Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Mūsų kolega Marčelis, vizito Lietuvoje metu, aplankė Vytauto Didžiojo Karo Muziejų Kaune ir atsiuntė vieną fotografiją su Lituanicos liekanom. Gal ir jūs turite panašių fotografijų, o gal kam nors yra tekusi galimybė apžiūrėti lėktuvo nuolaužas būnant anoj pusėj stiklo? Būtų malonu, kad atsiųstumėt man, arba dėtumėt čia, bet kokias minėto lėktuvo nuotraukas iš V.D. Karo Muziejaus. Dėkoju. O šiaip ši tema netik fotografijoms, bet bendrai diskusijoms apie tai kas liko iš Lituanicos ir apie pačią ekspoziciją.
Taigi susijęs su artilerija. O apie tokio prietaiso panaudojimą aviacijoje niekur kitur neteko girdėti. Matyt, tai prietaisas nukrypimui nuo kurso matuoti. Bet įdomu koks jo veikimo principas? Magnetinis? Gyroskopinis?
Manyčiau, kad šitas prietaisas skirtas navigacijai palengvinti, t.y. leidžia įvertinti vėjo poveikį ("nupūtimą" nuo kurso) ir išlaikyti skridimo kryptį skrydžio pagal kompasą metu. Prietaisas parodo kaip reikia koreguoti skridimo kursą (kryptį), kad realiai skristum reikiama kryptimi. Trečiojoje Sauliaus įdėtoje nuorodoje yra neblogai aprašyta kaip tokiu prietaisu naudotis
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Aiškiau nepasidarė nė per nago juodymą...
sky76v rašė ...
Panašu, kad veikimo principas optinis. Žiūrima žemyn į orientyrą, ir nustatoma, kiek jis pasislinkęs į šoną kitoje skalės pusėje.
Įdomu, kaip gi ten žiūrima? Nesimato, kad būtų koks nors vizyras, žiūronas, veidrodžių sistema ar kas nors panašaus. Tai kaip stebėti ir nustatyti tą nuokrypą?
Manau, kad prietaisas pats išduoda nuonašos kampą, kurį jau pilotas turi koreguoti kompase (add to compas, subtract from compas). Tai lyg ir aišku. Tačiau mane domina paties to derivometro veikimo principas, jo konstrukcija. T.y. kokiu būdu (metodu) prietaisas pagauna tą nuonašą ir nustato jos dydį (kampo laipsniais, tikriausiai). Beje, o kokia šio derivometro darbinė padėtis - horizontali ar vertikali? Kur jis lėktuve buvo įmontuotas? Prietaisų lentoje ar kažkur kitur kabinoje?