Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Aero Klubas 1927 - 40m. :: LAK technika
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
De Havilland DH-82 "Tiger Moth"
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2009 Sau 18 d., 16:59
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3974
Puikus straipsnis apie panevėžiečio Vinco Mikeliūno pastatytą LAK lėktuvo DH-82 "Tiger Moth" repliką:
TIGRINIS DRUGELIS LIETUVOS PADANGĖJE

Pridėtame faile šis straipsnis PDF formatu.

vinco-tigermoth.pdf
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Sau 18 d., 18:51
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3974
Tarpukariu LAK'o turėtų D.H.82 Kovas ir Kregždutė nedidukas aprašymas
Į viršų
arecibo
2011 Vas 03 d., 21:33
Svečias
Štai toks prierašas po "Kregždute":



Iš E.Ganusausko knygos "Aukštumos"

Į viršų
Nerijus Korbutas
2011 Vas 03 d., 21:34
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3974
Jo, šitai pastebėjau jau senokai.
Į viršų
auktis
2016 Vas 28 d., 17:17
Užsiregistravęs dalyvis #89
Prisijungta: 2009 Bir 28 d., 23:14
Pranešimų: 169
Rinkau informaciją apie šituos lėktuvus Lietuvoje ir šį bei tą sau nematyto atradau ir pastebėjau netikslumų, pasikartojančių net ir plienosparnai.lt puslapyje - tad pasidalinsiu.

Pradžiai - pagal http://www.airhistory.org.uk/dh/_DH%20full%20prodn%20list.txt
radau serijinius numerius:
3493 DH82A TIGER MOTH LY-LAT
3542 DH82A TIGER MOTH LY-LAM

Čia http://www.airhistory.org.uk/gy/reg_LY-.html
yra nurodoma data, kaip suprantu - registravimo.

Žiūrėdamas turimose knygose ir žurnaluose esančias nuotraukas, pastebėjau, kad skiriasi tekste informacija ir amaiįoma, kurios registracijos lėktuvas "Kovas", o kuris "Kregždutė".
Pagal puikią "Plienos sparnų" Nr.6 43 psl. esančią nuotrauką, ta pati yra ir čia:



akivaizdu, kad LY-LAM yra "Kovas".

Ką dar aiškinausi, bet vienareikšmiškos išvados negalėjau padaryt - ar leituviškuose DH.82A buvo įrengti viršutinio sparno priešsparniai (Handley Page automatic slats).

Kaip rašoma http://all-aero.com/index.php/contactus/45-planes-d-e-f/2818-de-havilland-dh-82-tiger-moth , ankstesniuose DH.82 jų standartiškai nebuvo, o jie buvo papildoma įranga už papildomą mokestį (The advertised cost of supplying and fitting slats early in 1932 was £18 with a further ten guineas required for a slot-locking device operable from the cockpit. An additional sum of £38 11s 6d was paid to Handley Page as a royalty on each set fitted.)
Bet čia pat yra rašoma, kad visi britų valdžios užsakyti lėktuvai buvo su šia įranga.
Taip pat teko matyti kažkur parašyta, kas rodos visuose Kanadoje ir Naujojoje Zelandijoje gamintuose DH.82 jie nebuvo montuojami.

Bandžiau tai įžiūrėti LY-LAM ir LY-LAT nuotraukose - nepavyko, nepakliuvo kadras teisingu rakursu (galiu tik pagal vieną nuotrauką pasakyti, kad LY-LAL DH.60 G III "Karvelis" jų 100 proc. neturėjo). Pagal tą pačią aukščiau esančią "Kovo" nuotrauką galiu įsivaizduoti, kad jie gal ir yra - viršutinio sparno aptraukimo drobės pabangavimai lyg ir išnyksta ten, kur maždaug jie turėtų būti... Jei kam pavyktų rasti aiškią nuotrauką - būčiau dėkingas.

Apibendrinant - beveik neradau ir kitų prieškario DH.82 nuotraukų, kur šių priešsparnių nebūtų. Kas įdomu - juos rekomenduodavo užfiksuoti atliekant akrobatines figūras, kaip rašoma - kartais net žemėje susukdavo varžtais.

Samprotaujant, kad 1) lėktuvai pirkti pilotų mokymui, kur mažesnis greitis aktualu, 2) lėktuvai pirkti 1936 ir 1937 m., t.y. ne iš pirmųjų serijų, o tuo metu pagrindiniam užsakovui jie buvo kaip standartas, 3) nemažoj daly DH.60 jie irgi buvo montuojami, 4) šita "Kovo" nuotrauka, kur man jau "rodosi"...
Tai va ir nežinau, būčiau linkęs teigti kokia 60-70 proc., kad ant aeroklubo lėktuvų jie vis tik yra


[ Redaguota 2016 Vas 28 d., 18:45 ]
Į viršų
lokys
2016 Vas 28 d., 22:03
Užsiregistravęs dalyvis #239
Prisijungta: 2011 Rgp 14 d., 21:44
Pranešimų: 284
Na pas viena DH60 matosi.Ziurint is lektuvo galo i sparna, priessparniai ir neturetu matytis



Į viršų
auktis
2016 Vas 28 d., 23:04
Užsiregistravęs dalyvis #89
Prisijungta: 2009 Bir 28 d., 23:14
Pranešimų: 169
Super, ačiū! Nebuvau atkreipęs dėmesį į šitas nuotraukas. Tik kad čia manau yra LY-LAT (DH.82A), pirmoj nuotraukoj pačioj dešinėj matosi ant apatinio sparno paskutinė registracijos raidė T.

Beje, radau, kad s/n 3508, (t.y. pagamintas tarp LY-LAT ir LY-LAM) yra "gyvas" Australijos aviacijos muziejuj.
http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=%22de+havilland+dh-82%22&airlinesearch=&countrysearch=&specialsearch=&daterange=&keywords=3508&range=&sort_order=photo_id+desc&page_limit=15&thumbnails=
ir





[ Redaguota 2016 Vas 28 d., 23:16 ]
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook