gali būti kad sparnas neigiamu atakos kampu judėjo visą stabdymo kelią. .
Gal ir taip. Bet juk dar yra visa sparno mechanizacija: priešsparniai, užsparniai. Atplyšimo greitis su tokiu svoriu turėjo būt apie 210 km/h, tuo tarpu ir pasiekęs 250 km/h jis dar dardėjo tiksliau - dar "arė" žemę.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
JG52, nelabai pagaunu, kodėl tau neaišku. Lima viską teisingai nušvietė.
Gal tu nesupranti kam reikalingas aukštumos vairas? Lėktuvas atplyšta tik tada kai sparnų keliamoji jėga viršija lėktuvo svorį. Sparnų keliamoji jėga išsivysto esant atitinkamam greičiui ir atitinkamam atakos kampui. Atakos kampas keičiamas aukštumos vairu (šturvalu - "į save", "nuo savęs"). Nagrinėjamu atveju atakos kampas buvo per mažas, todėl sparnuose pakankamos keliamosios jėgos nebuvo. Jei lėktuvo nosis nuleista žemyn, važiuok nors 300 km/h greičiu, lėktuvas neatplyš. O lėktuvo nosis buvo nuleista dėl to, kad veikė ratų stabdymo momentas.
JG52, nelabai pagaunu, kodėl tau neaišku. Lima viską teisingai nušvietė.
Nagrinėjamu atveju atakos kampas buvo per mažas, todėl sparnuose pakankamos keliamosios jėgos nebuvo. Jei lėktuvo nosis nuleista žemyn, važiuok nors 300 km/h greičiu, lėktuvas neatplyš. O lėktuvo nosis buvo nuleista dėl to, kad veikė ratų stabdymo momentas.
Dabar supratau, ačiū . Kol per ilgą kaklą daeina, tai.... Aukštumos vairo generuojama keliamoji jėga nesugebėjo kompensuoti stabdžių sukeltos kapotavimo jėgos? Kita vertus, lėktuvas, vis-gi atsiplėšė nuo žemės...
Neperstatytas stabilizatorius neatsvėrė ne tik stabomų ratų ir variklių traukos sukurti momento, bet ir dėl išleistų užsparnių stipriai pasislinkusio atgal sparno aerodinaminio fokuso. Stabilizatoriaus perstatymas tam ir reikalingas. Esant galingai sparno mechanizacijai, aukštumos vairo jau nebeužtenka. Problemos susisumavo. Neperstatytas stabilizatorius ir užstabdyti ratai.