Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Aero Klubas 1927 - 40m. :: LAK technika
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
LY-LAU ir kiti
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
eppanzer
2012 Bal 07 d., 17:23
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
W.Rezmer straipsnyje "Wojskowo-geograficzne położenie międzywojennej Litwy//Studia i materialy do historii wojskowosci XLIV, Bialystok, 2007, s. 249-278 (Karinė-geografinė tarpukario Lietuvos padėtis) rašo (p. 260): "
Linijai Kaunas -Palanga aptarnauti Prancūzijoje buvo nupirktas 4-ių vietų lėktuvas Caudron C.289 su varikliu Hispano-Suiza."

Išduokit paslaptį - buvo tokia linija ir ją aptarnavo LAK lėktuvas Caudron C.289 "Super Phalene"? Ar tai "Phalene" ar visgi "Super Phalene"? Ne visada, deja, linkęs pasitikėti W.Rezmer. Šiuo konkrečiu atveju W.Rezmer remiasi konkrečiais lietuviškais leidiniais: Lietuvos Aidu, 1936 m. sausio 6 d., ir Rytu, 1936 m. sausio 9 d. O jų lyg tyčia e-pavelde nėra.
Į viršų
andriusis
2012 Bal 07 d., 20:41
Užsiregistravęs dalyvis #186
Prisijungta: 2010 Lap 29 d., 21:20
Pranešimų: 131
Šis padėvėtas keturvietis lėktuvas pirktas iš garsaus prancūzų lakūno D.Kosto (D. Costes) 1936m. pradžioje.
Į Kauną iš Paryžiaus 1936m. kovo 17d. jis buvo parskraidintas. Iš pradžių planuota lėktuvą naudoti keleiviams pervežti tarp Kauno ir Palangos, bet vėliau juo buvo skraidinami (už mokestį) norintieji, ypač-LAK organizuojamų aviacijos švenčių metu. Caudron "Phalene" turėjo žvaigždinį oru aušinamą 175 AG variklį Hispano 5R. Mišrios konstrukcijos (liemuo iš metalinių vamzdelių sparnai- mediniai) spyrinis aukštasparnis monoplanas buvo ištisai nudažytas oranžine spalva, kabina aprūpinta aklojo skridimo prietaisais, turėjo "kabančią" vairalazdę (pritvirtintą prie lubų). Lėktuvo ženklai _ LY-LAU.
Lėktuvo Caudron "Phalene" duomenys:
Sparnų ilgi - 11,54 m
Sparnų plotas - 22 kvadratinių metrų
Lėktuvo ilgis - 8,25 m
Tuščio lėktuvo svori - 700 kg
Skrendančio lėktuvo svoris - 1050 kg
Didžiausias greitis - 180 km/h
Kelionės greitis - 155 km/h
Mažiausias greitis - 70 km/h
Skridimo tolis - 825 km
Didžiausias pakilimo aukštis - 4500 m
Variklis - Hispano-Suiza R, 175 AG158
Šaltinis - V. Ašmenskas "Lietuvos aero klubas 1927-1940 metais"
Į viršų
sky76v
2012 Bal 07 d., 20:52
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1140
Kaip žinoma, lietuviškas „Kaudronas“ buvo įsigytas iš Dieudone Costeso. Jo turėtasis buvo Caudron 289/9 F-AMKO („Phalene“ su žvaigždiniu 150 AG Hispano-Suiza 5Q – licencinis 5 cilindrų Wright „Wirlwind“ variantas).



Iš viso buvo pastatyti 5 tokie lėktuvai.
Kadangi Ašmensko knygoje nurodytas kitas variklis, gali būti, kad Costeso užsakymu buvo įrengtas galingesnis.
Išvis, „Phalenų“ buvo krūvos besiskiriančių modifikacijų, kiekvienos pagaminta po keletą egzempliorių, tad į lietuvišką literatūrą galėjo per klaidą patekti kitų modifikacijų techniniai duomenys.
Taigi, ne „Super Phalene“ (C.286 variantai).



Galbūt iš pradžių ir buvo minčių panaudoti jį susisiekimui, tik Aero klubui pritrūko galimybių tai organizuoti.

[ Redaguota 2012 Bal 07 d., 21:00 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook