Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Vokiečių tyrimas
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2010 Bal 25 d., 18:22
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Ką manote apie šitai?








Šaltinis:
http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s19.htm
http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s19a.htm
http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s19b.htm
http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s19c.htm



[ Redaguota 2010 Bal 26 d., 18:33 ]
Į viršų
Nerijus Korbutas
2010 Bal 25 d., 23:54
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3809
Na tikrai įdomus dokumentas. Neteko tokio matyti ir turbūt ne man vienam.
Įdomu tai, kad nesutampa rasto benzino kiekis: mūsiškiame OFICIALIAME AKTE minimi 50 litrų, šitam dokumente tik 10-15 ltr.
Iš kur mūsų tyrėjai ištraukė tą skaičių?
Į viršų
Nerijus B.
2010 Bal 26 d., 08:24
Užsiregistravęs dalyvis #141
Prisijungta: 2010 Bal 24 d., 10:50
Pranešimų: 276
Na jei galima pataisykite pateiktame dokumente Stepono Dariaus gimimo datą iš 1987 į 1897.
Į viršų
Kiras
2010 Bal 26 d., 18:53
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Nerijus B. rašė ...

Na jei galima pataisykite pateiktame dokumente Stepono Dariaus gimimo datą iš 1987 į 1897.
Pataisyta

Nerijus Korbutas rašė ...

Įdomu tai, kad nesutampa rasto benzino kiekis: mūsiškiame OFICIALIAME AKTE minimi 50 litrų, šitam dokumente tik 10-15 ltr.
Iš kur mūsų tyrėjai ištraukė tą skaičių?

Manau, kad abu skaičiai, tiek vokiečių 10-15 litrų, tiek A.Gustaičio 50 litrų, iš tikro neatspindi, kiek benzino turėjo "Lituanika" prieš katastrofą.

Teisinga yra A.Gustaičio prielaida:
o jeigu benzino po katastrofos ir visai nebūtų rasta, tai iš to vis vien negalima būtų daryti išvados, kad benzino pristigo, nes plyšus benzino bakams, aišku, benzinas gali ištekėti iki lašo.

Beje, ten archyvų tinklapyje yra ir daugiau įdomių dokumentų.
Pavyzdžiui oficialaus akto originalas su A.Gustačio, Reimonto ir Morkaus parašais:
http://www.archyvai.lt/exhibitions/dariusirgirenas/s36.htm

Į viršų
Kiras
2010 Bal 28 d., 21:13
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Temos pradžioje pateiktas dokumentas faktiškai yra vokiečių atlikto katastrofos tyrimo aktas.
Dokumentą pasirašiusiam Branderburgo ir Berlyno oberprezidentui dr. Uzingeriui, iš esmės, priklauso tik pirmoji ir dvi paskutinės pastraipos. Visa kita yra katastrofos tyrimo medžiaga, atlikta majoro Hatendorfo su savo pavaldiniu vyr. leit. Baumertu.
Į viršų
Kiras
2010 Bal 30 d., 11:33
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Nagrinėdamas šią vokiečių tyrimo medžiagą, gerokai nusivyliau. Visiems žinomas vokiečių tikslumas ir pedantiškumas - o čia šitiek klaidų!
Na, bet apie viską iš eilės.

1. Pakilimo laikas ir skridimo trukmė
Lėktuvas Nr. 688 E 1933 m. liepos mėn. 15 d. 11 val. 30 min. Berlyno laiku pakilo iš New-York.

Neteisingas pakilimo laikas - iš tikro 11 val 24 min. Todėl ir bendras skridimo laikas neteisigas:
Sprendžiant iš sustojusio bortinio laikrodžio, katastrofa įvyko liepos mėn. 17 d. 0.36 val. Lėktuvas iki to laiko jau buvo išbuvęs ore 37 val. ir 06 min.

Turi būti 37 val. 11 min.

2. Benzino kiekis
Benzino turėjo apie 680 galonų – 3080 litrų.

Iš tikro 779 galonus - 2950 litrų.
Čia yra dviguba klaida. Ne tik neteisingas benzino kiekis galonais, bet ir paverčiant į litrus, pritaikė ne tą koeficientą, t.y. ne USA galono (3,785 ltr), o angliško (4,54 ltr)

3. Su atstumais vėlgi panaši klaida. Visa lentelė ir suma apačioje - anglų myliomis.
3095 anglų mylios = 4979,855 km

Iš tikro žemėlapyje atstumai buvo surašyti jūrmylėmis (koef. 1,852 km, o ne 1,609 km). Pedantiškieji vokiečiai nežino ir nepasitikrina atstumo tarp Niujorko ir Londono: jiems tai tik 4980 km. Iš tikro 5580 km, t.y. 600 km toliau.

4. Benzino sunaudojimas
Jei motoras būtų sunaudojęs po 82 litrus per valandą, tai galima nustatyti remiantis bandymo daviniais, tai lakūnai pasiekę savo tikslą būtų dar turėję nedidelę benzino atsargą apie 30 litrų.
<...>
Lėktuvas iki to laiko jau buvo išbuvęs ore 37 val. ir 06 min. ir remiantis ankstyvesniais mūsų apskaičiavimais buvo sunaudojęs 3040 litrų benzino.

Skaičiuoja benzino sunaudojimą pastovų 82 ltr/ val.
Tokios sąnaudos buvo tik skridimo pradžioje, skrendant variklio sūkiais artimais maksimaliems. Lėktuvui lengvėjant, sąnaudos mažėjo. Pagal S.Dariaus sudarytą grafiką 37-tą skridimo valandą turėjo būti skrendama 1650 sūkių per minutę režimu ir benzino suvartojimu apie 56 ltr/val.

5. Rastas benzino kiekis
Viename benzino bake buvo apie 10-15 litrų benzino, o kiti bakai buvo tušti.

Visai gali būti, kad tiek benzino likučių bake vokiečiai ir rado. Tačiau daro neteisingą išvadą, kad benzino tiek ir tebuvo. Lyg tai avarijos metu jo nė kiek neišsiliejo!

Pradinis klaidingas teiginys apie benzino kiekį (3080 ltr) patvirtinamas kitu klaidingu skaičiavimu (3040ltr) ir gaunama galutinė klaidinga išvada, jog katastrofos metu "Lituanika" benzino turėjo minimumą.

Štai tokie mano pastebėjimai.

Į viršų
Kiras
2010 Geg 01 d., 20:32
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Žinoma, negalima teigti, kad vokiečių tyrimas absoliučiai blogas.
Prie teigiamų dalykų priskirčiau tai, kad išsamiai aprašyta pati kritimo ir sudužimo fazė, ko nėra A.Gustaičio komisijos akte.
Įvertintos meteorologinės sąlygos - vėjas, debesuotumas, debesų aukštis.
Taip pat pažymėta, kad "Lituanika" neturėjo gerų apšvietimo prietaisų ir negalėjo užtikrintai saugiai nutūpti naktį.

Tačiau yra ir gana neaiškių vietų.
nuo 23 val. 45 min. iki 0.15 val. lėktuvas buvo girdėtas ir matytas tarp Königsberg N/M. ir Berlinchen

Čia visiškai neaišku. Königsberg in der Neumark (dabar Lenkijos miestas Chojna) yra panašiu atstumu į vakarus nuo Soldino (Mysliborz) kiek Berlinchenas (Barlinekas) nuo Soldino į rytus. Tai kurioje vietoj lėktuvas buvo matytas ir girdėtas neaišku. Juolab A.Gustaičio akte rašoma, kad lėktuvas buvo girdėtas virš Štargardo (Stargard Szczecinski), o vokiečiu akte apie tai nėra nė žodžio.

Dar viena detalė.
Iš 5 benzino bakų 3 buvo išplėšti ir išmėtyti, o du buvo sutriuškintam liemenyje.

"Lituanika" turėjo 6 benzino bakus - du didelius liemenyje ir 4 sparnuose.
Kad vokiečiai nesuskaičiavo bakų neįtikėtina. Spėju, kad čia gali būti korektūros klaida, pvz. spausdinant iš rankraščio mašininikė skaičių "6" perskaitė kaip "5".

Į viršų
Kiras
2018 Geg 18 d., 18:14
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Vokiečių PRANEŠIMAS taip pat yra "Lituanikos" katastrofos tyrimo dokumentas. Tai dabar jį turėsime kaip oficialų dokumentą su priedais (kelių trūksta) ir su esamų "liapsusų" paaiškinimu.
Į viršų
JG52
2018 Geg 22 d., 08:24
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Kiras rašė ...

Žinoma, negalima teigti, kad vokiečių tyrimas absoliučiai blogas.

Dokumentas paskelbtas po savaitės (!). Surašytas, ko gero, dar anksčiau. Taigi, sakyčiau, kad per tokį trumpą laiką atliktas pakankamai geras tyrimas. Yra klaidelių, bet nieko daugiau ir nesitikėčiau.
Į viršų
Kiras
2018 Geg 24 d., 14:44
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Taip. Vokiečių tyrimas geras tuo, kad surado paskutinių akimirkų liudininką, yra meteorologo gan išsami pažyma apie orus, pakankamai geras katastrofos situacijos (vietos) aprašymas. Na o, kad angliškus matus supainiojo - tai žmogiška klaida. Matyt nesitikėjo, kad anglų ir amerikiečių galonai skirtingi. O kaip pasitikrinti? Googlo tada nebuvo.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook