Lavinimosi sklandytuvas BRO-10 „Pūkas 3“




1949 m. rudenį Kaune buvo išbandytas naujas sklandytuvas BRO-10 „Pūkas 3“. Pirmuosius skridimus, startuojant guminiu amortizatoriumi, atliko pats konstruktorius Br.Oškinis. Šiuo sklandytuvu Kauno sklandytojai sėkmingai skraidė iki 1955 m.

BRO-10 - vienvietis, medinės konstrukcijos sklandytuvas. Sparnas pusiau elipsinės formos. Jo profilis CAGI-R III. Sparnas turi vieną pagrindinį lonžeroną ir įstrižą pagalbinį lonžeroną. Priekinė sparno dalis aptraukta fanera, užpakalinė ir eleronai – drobe. Sparnas prie liemens tvirtinamas dviem mazgais ant iškelto pilono ir mediniais spyriais. Sparne taip pat įrengti oro stabdžiai (interceptoriai).

Liemuo ovalo pavidalo, aptrauktas fanera. Priekinėje jo dalyje yra pavaža, ties svorio centru įtvirtintas ratukas, o užpakalyje – metalinis uodegos ramstis. Kabina atvira. Pilotui nuo oro srauto apsaugoti ant kabinos priekio pastatytas organinio stiklo skydelis.

Uodegą sudaro nedidelis kilis, pagamintas ištisai su liemeniu, ant kurio tvirtinamas stabilizatorius su aukštumos vairu. Prie kilio ir liemens pritvirtintas posūkio vairas. Stabilizatorius ir priekinė posūkio vairo dalis aptraukti fanera. Kita posūkio vairo dalis ir aukštumos vairas – drobe.









BRO-10 projekcijos


Sklandytuvo BRO-10 duomenys


Sparnų ilgis 11,0 m
Sparnų plotas 11,3 m²
Ilgis 5,75 m
Proilgis10,7
Sklandytuvo svoris 127 kg
Skridimo svoris 212 kg
Įkrovimas 18,7 kg/m²
Aerodinaminė kokybė 19
– esant skridimo greičiui 75 km/val.
Maksimalus skridimo greitis 140 km/val.



A. Arbačiauskas
„Sparnai“ 1973 Nr.1


Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008




Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
P.Hiksa
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis
V.Rauba
J.Kumpis