Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lituanika ir benzinas
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Prunce
2011 Kov 17 d., 11:27
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 630
Pasiskaičius apie Wright variklius čia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wright_R-975
Man kilo klausimas: ar 306 kg variklis gali nuskandinti ar labai smarkiai įtakoti 1,5 kubinio metro "plūdę" (jos padėtį), kokia galima laikyti tuščią kuro baką? O kad, tupiant į vandenį, kuras išpilamas visas, rodo tai, kad kiekviename skrydžio per vandenyną lėktuve yra įmontuotos angos greitam kuro išpylimui. "Lituanica" jų turėjo dvi. Sakykime, kad važiuoklė ir sparnai nulakstė (važiuoklė - papildomas svoris, nors šiame lėktuve buvo sumontuota gana tvirtai), tai bakas nemanau, kad lengvai būtų subyrėjęs. O kokia 1,5 m3 tūrio sandarios talpos keliamoji galia, manau, lengvai galima apskaičiuoti - mažiausiai 1,5 tonos. tai ar tie 300 kg gali ją paskandinti? Žinoma, variklis gali sudaryti tam tikra (laivininkų kalba) diferentą, bet ar tai sumažins bako plūdrumą? Kaip manote, ar tie dingę lakūnai, skridę per Atlantą, nebandė nusileisti ant vandens? Tikrai bandė. Bet ne visiems tai pavyko. Juk jei tai nebūtų buvę įmanoma, tai niekas ir nebūtų galvų sukęs šiais klausimais. Paimkime šiuolaikinę keleivinę aviaciją - yra gi ne vienas reaktyvinių keleivinių lėktuvų tūpimo ant vandens atvejų. Ir ne vienas jų baigėsi keleivių ir ekipažo išgelbėjimu. O greišiai, manau, buvo tikrai ne 'Lituanikos", kai tupia koks "Boeing". Tai kad atmesti sėkmingo "Lituanica" tūpimo ant vandens galimybės tikrai negalima. Kiek teko girdėti, tokiu atveju lėktuvo greitis mažinamas iki minimalaus kybojimo greičio ir tada žemėjama pakeliant lėktuvo nosį. Tuo atveju labiausiai trukdančios tokiam tūpimui dalys (važiuoklė ir variklis) vandenį paliečia tada, kai greitis jau yra smarkiai prigesintas. Tokiu būdu mažinama šių dalių destruktyvinė (griaunanti) įtaka. Žinoma, prieš pat paliečiant vandenį, variklis turi būti išjungtas. "Kaip būtų buvę, jeigu...' - tokios prielaidos visada yra niekinės. Nes taip nebuvo.

[ Redaguota 2011 Kov 17 d., 11:40 ]
Į viršų
JG52
2011 Kov 19 d., 20:49
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Taip, Prunce, sutinku, kad teorinė galimybė galima. Be to, ir lakūnai tam buvo pasirengę (greito kuro išleidimo vožtuvai ir kt.). Bet be radijo....
Į viršų
Kiras
2011 Kov 20 d., 17:38
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Prunce rašė ...

Pasiskaičius apie Wright variklius čia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wright_R-975
Man kilo klausimas: ar 306 kg variklis gali nuskandinti ar labai smarkiai įtakoti 1,5 kubinio metro "plūdę" (jos padėtį), kokia galima laikyti tuščią kuro baką?

Nuskandinti, žinoma negali. Bet tikrai "įtakos" taip, kad variklis bei lėktuvo kabina bus panirusi po vandeniu, o uodega styros iškilusi iš vandens. Neypatingai patogi padėtis lakūnams.
Į viršų
Prunce
2011 Kov 20 d., 18:50
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 630
Na matote, kai nusileidžiama avariniu būdu į vandenį ir yra galimybė ant tos kyšančios uodegos (jei ji taip pat nesubyrėjo) nusigauti, manau, nebe patogumai galvoje. Viena mintis kirba - kad tik greičiau koks laivas pro šalį plauktų...
Į viršų
JG52
2011 Kov 21 d., 15:31
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Taigi, sulauk, kad praplauktų... Tais laikais eismas vandenynu nebuvo toks intensyvus, kaip dabar. Būtų radijas - tai bent savo koordinates būtų buvę įmanoma pranešti. Tada vilties yra, kad kažkas išgirs, atplauks, suras ir išgelbės. Gi priešingu atveju, atsitiktinai atsidurti kokiam nors laivui "ant kelio"- l. mažai galimybių. Bet, kodėl gi ne. teoriškai - įmanoma.
Į viršų
Prunce
2011 Kov 21 d., 22:16
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 630
o aš ką sakiau (:
Į viršų
JG52
2011 Kov 22 d., 10:36
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Ta teorinė galimybė labai menka. Ir tik ypatingai palankiai susiklosčius aplinkybėms. Deja, realybė būna daug pragmatiškesnė. Bet, pritariu nuomonei, kad jei yra vienas šansas iš milijono - jis vis viena yra. Kad ir labai menkas.
Į viršų
Juozas
2011 Kov 22 d., 21:09
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 346
Kiras rašė ...

Prunce rašė ...

Pasiskaičius apie Wright variklius čia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wright_R-975
Man kilo klausimas: ar 306 kg variklis gali nuskandinti ar labai smarkiai įtakoti 1,5 kubinio metro "plūdę" (jos padėtį), kokia galima laikyti tuščią kuro baką?

Nuskandinti, žinoma negali. Bet tikrai "įtakos" taip, kad variklis bei lėktuvo kabina bus panirusi po vandeniu, o uodega styros iškilusi iš vandens. Neypatingai patogi padėtis lakūnams.

Tam ir reikalingas tarpas tarp bako ir liemens viršaus, kad būtų galima patekti iš apsemtos kabinos ant plūde tapusių bakų.
Į viršų
JG52
2011 Kov 23 d., 08:59
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Kol pralįsi, kol ką, seniai viskas bus po vandeniu. Fiuzeliažas gali būti deformuotas, perlūžęs,.... Ir ką ten veikt (kaip nors prasibrovus) liemenyje už bako? Lėktuvas nenumaldomai nyra vandenin. Gal racionaliau būtų graičiau lįsti į išorę, nei kažkur į liemenį, už bako. Be to, lakūnai neprisisegę, įvertinkit ir šią aplinkybę leidžiantis ant vandens.
Į viršų
Prunce
2011 Kov 23 d., 09:02
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 630
Na, manyčiau, kad ekipažas, visgi, liptų ant liemens viršaus, o ne lystų kažkur į uždarą erdvę. Taigi, tas tarpas vargu ar dėl to buvo. Paprasčiausiai buvo suskaičiuotas reikiamas degalų tokiai kelionei kiekis, pridėta atsarga koks 10 proc. ir viskas. Bakas darytas tokios talpos, kad sutalpintų reikiamą kiekį kuro. Kas virš poreikio - papildomas svoris. O jis tokiuose perskridimuose (ypač startuojant) - pagrindinis priešas. Tai kad tas tarpas atsirado, manau, iš paprastesnių paskatų - didesnio bako nereikėjo. (:
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook