Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Karo Aviacija 1919 - 40m. :: Lietuviškos konstrukcijos. Konstruktoriai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
ANBO-VIII - ko jis buvo vertas iš tikrųjų?
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2008 Grd 28 d., 23:01
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3697
Kiekvienam aviacija besidominčiam lietuviui be abejonės labai brangios A.Gustaičio konstrukcijos. Ypač paskutinioji - A.Gustaičio "gulbės giesmė" ANBO-VIII.
Kai kalba patriotiniai jausmai - tuomet net pagalvoti neleidi, kad tai buvo nevykusi ar prasta konstrukcija (taip ir nebuvo), tačiau techniką reiktų vertinti techniškai, lyginant su to laikmečio, kitų šalių konstrukcijomis.
Tai diskusija ir būtų apie tai ko vertas ANBO- VIII pasaulio mastu, tuometinės situacijos sąlygomis t.y. kare.
Aišku, negalima menkinti KONSTRUKTORIAUS nuopelnų, mūsų Aviacijos dirbtuvių lygio turint tokias minimalias sąlygas ir galimybes, tačiau reiktų pažvelgti į situaciją neutralaus vertinintojo akimis ir pasakyti savo nuomonę.
Straipsnis apie ANBO-VIII

[ Redaguota 2010 Geg 04 d., 18:04 ]
Į viršų
eppanzer
2009 Sau 05 d., 10:10
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 489
ANBO VIII buvo lengvasis bombonešis ir atakos lėktuvas. Kai lėktuvas buvo pradėtas kurti, Lietuva turėjo du potencialius priešus - Vokietiją ir Lenkiją. Jeigu Vokietija iki 1938 buvo sąlyginai draugiška valstybė, tai Lenkija tuo metu buvo priešas Nr. 1 ir karinių veiksmų tikimybė buvo labai didelė. Karo su Vokietija atveju mūsų karo aviacija galėjo tikėtis atlikti tik retus žvalgybinius skrydžius ir suduoti keletą smūgių iš oro mažomis jėgomis - 1-2 ar pavieniais lėktuvais , kurie jokios realios žalos priešui nebūtų padarę ir jo judėjimo nebūtų sustabdę. 2 cm Flakai tokias atakas galėjo ir apskritai sutrukdyti. Jau nekalbant apie tai, kad, kaip dabar žinome, didesnė mūsų aviacijos dalis apskritai būtų nepakilusi iš aerodromų. Su Lenkija buvo kiek geriau. Jų turimi naikintuvai PZL P.11 buvo visiškai pasenę, turint galvoje ilgas Lenkijos sienas su pavojingais kaimynais - SSSR ir Vokietija, prieš Lietuvą panaudoti didelių aviacijos pajėgų Lenkija negalėjo. Be to, lenkų naikintuvai buvo sutelkti Persekiotojų (gal tiksliau naikintojų?) Brigadoje (Brygada Posczigowa) ir realiai galėjo panaudoti tik armijos aviaciją, t.y. ne daugiau kaip 1-3 naikintuvų eskadriles (po 10 P.11 ar netgi P.7, iš kurių į orą būtų galėję pakilti ne daugiau kaip 6-7). Akivaizdu, kad lenkų kariuomenė negalėjo būti patikimai pridengta naikintuvais. Nors lenkų kariuomenė ir turėjo modernias 40 mm Bofors PL patrankas, jų būtų net nelabai užtekę pridengti tik svarbiausius tiltus, kelių sankirtas, geležinkelio stotis, aerodromus. Pagrindinis ginklas būtų PL skirti 7,92 mm kulkosvaidžiai Maxim ir 8 mm Hotchkiss, kuriais buvo ginkluotos A ir B tipo kulkosvaidžių kuopos. Bet judanti kariuomenė galėjo būti pridengta tik pėstininkų divizijoms priklausančių kulkosvaidžių kuopų (12 7,92 mm Maxim) ir teoriškai vienu kiekvieno pėstininkų bataliono SK kuopos būriu (3 7,92 mm kulkosvaidžiai Browning wz.30). Kaip parodė APK patirtis, šautuvinių kalibrų kulkosvaidžiai prieš aviaciją jau buvo nebeefektyvūs. Vadinasi, ANBO VIII galėjo beveik netrukdomai atakuoti judančias lenkų kariuomenės dalis, ypač kavaleriją. Kovinių veiksmų metu nuostoliai būtų buvę didesni ne dėl PLG veiksmų, o dėl techninių priežasčių. Bet, didesnį kiekį ANBO VIII buvo galima tikėtis turėti tik 1941 metais. Jeigu ne Lenkijos -Vokietijos karas, 1941/1942 pradžioje anbukai būtų susidūrę su MS.408C1 (1939 pabaigoje turėjo gauti 90 vienetų), mažiau pavojingu PZL P.11g "Kobuz" (60 vienetų iki 1940 rudens) ir PZL P.50 "Jastrzeb" (tikėtina 200-250 vienetų) + dvigubai daugiau 40 mm ZP ir, tikėtina, didelis skaičius 20 mm ZP. 1941/42 ANBO VIII jau būtų pasenęs kitų šalių lėktuvų atžvilgiu, tačiau būtų lygiavertis pagrindiniam lenkų "linijiniam" lėktuvui PZL P.46 "Sum" ir geresnis už anglišką "Battle", kurių 100 vnt. lenkai turėjo gauti 1939 pabaigoje.
Manau, kad ANBO VIII buvo labai geras savo klasės lėktuvas, jo kovinės galimybės buvo pakankamos, nes šarvų ir protektuotų kuro bakų neturėjo ir kitų, tame tarpe galingiausių to meto valstybių karo lėktuvai.

Gaila, bet dėl laiko stokos sunku daugiau ir rišliai pamotyvuoti

[ Redaguota 2009 Sau 05 d., 10:17 ]
Į viršų
Juozas
2009 Sau 12 d., 22:48
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 339
Tuputis skaičių:
Palyginus su ANBO-VIII kitus tris tokios pat paskirties lėktuvus: vokiečių JU-85-B (variklis 963 AG), japonų Ajchi D-3-a-1 (variklis 1000 AG), ir lenkų PZL-23-A (variklis 930 AG), matome kad

Tuščio svoris ANBO - 2300 kg, Ju-87-B - 3125 kg, D-3-A-1 - 2408 kg, PZL-23A - 1980 kg.
Pilno svoris ANBO - 3700 kg, Ju-87-B - 4390, D-3-A-1 - 3650 kg, PZL-23B - 3525 kg.
Maks. greitis ANBO - 384 km/h (4000 m aukštyje), Ju-87-B - 326 km/h (2ooo m), D-3-A-1 - 385 km/h, PZL-23B - 319 km/h (3650 m).
Lubos ANBO - 9000 m, Ju-87-B - 8000 m, D-3-A-1 - 9300 m, PZL-23B - 7300.
Bombų krūvis ANBO - 600 kg, Ju-87-B - 500 kg, D-3A-1 - 310 kg, PZL-23B - 400-600 kg.
Kulkosvaidžių ANBO - 5, Ju-87-B - 2, D-3-A-1 - 2, PZL-23B - 3.
ANBO-VIII buvo mišrios konstrukcijos, kiti trys - metaliniai. Dar reikia pridurti, kad ANBO-VIII buvo bandomąsis egzempliorius.

[ Redaguota 2009 Sau 12 d., 22:51 ]
Į viršų
eppanzer
2009 Sau 13 d., 23:28
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 489
Ju-87 ir Aichi pikiruojantys bombonešiai, japonas be viso kito dar ir "denio". PZL 23B baigė savo dieneles, kol anbukai būtų patekę į eskadriles, visa lenkų aviacija jau būtų su lygiaverčiu PZL 46 "Sum" (6 kulkosvaidžiai ir 600-880 kg bombų, maks. greitis 396 km/h 3,24 km aukštyje) ir Fairey "Battle" Mk.II. O jeigu paimsime Caproni Ca.335 "Maestrale", kuriuos lyg tai planavo pirkti Lietuva, tai 1x20mm HS-404 patranka variklyje, 2 sinchr. ir 1 turel kulkosvaidžiai, tiesa bombų tik 200 kg, bet maks. greitis jau 501 km/h!!!
Į viršų
gintrz
2010 Sau 31 d., 16:48
Užsiregistravęs dalyvis #123
Prisijungta: 2010 Sau 30 d., 21:19
Pranešimų: 1
Juozas rašė ...

Tuputis skaičių:
Palyginus su ANBO-VIII kitus tris tokios pat paskirties lėktuvus: vokiečių JU-85-B (variklis 963 AG), japonų Ajchi D-3-a-1 (variklis 1000 AG), ir lenkų PZL-23-A (variklis 930 AG), matome kad

Tuščio svoris ANBO - 2300 kg, Ju-87-B - 3125 kg, D-3-A-1 - 2408 kg, PZL-23A - 1980 kg.
Pilno svoris ANBO - 3700 kg, Ju-87-B - 4390, D-3-A-1 - 3650 kg, PZL-23B - 3525 kg.
Maks. greitis ANBO - 384 km/h (4000 m aukštyje), Ju-87-B - 326 km/h (2ooo m), D-3-A-1 - 385 km/h, PZL-23B - 319 km/h (3650 m).
Lubos ANBO - 9000 m, Ju-87-B - 8000 m, D-3-A-1 - 9300 m, PZL-23B - 7300.
Bombų krūvis ANBO - 600 kg, Ju-87-B - 500 kg, D-3A-1 - 310 kg, PZL-23B - 400-600 kg.
Kulkosvaidžių ANBO - 5, Ju-87-B - 2, D-3-A-1 - 2, PZL-23B - 3.
ANBO-VIII buvo mišrios konstrukcijos, kiti trys - metaliniai. Dar reikia pridurti, kad ANBO-VIII buvo bandomąsis egzempliorius.

Bent man atrodo kad musu anbo niekuo nenusileido.
Į viršų
eppanzer
2010 Sau 31 d., 19:17
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 489
Reikėtų lyginti su savo klasės lėktuvais ir atsižvelgti į tai, kad Lietuvos karo aviacija turėjo skirtingas sąlygas nuo kitų šalių oro pajėgų.
Jeigu lyginame su pikiruojančiais bombonešiais tai ANBO VIII nusileido visiškai nes pikiruoti negalėjo, stambesnių nei 100 kg bombų nekėlė.
Jeigu iš pikiruojančių bombonešių reikalaujame vykdyti ANBO VIII užduotis, tada visiškai nieko neverti Ju-87 ir Aichi D-3A1.
Į viršų
eppanzer
2010 Vas 10 d., 21:13
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 489
Manau ANBO VIII klasę atitiko ir sovietinis artimo nuotolio bombonešis Su-2. Kaip jūs manote?
Į viršų
eppanzer
2010 Kov 04 d., 14:58
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 489
Mūsų kariškiams buvo kilęs noras ANBO-VIII apginkluoti 20 mm patrankomis. 1940 balandį Gustaitis netgi raštu buvo pasižadėjęs ANBO VIII apginkluoti 2x20 mm patrankomis ir pastačius naują galingesnį variklį greitį padidinti iki 410 km/h prie žemės. Beje, Gustaitis, kaip suprantu, nusileido komisijos išvadoms tik dėl to, kad ANBO VIII kitu atveju visai nebūtų buvęs statomas
Į viršų
tutis
2010 Kov 05 d., 21:37
Užsiregistravęs dalyvis #132
Prisijungta: 2010 Kov 05 d., 12:21
Pranešimų: 17
Straipsnyje apie minimą lėktuvą kaip pastebėjote yra filmukas.Tikai gražus .Tik pastebėjau kad lėktuvas buvo ilgai stumdomas,tampomas,o pakilimas , skrydis ir nusileidimas truko 26 sekundes .Kaip filme apie pirmą lėktuvo skrydį tikrai įspūdinga.
Beje ar neatrodo kad stumdomo ir skrendančio lėktuvo filmavimo kokybė labai skiriasi.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2010 Kov 06 d., 00:29
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3697
Nepradėkit ieškoti sliekų ten kur jų nėra. Filmuota J.Miežlaikio spalvota kamera, tas filmukas iš LVCA, jo autentiškumu net nėra ko abejoti.
Filmukas aišku sudėtas iš kelių gabalų: dirbtuvėse, stumiant lauke, kylantis. Kas ten žino gal juostą operatorius kitą įsidėjo prastesnės kokybės, arba originalas labiau nukentėjo per ilgus dūlėjimo metus archyve.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook