B.Karvelio BK-6 „Neringa“



Sklandytuvas BK-6 „Neringa“ tai Balio Karvelio konstrukcijos standartinės klasės sklandytuvas. Jis buvo medinės konstrukcijos, su laisvai nešančiais sparnais, vienvietis.

Sparnai

Sparnas plane trapecijos formos su gale esančiais cigarais. Sparnas turi pagrindinį nešantį lonžeroną. Antras lonžeronas yra kaip pagalbinis. Abu lonžeronai yra dėžutės pavidalo. Kiekvienas sparnas turi po 25 pagrindines nerviūras ir 22 pusnerviūres. Nerviūrų konstrukcija fermos tipo, suklijuotos iš strypelių ir klijuotės. Sparno priešakinė dalis dengta klijuote, kurios sluoksnų kryptis sparno atžvilgiu 45 laipsniai. Sparnas buvo aptrauktas drobe ir impregnuotas celono laku.

Ant viršutinių ir apatinių abiejų sparnų dalių, 1800 mm nuo liemens yra įmontuoti oro stabdžiai - 1100x100 mm duraliuminio plokštelės.



Liemuo

Pjūvyje ovalo formos, susidedantis iš 27 špangautų ir 4 pagrindinų lonžeronų 25x15 mm. Užpakalinė liemens dalis baigiasi kiliu prie kurio lankstais tvirtinamas posūkio vairas.

Tarp 10 ir 11 špangauto yra ratukas, kuris yra pusiau išlindęs iš liemens. Liemens priekyje yra nedidelė pavaža, o gale uodegoje ramstis. Kabinos gaubtą sudaro dvi dalys pagamintos iš organinio stiklo. Galinė gaubto dalis yra išpūsta pagal liemens forma. Matomumas iš kabinos geras. Maksimalus kabinos plotis 570 mm, o aukstis 940 mm. Kabina pritaikyta nugariniam parašiutui, taipat joje yra reguliuojami pedalai. Už kabinos yra nedidelė bagažinė. Skalndytuvas turėjo du buksiravimo kablius: vienas preikyje, buksiravimui paskui lėktuvą, kitas apačioje liemens, prie ratuko. Vėliau buvo įrengti du kabliai iš šonų (kaip sklandytuve Blanik).


Sklandytuvo konstruktorius Balys Karvelis prie BK-6

Stabilizatorius

Yra trapecijos formos. Jis susideda iš dviejų pusių ir tvirtinamas prie 25 ir 26 španto trijuose taškuose.Visas stabilizatorius dengtas 1mm klijuote. Aukštumos vairas susideda iš dviejų pusių, kurios tarpusavyje yra sujungtos. Priekinė vairo dalis dengta klijuote, o galinė drobe impregnuota celono laku.

Kilis

Turi du lonžeronus, visas aptrauktas 1mm klijuote. Posūkio vairas turėjo dėžutės pavidalo lonžeroną. Preikinė vairo dalis, kartu su lonžeronu, aptraukta 1 mm klijuote, likusi dalis drobe impregnuota celono laku.
Šių sklandytuvų Simpferopolyje buvo pagaminta apie 60.



BK-6 projekcijos


Sklandytuvo BK-6 „Neringa“ techniniai duomenys:

Sparnų ilgis 15 m
Liemens ilgis 7,37 m
Aukštis 1,38 m
Sparnų plotas12,3 m²
Proilgis 18
Sparnų profilis Gö 549
Eleronų plotas1,7 m²
Liemens midelis0,43 m²
Tuščio sklandytuvo svoris 232 kg
Skridimo svoris 330 kg
Įkrovimas 27 kg/m²
Aerodinaminė kokybė 28
Minimalus žemėjimo greitis0,76 m/s
Tūpimo greitis57 km/h
Didžiausias leistinas skridimo greitis250 km/h


Martynas Lendraitis, 2009



Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis