Motosklandytuvas VK-4 „Žuvėdra“




Motosklandytuvas „Žuvėdra“ sukurtas Vlado Kensgailos su talkininkais Šilutės ASK, panaudojant slandytuvo A-2 dalis. Bendra schema – aukštasparnis spyrinis monoplanas su atatampomis. Sustandinta uodegos sija – liko nepakeista. Pakeista priekinė liemens dalis, įklijuojant sustiprintus špantus, prie kurių tvirtinami važiuoklės stovai ir variklio rėmas, suvirintas iš plieno vamzdelių. Uodegos sija taip pat sustiprinta, paaukštinus ir suteikus jai trikampio formą.

Variklis – motociklo M-72, 22AG galingumo, per reduktorių suko 1,7m skersmens propelerį. Propelerio sūkiai 2500 aps/min, esant variklio sūkiams 4800 aps/min. Degalų bakas – 20 litrų talpos, įrengtas pirmame sparno pločio trečdalyje. Degalai į karbiuratorių teka laisvai.

Dešiniajame kabinos šone padarytos durelės, iš priekio kabina pridengta organinio stiklo skydeliu. Prietaisų lentoje sumontuoti kompasas, variometras, auštimatis, greičio rodyklė, slydimo rodyklė, tachometras ir magneto jungiklis.

Pagrindinės važiuoklės ratai – motorolerio „Viatka“, uodegos ratukas – pilnaviduris, guminis, savadarbis.

Motosklandytuvas buvo pagamintas per žiemą ir pavasarį, ir 1961 metų vasarą atlikti pirmieji skrydžiai.



Techniniai duomenys

Sparnų ilgis 13,05 m
Liemens ilgis 6,23 m
Sparnų plotas16,13 m²
Sparno profilis R-III
Tuščio svoris 280 kg
Skridimo svoris 380 kg
Variklio galingumas 22 AG
Maksimalus greitis 110 km/val.
Kilimo greitis65 km/val.
Tūpimo greitis60 km/val.
Įsibėgėjimas kylant250 m
Prariedėjimas nutūpus200 m


Juozas Pleita, 2009



Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
P.Hiksa
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis
V.Rauba
J.Kumpis