A.Kuzmicko M-2 („Mechanikas-2“)




Idėja pagaminti tokį sklandytuvą kilo 1950 m. Įgyvendinimą pagreitino Tado Koronkevičiaus dovana - jo brolio Zdislovo karo metais neužbaigto statyti tokio tipo sklandytuvo liemens gondola. Sklandytuvo sparnus, liemenį ir uodegos plokštumas suprojektavo A.Kuzmickas. Iš pradžių suprojektavo du liemens variantus: su vienu platesniu liemens balkiu arba dviem siauresniais (kaip „Salamandros“). Buvo realizuotas pirmasis variantas. Sparnai buvo suprojektuoti didesnio ploto, negu 1942 m. Z.Koronkevičiaus variante. Medienos gavus iš instituto, audeklo nusipirkus parduotuvėje, statyba vyko KPI antrųjų rūmų rūsyje.


M-2 Kulautuvoje

1952 m. rugpjūčio mėnesį sklandytuvas M-2 buvo sėkmingai išbandytas Kulautuvoje. Z.Brazauskas netrukus pusvalandį paskriejo virš Virbaliūnų šlaito ir įsitikino, kad sklandytuvas yra tinkamas. Rudenį, beskriedamas virš šlaito, L.Aleksandravičius pateko į suktuką ir sklandytuvą sudaužė. Teko vėl užsiimti sklandytuvo atstatymu iš pagrindų. Ta proga pavaža buvo aprūpinta ratuku, palengvinančiu gabenimą žeme. Per 1953 ir 1954 metų vasaras jis vėl sėkmingai skraidė, kol pagaliau buvo nurašytas „dėl senatvės“ ir dėl to, jog 1954 m. Kulautuvon atgabenus BrO-9, (pagamintą Kauno Jaunųjų technikų stotyje vadovaujant Z.Brazauskui), visi norėjo skraidyti su žymiai vikresne šlaite ir dėl to aiškiai pranašesne „broške“, o ne su M-2...


M-2 eskizas


M-2 projekcijos

Techniniai duomenys


Sparnų ilgis 11,0 m
Sparnų plotas 15,7 m²
Sklandytuvo ilgis 6,07 m
Proilgis7,7
Sparnų profilis NACA 2512
Sklandytuvo svoris 90 kg
Skridimo svoris 170 kg
Įkrovimas 11,0 kg/m²
Aerodinaminė kokybė 15
- esant greičiui 56 km/val.
Minimalus žemėjimo greitis 0,92 m/s
- esant greičiui 43 km/val.
Tūpimo greitis 36 km/val.



Gytis Ramoška
„Plieno sparnai“ Nr. 6




Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008



Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis