėse ir kaitindami suvirintus mazgus per asbesto lapą ir leisdami jam iš lėto aušti.Tai kas dabar žino kaip atrodo tie virinti mazgai praėjus šitiek metų po pastatymo,gal yra atsiradusiu trūkimų ar korozijos židinių.Kad visą tai pamatyti kaip minėjau reikia nuimti liemens drobę,o to daryti tikrai niekas neleis, nes kaip minėjau užvilkus naują drobę tai jau bus ne '' autentiška'' Lituanika'',kaip tada pasakė eksponatų saugotojas.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
KĘSTUTIS A. rašė ...
Pirmiausia kad ''Lituanika'' kartais paskraidytu, turi būti suinteresuoti muziejininkai,o taip tikrai nėra.Esu tai patyręs savo kailiu,kai buvo ruošiamasi skristi užbaigti Dariaus ir Girėno skrydį,ir šiaip keleta darbelių esu padaręs muziejui,bet vietoj to kad bent pasakytu ačiū,gauni du lapus popieriaus prirašytus kaip negerai atlikai darbą.Įdomiausia kad muziejaus vadovams darbai atrodo atlikti gerai,ir jie tuo patenkinti,o vienam eksponatų saugotojui viskas blogai ir jis tau atsiunčia raštą, kaip vėliau sužinojau apie kurį iš vadovų niekas nežino, kaip ten viską blogai padarei.O kas liečia ''Lituaniką'',variklio resurso jai dar yra,bet kad skraidytu jai būtinai reikia pakeisti sparnų drobę,peržiūrėti nuėmus drobę liemenį,juk liemuo perdarytas iš Jak-12 lėktuvo liemens, kurio fermai buvo naudojami chromansiliniai vamzdžiai kurie reikalauja ypatingo dėmesio virinant autogenu,nes užsigrūdina ir juos reikia atleisti-atkaitinti specialioje krosnyje kurios kai buvo statoma esama ''Lituanika'' Lietuvoj nebuvo.O visą krosnies darbą atliko du suvirintojai stovėdami vienas prieš kitą skirtingose liemens pusėse ir kaitindami suvirintus mazgus per asbesto lapą ir leisdami jam iš lėto aušti.Tai kas dabar žino kaip atrodo tie virinti mazgai praėjus šitiek metų po pastatymo,gal yra atsiradusiu trūkimų ar korozijos židinių.Kad visą tai pamatyti kaip minėjau reikia nuimti liemens drobę,o to daryti tikrai niekas neleis, nes kaip minėjau užvilkus naują drobę tai jau bus ne '' autentiška'' Lituanika'',kaip tada pasakė eksponatų saugotojas.
Va, čia tikra informacija! Kęstuti, gal daugiau autentiškomis žiniomis galėtum pasidalinti apie Lituanikos repliką?
Kažko labai įdomaus kaip ir negaliu papasakoti.Tiesiog esu keleta kartų kalbėjas apie ''Lituanikos'' gaminimą su gerb.Vl.Kensgaila,pažįstu keleta žmonių kurie yra prisidėję prie gamybos,talkininkavo konstruktoriui kai buvo statomas filmas ''Skrydis per Atlantą".
Kestuti, neim giliai i sirdi ka sako LAM darbuotojai...tegu tavo darbai tave giria , o ne jie.Ne tu pirmas ir ne paskutinis nuskriaustas..., nemaciau dar ne vieno, kas jhiems itiktu... Beje, ne tik Lituanica , bet ir kiti eksponatai pasmerkti sunykimui del nekompetetingu darbuotoju.Apie skraidyma is vis kalbos nera.Puikus pavyzdys AN24 , kuris pats atskrido i Aleksota, o dabar jau baigia i zeme sulyst .Cia tik vienas pvz is daugelio.Sarasa galima butu pratest su dingusiais eksponatais ir ju dalim ir t.t. Kiek zinau, vyr fondu saugotojas per tvarkos dienas muziejuj neleidzia net dulkiu valyt nuo Lituanicos, jau nekalbant apie restauravima...Turbut jos likimas bus kaip ir an24 tik siek tiek veliau....
Chmmm, Kęstučio pateikta informacija verčia susimastyti... O koks dabartinės "Lituanicos" statusas, kam ji priklauso? Perduota LAM nuosavybėn? Jei taip - tada "liūdnos mišios"...
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1281
Kensgailos „Lituanica“ muziejui priklauso nuo 1989 metų.
Dėl vyr .fondų saugotojo ir požiūrio į eksponatus – „netelefoninis pokalbis“. Neturiu įgaliojimų teikti čia oficialią nuomonę, bet daugiau sužinoti bei išsakyti pastabas, pasiūlymus ir klausimus galima atvykus į muziejų. Lankytojų nuomonė ir pasiūlymai, kaip geriau dirbti - visada įdomi.
---Papildyta---
Manau, ir aktyviausiems lankytojams būtų įdomu plačiau sužinoti, kas ir kaip vyksta muziejuje, ir kokios jo galimybės įgyvendinti vieną ar kitą pasiūlymą.