Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lėktuvas "Lituanica"
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
sky76v
2011 Lap 20 d., 21:04
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1076
JG52 rašė ...

Įdomu, kas ten per sukryžiuoti strypai (trosai?) ant priekinio kabinos stiklo? Jų lyg ir nebuvo "Lituanicai" skrendant per Atlantą.


Liemens rėmo atatampos. Yra visuose tarprėmiuose, bet atvirai matomos tik prie priekinio stiklo:

Iš lauko gali nesimatyti dėl stiklo blizgesio.
Jas turi visos „Bellancos“, taip pat ir atstatytoji Havajų.

Į viršų
JG52
2011 Lap 21 d., 14:08
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Aišku, supratau. Ačiū sky76v.
Į viršų
JG52
2011 Lap 24 d., 09:34
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
sky76v rašė ...

„Bellanca CH“ buvo gaminamos su dviejų tipų važiuoklėmis - „pasagos“ formos (kaip Pal Waukee, būsimoji „Lituanica“) ir piramidinėmis, kaip atstatytoji Havajų. Pirmųjų turbūt buvo mažiau, bet tikrai ne vienintelė „Lituanica“.

Ko gero, dviejų tipų buvo ir kilio krypties vairai: vienas - kaip Dariaus ir Girėno (ir ne tik) Bellancoje, kitas - kaip atstatytoje.

[ Redaguota 2011 Lap 24 d., 09:36 ]
Į viršų
Kiras
2012 Kov 21 d., 16:19
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Gal galit kas atsakyti, kas per detalė yra posūkio vairo apekse?

Į viršų
Juozas
2012 Kov 21 d., 18:33
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 346
Navigacinė šviesa.
Į viršų
Kiras
2012 Kov 22 d., 12:33
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Kažką panašaus ir maniau.

Bet kaip sakoma, atsakymas gimdo naujų klausimų eilę:
Ar Darius-Girėnas naudojo? Gal čia tik Belankos reliktas?
Jei naudojo, tai iš kokio šaltinio maitininosi? Lituanikoj lyg tai nebuvo nei generatoriaus, nei akumuliatorių.
Kokios spalvos šviesa?
O ant sparnų galų ar kas nors panašaus buvo?

Į viršų
sky76v
2012 Kov 22 d., 14:55
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1076
Buvo ir ant sparnų galų:



Spalvos tikriausiai standartinės – kairėj raudona, dešinėj žalia, gale balta.
Dėl elektros tiekimo nežinau. Gal turbinėlė liemens viršuje buvo generatorius.
Į viršų
Robitt
2012 Bir 01 d., 15:12
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 99
sky76v rašė ...

Buvo ir ant sparnų galų:



Spalvos tikriausiai standartinės – kairėj raudona, dešinėj žalia, gale balta.
Dėl elektros tiekimo nežinau. Gal turbinėlė liemens viršuje buvo generatorius.


manau kad ta turbinėlė ir buvo generatorius. Čia jei ką, mano prielaida: 12 V srovei, išmaitinti toms navigacinems lemputėms, didelio generatoriaus ir nereikia. Taigi, lektuvui skrendant į priekį, malūnėlis sukasi, ir tiekia elektros energiją. Beje dar užduosiu klausyma: O kaip užvedamas buvo Lituanicos variklis, jei nebuvo akumuliatoriuas? Gal kas galit išsamiai paaiškinti?
Į viršų
Kiras
2012 Bir 01 d., 18:10
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Robitt rašė ...

manau kad ta turbinėlė ir buvo generatorius. Čia jei ką, mano prielaida: 12 V srovei, išmaitinti toms navigacinems lemputėms, didelio generatoriaus ir nereikia. Taigi, lektuvui skrendant į priekį, malūnėlis sukasi, ir tiekia elektros energiją.

Ta turbinėlė buvo indukcinio kompaso. Apie tai diskutavome šioje temoje prieš 3 metus.

Robitt rašė ...

Beje dar užduosiu klausyma: O kaip užvedamas buvo Lituanicos variklis, jei nebuvo akumuliatoriuas? Gal kas galit išsamiai paaiškinti?

Geras klausimas. Nors pakankamai domiuosi "Lituanikos" skrydžiu, bet apie šitą dalyką - kaip užvedamas lėktuvas - niekada ir nepagalvojau.
Na, kad akumuliatoriaus ir starterio nebuvo, tai tikrai aišku.

Spėju, kad "rankiniu" starteriu, t.y. propelerį pasukdavo ranka.

Į viršų
Robitt
2012 Bir 02 d., 07:34
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 99
Kiras rašė ...

Robitt rašė ...

manau kad ta turbinėlė ir buvo generatorius. Čia jei ką, mano prielaida: 12 V srovei, išmaitinti toms navigacinems lemputėms, didelio generatoriaus ir nereikia. Taigi, lektuvui skrendant į priekį, malūnėlis sukasi, ir tiekia elektros energiją.

Ta turbinėlė buvo indukcinio kompaso. Apie tai diskutavome šioje temoje prieš 3 metus.

Robitt rašė ...

Beje dar užduosiu klausyma: O kaip užvedamas buvo Lituanicos variklis, jei nebuvo akumuliatoriuas? Gal kas galit išsamiai paaiškinti?

Geras klausimas. Nors pakankamai domiuosi "Lituanikos" skrydžiu, bet apie šitą dalyką - kaip užvedamas lėktuvas - niekada ir nepagalvojau.
Na, kad akumuliatoriaus ir starterio nebuvo, tai tikrai aišku.

Spėju, kad "rankiniu" starteriu, t.y. propelerį pasukdavo ranka.



Nu man irgi kažkaip dabar šmėstelėjo mintis, kad rankiniu būdu. Nei starterio elektromagnetinio, nei akumuliatoriaus... Šiaip tuo laiku jau buvo elektromagnetinis starteris, bet dėl svorio ir pinigų trūkumo jo nemontavo. Tiek starteris, tiek akumuliatorius ir nemažai kainavo, ir nemažai svorio dar pridėjęs būtų, o lėktuvas ir taip perkrautas buvo juk...
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook