Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
"Lituanikos" pakilimas
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2013 Geg 01 d., 12:17
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Kviečiu diskusijon apie "Lituanikos" pakilimą iš FBF aerodromo.
Į viršų
Kiras
2013 Geg 06 d., 11:31
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Niekas nenori padiskutuoti šia tema. Visiems viskas aišku? Nekyla jokių klausimų?

Įkeliu čia pagrindinį paveikslėlį, kad būtų smagiau.



Į viršų
Juozas
2013 Geg 06 d., 18:55
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Kalbant apie "Lituanicos" pakilimą, reikėtų įvertinti keletą parametrų. Tai galios apkrova, ploto apkrova ir lėktuvo aerodinaminė kokybė.
Variklio galingumas 365 AG. Lėktuvo masė 8300 svarų (3765 kg).
Galios apkrova 10.3 kg/AG. Nekiekvienas lėktuvas su taip apkrautu varikliu iš viso pakyla. Paprastai galios apkrova būna 5 - 7 kg/AG
Sparnų plotas 27,87 kv m. Ploto apkrova 135 kg/AG. Taigi, taip pat didelė. Minimalus greitis, esant tokiai apkrovai apie 140 km/h.
Lėktuvo aerodinaminė kokybė taip pat nėra labai didelė.
Vadinasi, pakilimas jokiu būdu negalėjo būti nei lengvas, nei parastas. Kad lakūnai žinojo tai, galima spręsti iš Dariaus frazės. Kad pavyko sėkmingai pakilti, piloto profesionalumo rezultatas. Atkėlus lėktuvo uodegą, riedama visu pakilimo taku, palaipsniui auginant greitį iki atplyšimo greičio, ir tik tako gale atkeliamas lėktuvas. Brolių Monteverdžių skubėjimas kuo greičiau atkelti lėktuvą baigėsi avarija (dėl nepakankamo greičio ir perdidelio atakos kampo nutrūko oro srautas, lėktuvas pradėjo šokinėti, pradėjo mažėti greitis, lėktuvas prarado stabilumą ir skrydis baigėsi dar neprasidėjęs).
"Lituanicos" pakilimas atrodo visai kitaip. Ilgas ir stabilus riedėjimas ir pakilimo tako pabaigoje atplyšimas mažu kampu. Kuo stabiliau rieda lėktuvas, tuo mažesnis pasipriešinimas. Jeigu lėktuvas būtų vingiavęs, šokinėjęs, tai vargu ar būtų iš viso pakilęs, nes vingiavimai ir šokinėjimai būtų "suėdę" taip sunkiai įgytą greitį.
Taigi, vadovaujantis lėktuvo duomenimis, ir videomedžiaga galima teigti, kad pakilimas buvo labai sunkus, bet atliktas labai profesionaliai. Būtent profesionalumas ir sukuria įspūdį, kad pakilimas buvo gana lengvas (jeigu vadovautis tik videomedžiaga).
Na o liudininkų pasakojimai... Juristai žino, kad niekas taip nemeluoja, kaip liudininkai. Kalbant rimtai, tai nebūtinai piktavališkas melas. Dažnai žmogus paveiktas stiprių įspūdžių, mato tai ko nebuvo, ir besąlygiškai tuo tiki (AŠ TEN BUVAU. AŠ SAVO AKIMIS MAČIAU). Vienas pasako, kitas pritaria, (kaipgi, jeigu šalia buvęs matė, aš taip pat turėjau matyti). Trumpai tariant, suveikia žmogiškąsis faktorius. O kur dar žurnalistų siekimas paryškinti spalvas (straipsnis turi atrodyti gražiai).
Štai ir gauname paspalvintą, paretušuotą įvykio versiją, kuri po to patenka į spaudą, į archyvus, o kai kuriais atvejais ir į istorijos vadovėlius...

[ Redaguota 2013 Geg 06 d., 19:00 ]
Į viršų
sky76v
2013 Geg 06 d., 19:46
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Reikia turėti omenyje, kad liudininkai buvo tako pradžioje. Gytis Ramoška sakė, kad ir Pociūnuose nuo angaro stebint, kaip „Vilgos“ išvelka sklandytuvus tolyn į miško pusę, dažnai rodydavos nejauku, kad medžių „neperlips“.
Į viršų
Juozas
2013 Geg 06 d., 20:54
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Taip, prisidėjo ir ši aplinkybė. Kai žmogus blogai mato arba mato ne viską, tai pradeda matyti tai ko nėra.
Į viršų
Kiras
2013 Geg 07 d., 11:24
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Komentarai patvirtina mano mintis, išdėstytas straipsnyje. Pakilimas nebuvo lengvas, bet nebuvo ir perdėtai dramatiškas.

O beje, Juozai, kaip jūs vertinate sparno spyrius, kaipo papildomas nešančiąsias plokštumas? Kokį efektą jos galėjo duoti?
Į viršų
Juozas
2013 Geg 07 d., 18:40
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Kiek galima spręsti iš nuotraukų, spyrių profilis simetriškas. Esant nuliniam atakos kampui, keliamosios jėgos nėra, o pasipriešinimas minimalus.
Aerodinaminiu požiūriu tai didelio proilgio sparnai.
Prie didesnių atakos kampų ir simetrinio profilio spyriai papildomą keliamąją jėgą sukuria. Skrendant mažu greičiu, kai reikalingas didelis keliamosios jėgos koeficientas, didinamas atakos kampas, tada kaip sparnai dirba ir spyriai (kitas klausimas kiek efektyviai). Esant dideliam grečiui, kai keliamosios jėgos nėra kuer dėti, atakos kampas mažinamas, ir jeigu spyrių kampas bus nulis, pasipriešinimo koeficientas bus mažiausias. Nežinant profilių ir pastatymo kampų, spyrių efektyvumą sunku vertinti. Pavyzdžiui, padarius prielaidą, kad sparo pastatymo kampas 3 ar 4 laipsniai, o spyrių nulis (o greičiausiai taip ir buvo), galima net apskaičiuoti kokią dalį keliamosios jėgoas sukuria spyris.
D. Belanka ne vienintelis naudojo šį principą. Australiškame sklandytuve Canard 2 FL spyriai yra tokio pat profilio ir pločio kaip sparnas. Jų plotas įskaičiuojamas į nešančiųjų plokštumų plotą.
Į viršų
Kiras
2013 Geg 07 d., 21:41
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Logiška, kad spyriai įstatyti nuliniu kampu. Bet kilimo metu kampas būna teigiamas - vadinasi kažkiek keliamosios jėgos generuoja.
Nors prie sparno tas išsišakojimas tai ne kas - interferenciją nemažą duoda.
Į viršų
sky76v
2013 Geg 08 d., 00:46
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Prie sparno ir yra profiliuoti vamzdžiai. O spyrio plokštuma prasideda žemiau.
Į viršų
Bamperis
2013 Geg 08 d., 07:42
Kukutis
Užsiregistravęs dalyvis #991
Prisijungta: 2013 Bal 08 d., 22:07
Pranešimų: 92
Mano galvoje įsimetė kirminas. Ar čia
http://www.plienosparnai.lt/page.php?1134
rašoma apie tą patį pakilimą, kuris galėjo būti tik bandomasis? Ėmiau kažkaip painiotis.
„Lituanikos“ pakilimas Niujorke

2004 metais Vytauto Didžiojo Karo muziejus gavo dovaną iš JAV: filmuotą medžiagą apie paskutines lakūnų valandas Amerikoje – palydas, atsisveikinimą ir pakilimą iš Niujorko FBF aerodromo...

...Taigi minėtame siužete yra ne tas paskutinis pakilimas – pakilimas skrydžiui per Atlantą, o kažkoks paprastas demonstracinis skridimas, nufilmuotas anksčiau. Ir vėliau prie atsisveikinimo kadrų primontuotas.


[ Redaguota 2013 Geg 08 d., 11:57 ]
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook