Diskusijos

Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Montgomeris
2009 Grd 03 d., 12:49
Užsiregistravęs dalyvis #85
Prisijungta: 2009 Bir 05 d., 13:30
Pranešimų: 80
Sveiki,iškilo toks klausimas : ant daugumos Antrojo pasaulinio karo (ir ne tik) laikų lėktuvų (dažniausiai naikintuvų) propelerio yra dažniausiai trys mentės.Bet ant kai kurių yra ir keturios (ar net daugiau)...o kai kur net su dviem PROPELERIAIS ( http://www.diseno-art.com/images_2/Convair_XFY-1_POGO.jpg )...

Taigi,gal kas galėtų paaiškinti-ar propelerių menčių skaičius ką nors lemia?
Dėkingas už bet kokius atsakymus

P.S. administracija,atsiprašau,jei ne visai vietoje sukūriau temą,manau,čia tinkamiausia vieta.
Į viršų
rbt972
2009 Grd 03 d., 14:59
Svečias
Jei trumpai,tai sraigto menčių skaičius,proilgis,menčių kampo keitimas leidžia prie to paties variklio galingumo pasiekti didesnę trauką ir greitį.
Į viršų
Montgomeris
2009 Grd 03 d., 16:24
Užsiregistravęs dalyvis #85
Prisijungta: 2009 Bir 05 d., 13:30
Pranešimų: 80
Dekui,rbt.O gal dar žinai,ką lemia motoras su dviem propeleriais (žr.nuorodą) ?
Į viršų
Paulius
2009 Grd 03 d., 17:22
Paulius
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 16:30
Pranešimų: 122
Šitam konvertoplanui 2 propeleriai greičiausiai panaudoti tam kad atsvertų vienas kito sukimo momentą ir orlaivis nesisuktų apie išilginę ašį. Idėja tokia pat kaip sraigtasparnių su dviem sraigtais ant bendros ašies, besisukančiais į skirtingas puses (pvz. Kamovo sraigtasparniai: http://en.wikipedia.org/wiki/Kamov_Ka-50 )

[ Redaguota 2009 Grd 03 d., 17:23 ]
Į viršų
Montgomeris
2009 Grd 03 d., 17:55
Užsiregistravęs dalyvis #85
Prisijungta: 2009 Bir 05 d., 13:30
Pranešimų: 80
Nu va,dabar jau daug maž kaip ir suprantu esmę,dėkui,kolegos
Į viršų
raimissilka
2009 Grd 03 d., 22:39
Užsiregistravęs dalyvis #106
Prisijungta: 2009 Spa 26 d., 20:36
Pranešimų: 74
O menčių kampas nuo kada buvo pradėtas gaminti keičiamas?
Į viršų
Pijus
2009 Grd 03 d., 23:23
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 889
Bijau suklaidinti, bet manau apie 26-30 metus.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Grd 04 d., 00:00
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Propeleriai, propeleriai... Kaip yra žmonių visą gyvenimą atiduodantiems aviacijos varikliams, jų tyrinėjimui taip yra ir sakytum daug paprastesnio agregato - propelerio istorijos tyrinėtojų. Gaila nei vieno nepažįstu...

Gerą temą Montgomeri užvedei. Praktiškai į tavo klausimus kolegos jau ir atsakė. Galiu tik kažką pridurti.

Tavo paveikslėlyje parodytame lėktuve du propeleriai sukasi ant vienos ašies skirtingomis kryptimis. Jei kalbant terminologiškai tai vadinama saosiniais (bendraašiais) propeleriais. Jie priskiriami ypatingųjų sraigtų tipų grupei. Kaip ir minėjo Paulius tokio tipo sraigtų pagalba visiškai eliminuojamas sukimo momentus. Taip pat orlėkis apipučiamas simetriniu oro srautu. Dar Paulius labai teisingai pastebėjo N.Kamovą ir jo sraigtasparnius.
Tiesa, tokio tipo sraigtų buvo ir senesniuose lėktuvuose - vieną tokį mačiau gyvą skrendantį ir ant žemės. Nagi kas pirmas tiksliai atsakys - koks čia lėktuvas ?





Menčių skaičius ir kiti parametrai skiriasi priklausomai nuo poreikio, atsižvelgiant į lėktuvo, į variklio tipą, paskirtį, variklio galiai išnaudoti, triukšmui slopinti ir t.t.

Raimi:

O menčių kampas nuo kada buvo pradėtas gaminti keičiamas?

Kalbi apie:

- reguliuojamo žingsnio propelerius. Menčių kampas keičiamas žemėje nustatant pastovų reikalingą konkrečiam atvejui kampą.

ar

- keičiamojo žingsnio propelerius. Mentys gali suktis aplink savo ašį ir keisti kampus skrendant. Valdomos automatiškai arba su piloto pagalba iš kabinos skrydžio metu. ?

Reguliuojamo žingsnio propeleriai tikrai jau naudoti tarpukaryje, kada tiksliai nesidomėjau. Manau nesunku rasti. Kas netingit ir rasit - būtinai parašykit ir čia.

Beje, tai juk galėjo būti puiki tema straipsnių konkursui. Papasakoti propelerių istoriją, perpinant ją su Lietuvoje naudotais ir gamintais propeleriais. Jau mintyse skaitau ir širdis dainuoja...




Į viršų
rbt972
2009 Grd 04 d., 07:15
Svečias
Nagi kas pirmas tiksliai atsakys - koks čia lėktuvas ?

Spitfire
Į viršų
Prunce
2009 Grd 04 d., 08:23
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 838
Manyčiau, kad tai - Spitfire Mk XXVI PR. Iš pradžių galvojau, kad F arba FB versijos, tačiau sparnuose jokios ginkluotės pėdsakų nerasta (kulkosvaidžių vamzdžių skylutės). Nors, kai atidžiau pasižiūri, greičiau būtų kažkuris iš Mk. XVI, tik su pakeistu propeleriu. Nes dvidešimtosios Spitfire serijos, atrodo, jau turėjo tik lašo formos kabinos gaubtus. Arba tai gali būti Mk. XX prototipas - todėl ir ginkluotės nesimato.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook