Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Šis turtas gerb. E.Kučkailio šeimos relikvija. Kartu su juo pabandėme nustatyti lėktuvą ir motorą. Po visų diskusijų prieita išvados, kad tai ANBO-IV propelerio pusė ir veikiausiai (atmetimo būdu atmetus kitus variantus bei tyrinėjant fotografijas) buvo prišriūbuotas prie motoro Bristol Pegasus L2
Būtų galima dėti tašką, tačiau ant propelerio esanti pagaminimo data 1932 m. lapkričio 7 d. neduoda ramybės, mat konkursas dėl motorų Bristol Pegasus skirtų ANBO-IV įsigijimo įvyko tik 1932 m. lapkričio 23 d.
Kaip tai galėjo nutikti?
Gal tai ne lapkričio 7 d. o liepos 11 d. ? Bet vėlgi - tada turėtas tik PW Wasp motoras, o jo propeleris buvo 2.6 m. diametro (šis 3,25 m.) , ne tiek tvirtinimo skylių ir pnš.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
Oi ne, visai ne ta svorio kategorija.
Šitas propeleris 3.25 skersmens, storis ašies atžvilgiu ties stebule 25-26 cm. 13 lentų, 10 tvirtinimo skylių. Penktukų propeleriai žymiai liaunesni, su skirtingais motorais galėjo siekti max. 2.7 m. bet dažniausiai buvo iki 2.5 m. 8 lentos, 8 tvirtinimo taškai.
O dėl apkaustymo tai visi aviacijos dirbtuvių gaminti propeleriai turėjo tokį apkaustymą:
Kad propeleris lietuviškas, galima spręsti iš to, kaip apkaustyta priekinė briauna. Apkaustymas iškaltas iš vientisos, neįkirptos žalvarinės juostos. kreiviausioje dalyje.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4088
sky76v rašė ...
Tada gal iš anksto ruošėsi laukiamiems „Pegasams“.
Tai taip ir yra. O nuo propelerio pagaminimo iki konkurso ANBO-IV motorams praėjusios dvi savaitės aiškiai byloja, kad tas konkursas bebuvo visiškas formalumas. Mano galva viskas buvo nuspręsta rugsėjo gale kuomet A.Gustaitis su J.Naraku ir J.Špokevičiumi grįžo iš Bristol kompanijos Anglijoje.
Tada gal iš anksto ruošėsi laukiamiems „Pegasams“.
Tai taip ir yra. O nuo propelerio pagaminimo iki konkurso ANBO-IV motorams praėjusios dvi savaitės aiškiai byloja, kad tas konkursas bebuvo visiškas formalumas. Mano galva viskas buvo nuspręsta rugsėjo gale kuomet A.Gustaitis su J.Naraku ir J.Špokevičiumi grįžo iš Bristol kompanijos Anglijoje.