Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lėktuvas "Lituanica"
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
KĘSTUTIS A.
2020 Lie 17 d., 10:56
Užsiregistravęs dalyvis #25
Prisijungta: 2008 Lap 25 d., 00:56
Pranešimų: 132
Prunce rašė ...

Kęstutis A. rašo:

Kiek teko skaityti apie "Lituaniką", kiek atsimenu, niekur nebuvo paminėti akumuliatoriai,vadinasi elekrostarteris atpuola.


Tai nieko nereiškia. Imkime bortinius skiriamuosius žibintusarba kitaip aeronavigacines lempas - jos tikrai ne žibalu buvo "kūrenamos". Aišku, galėjo šviesti nuo turbinėlės. Manau, kad ir prietaisai prietaisų lentoje buvo kažkiek pašviesti. O ir pats variklis be elektros nelabai veiktų (uždegimo žvakės). Tai, kad akumuliatorius nebuvo paminėtas, dar nereiškė, kad jo nebuvo. Jis galėjo būti 'užskaitytas" kaip eilinis konstrukcijos elementas ir niekur neišskirtas kaip atskira papildoma detalė.

Variklis veiktu,nes uždegimui naudojamos magnetos,apšvietimui generatorius.
Į viršų
Kiras
2020 Lie 20 d., 17:48
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1391
Prunce rašė ...

Tai, kad akumuliatorius nebuvo paminėtas, dar nereiškė, kad jo nebuvo. Jis galėjo būti 'užskaitytas" kaip eilinis konstrukcijos elementas ir niekur neišskirtas kaip atskira papildoma detalė.

Su pirmąja Prano teiginio dalimi sutinku. Dar senojoje VDKM "Lituanikos" ekspozicijos vitrinoje esu matęs kažką panašaus į sausų elementų bateriją apie 10-15 cm dydžio (gal kiek ir didesnę). Gaila nenufotkinau, o dabar atmintis nelabai atgamina. Bet tai tikrai galėjo būti šaltinis bortinės lentos prietaisams pašviesti ir gabaritinėms šviesoms. Bet jokiu būdu ne starteriui.

Kad akumuliatorius, elektrostarteris ar inercinis starteris - "galėtų būti "užskaitytas" kaip eilinis variklio konstrukcijos elementas" - niekaip su tuo nesutiksiu! Pažvelkime į štai šitą sąrašą:



Motoro grupėje suskaičiuoti ir visi cilindrai, ir karbiuratorius, ir magnetos, ir benzino / tepalo siurbliai. Tai kaip čia nebūtų buvę priskaičiuoti starteris ar akumuliatorius?
Beje, G.Sviderskytės knygoje Lituanica. Nematoma pusė 415 psl. yra pateiktos inž. A.Gavelio LITUANIKOS motoro WRIGHT WIHRLWIND tikrinimo išdavos, kur dar daugiau detalių išvardinta (svirtys, svirčių stūmikai, skirstymo diskas ir kt.), bet apie jokį starterį neužsimenama.
O jei kalbėsim apie pneumatinę užvedimo sistemą - tai ją sudaro ne tik oro balionas, bet ir kompresorius, oro paskirstytuvas bei oro vamzdynas ir vožtuvai. Žinoma, galima teigti, kad vokiečiai tas detales išvogė, tačiau...

Apibendrinimui pasinaudosiu mane gydančių gydytojų pavyzdžiu. Kai negalėjo nustatyti tikslios diagnozės, jie parašė diplomatiškai genialią frazę - Išvada: daugiausia duomenų už ligos pavadinimas, duomenų už kitos ligos pavadinimas ir už trečios ligos pavadinimas nepakanka.
Taigi:
Didžiausia tikimybė, kad "Lituanika" buvo užvedama rankiniu būdu, prasukant už propelerio, duomenų už elektrinį starterį, inercinį starterį ar pneumatinį starterį nepakanka.

Į viršų
Prunce
2020 Lie 20 d., 18:47
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 691
"Kiras", o apie starterį aš nieko ir nerašiau , tik apie akumuliatorių. Jei remtis "Skrydžiu per Atlantą", tai ten puikiausiai variklis iš kabinos užsiveda, bet tai - šiaip, dėl juoko. Kaip ir šaudymas, koncentracijos stovykla 1933 liepą...


[ Redaguota 2020 Lie 20 d., 18:48 ]
Į viršų
Bamperis
2020 Lie 20 d., 19:37
Užsiregistravęs dalyvis #991
Prisijungta: 2013 Bal 08 d., 22:07
Pranešimų: 76
Kiras rašė ...
Didžiausia tikimybė, kad "Lituanika" buvo užvedama rankiniu būdu, prasukant už propelerio, duomenų už elektrinį starterį, inercinį starterį ar pneumatinį starterį nepakanka.
Aš labai norėčiau sutikti su Jūsų nuomone dar ir dėl to, kad visos kitos priemonės yra gana masyvios kai tuo tarpu lakūnai kovojo už kiekvieną „Lituanikos“ svorio gramą.
Į viršų
Kiras
2020 Lie 21 d., 16:47
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1391
Dar toks pasamprotavimas apie starterius. Žiūrim LĖKTUVO REKONSTRUKCIJOS DARBŲ SĄRAŠĄ:


Jei Belankoje kažkoks starteris buvo - tai jis nebuvo išimtas, jei starterio ten nebuvo - tai jo ir neįmontavo. Sąraše nėra tokių darbų aprašyta.

Taigi, reiktų išsiaiškinti ar tų laikų Belanca CH-300 Pacemaker turėjo starterį, ar ne.

Į viršų
sky76v
2020 Lie 21 d., 21:54
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1136
Kiras rašė ...

Dar toks pasamprotavimas apie starterius.

Jei Belankoje kažkoks starteris buvo - tai jis nebuvo išimtas, jei starterio ten nebuvo - tai jo ir neįmontavo. Sąraše nėra tokių darbų aprašyta.

Taigi, reiktų išsiaiškinti ar tų laikų Belanca CH-300 Pacemaker turėjo starterį, ar ne.


Starteris, kaip ir magnetai, turėtų būti prie variklio. Taigi, gal klausimas – ar jis buvo prie naujojo variklio?
Į viršų
Kiras
2020 Lie 22 d., 11:43
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1391
sky76v rašė ...

Starteris, kaip ir magnetai, turėtų būti prie variklio. Taigi, gal klausimas – ar jis buvo prie naujojo variklio?

Truputį į šalį nuo temos.
Pastebėjau, kad kai kada yra painiojama magnetos su magnetais. Pora straipsnelių iš enciklopedijos:





Taigi įtaisas aukštai įtampai variklio žvakėms tiekti, lietuvių kalboje yra moteriškos giminės daiktavardis. Kadangi magnetos paprastai būna dvi, tai daugiskaitos kilmininko linksnyje susivienodina. Pvz.:
Dėl magnetų gedimo variklis sustojo.
Turiu daug magnetų iš senų garsiakalbių

Gal dėl to ir painiojama.

O dabar pagal temą pafilosofavimas dėl Sauliaus teiginio.
Tarp magnetos ir starterio yra esminis skirtumas. Be starterio variklis gali dirbti, o be magnetos (magnetų) - niekaip. Tai gal dėlto, galbūt, variklis su magnetomis traktuojamas kaip vientisas vienetas. O starteris tėra priedas, kuris gali būti, gali nebūti.

Beje, iš magnetos žemos įtampos apvijos galima naudoti el. srovę gabaritinėms šviesoms, prietaisų pašvietimui. Matyt, todėl ir nebuvo "Lituanikoje" akumuliatoriaus.

Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook