Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lėktuvas "Lituanica"
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2011 Sau 25 d., 14:15
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Šituos dalykus geriausiai, turbūt, žino Vladas Kensgaila.
Į viršų
Robitt
2011 Vas 14 d., 21:24
Užsiregistravęs dalyvis #213
Prisijungta: 2011 Vas 12 d., 16:42
Pranešimų: 99
JG52 rašė ...

Sveiki,
drąsiai teigiu, kad visi matėte šią S.Dariaus ir S.Girėno nuotrauką. Ko gero - ji yra kaip "vizitinė kortelė". Po užrašu "Lituanica" yra toks stačiakampis. Kam jis skirtas? Gal tai savotiška "pamina", kad lakūnui būtų lengviau įsiropšti į lėktuvą pro kabinos langelį?



<...>tepalo bakas su 12 per jį pervertų aušinimo vamzdelių, į kuriuos aušinimo oras pateks iš imtuvo dešiniajame liemens šone, o ištekės pro išmetimo angą kairiajame liemens šone. <...> (paimta is straipsnio "Dariuaus ir Gireno lektuvas "Lituanica""). Nu va,cia konkreciai atsakyta i tavo klausyma. Tik paskaitykm atsidziai, ir pagalvok.
Į viršų
JG52
2011 Vas 15 d., 10:19
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Iš pateiktos ištraukos paie "Lituanica" matyti, kad vis dėlto buvo kažkoks prietaisas, reguliuoti tepalo temperatūrą, ribojant oro pratekėjimo vamzdeliais per tepalo baką srautą:
"Lituanica" turėjo instaliuotus šiuos prietaisus: dirbtinis horizontas, krypties giroskopas, posūkio kontrolinė rodyklė, variometras, greičio rodyklė, aukščio rodyklė (visi šie prietaisai sudarė galimybę skristi ir nematant horizonto), oktantas, 4 laikrodžiai ir derivometras (pastarieji skirti žvaigždžių ir Saulės navigacijai), propelerio apsisukimų rodyklė, benzino ir tepalo manometrai, ir tepalo termometras (variklio darbo kontrolei), magnetinis skysčio kompasas, indukcinis kompasas."
Į viršų
Juozas
2011 Vas 16 d., 18:23
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 346
Logiškai galvojant, kokia prasmė kontroliuoti tepalo temperatūrą, nesant galimybės valdyti tepalo aušinimą?
Oro srautas pro cilindrus nebuvo valdomas, nebuvo matuojama ir cilindrų galvučių temperatūra.
Variklis aušinamas aušinant cilindrus ir jų galvutes skysčiu arba oru (iš išorės) ir tepalu (iš vidaus). Valdant tepalo aušinimą, galima dalinai valdyti variklio aušinimą. Vėliau, augant variklių galingumui, to nebeužteko. Prireikė valdyti ir pro cilindrus pratekančio oro srautą, tuo pačiu ir matuoti galvučių temperatūrą.
Į viršų
JG52
2011 Vas 16 d., 20:09
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Juozas rašė ...

Logiškai galvojant, kokia prasmė kontroliuoti tepalo temperatūrą, nesant galimybės valdyti tepalo aušinimą?

Tą ir turėjau galvoje .
Į viršų
saga
2011 Vas 25 d., 11:39
Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: 2008 Grd 17 d., 11:34
Pranešimų: 816
Dar neperdarytame lėktuve irgi buvo šios angos.
Nuotraukos iš knygos ,,Darius ir Girėnas(1933-1993),,.





[ Redaguota 2011 Vas 27 d., 17:29 ]
Į viršų
Juozas
2011 Vas 26 d., 12:19
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 346
Neperdarytame lėktuve buvo kitoje vietoje tepalo bakas (už variklio). Perkėlus baką į pilotų kabiną, tepalo aušinimo principas paliktas tas pats (be tepalo radiatoriaus), todėl buvo perkeltos oro paėmimo ir išleidimo angos.
Į viršų
JG52
2011 Rgs 05 d., 11:43
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Įdomu, kas ten per sukryžiuoti strypai (trosai?) ant priekinio kabinos stiklo? Jų lyg ir nebuvo "Lituanicai" skrendant per Atlantą.

Į viršų
Kiras
2011 Lap 20 d., 15:12
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Skaitant temą apie Belankų restauraciją, sudomino važiuoklė.



Kadangi mane labiausiai domina konkreti Belanka - Dariaus ir Girėno Belanka, virtusi Lituanika - tai rašau šioje temoje. Jos važiuoklė skiriasi nuo eilinių Belankų, žr. šioje nuotraukoje:
http://www.plienosparnai.lt/e107_files/public/1278930123_2_FT5196_lituanica-albumas10.jpg
Anksčiau galvojau, kad tokia važiuoklė Lituanikai buvo padaryta lėktuvą perdarant. Bet atidžiau pastudijavęs nuotraukas, supratau, kad Darius ir Girėnas Belanką su tokia važiuokle jau nusipirko.
Taigi kylą klausimas, iš kur tokia važiuoklė atsirado? Kažkaip niekur neužtikau Belankų su tokia važiuokle. Visur klasikinė:


Į viršų
sky76v
2011 Lap 20 d., 17:13
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1076
„Bellanca CH“ buvo gaminamos su dviejų tipų važiuoklėmis - „pasagos“ formos (kaip Pal Waukee, būsimoji „Lituanica“) ir piramidinėmis, kaip atstatytoji Havajų. Pirmųjų turbūt buvo mažiau, bet tikrai ne vienintelė „Lituanica“.
Carlos'o Martínez'o de Pinillos'o ir Carlos'o Zegarra'os Lanfranco skrydžio aplink Pietų Ameriką CH-200 „Peru“



„Pure Oil“ kompanijos CH-300 (beje, kitą turėjo ir su piramidine važiuokle):


Boardmano ir Polando CH-300 „Cape Cod“

Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook