Diskusijos

Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Mindaugas
2009 Rgs 28 d., 22:00
Mindaugas

Užsiregistravęs dalyvis #5
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 17:06
Pranešimų: 464
Ačiū Prunce
Į viršų
stOras
2009 Rgs 29 d., 20:37
Užsiregistravęs dalyvis #45
Prisijungta: 2009 Sau 03 d., 16:19
Pranešimų: 164
Manau kad bus A-120
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Rgs 29 d., 23:41
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Aš irgi. Nors tvirtinti 100% negaliu, o patvirtinti ar paneigti nėra kaip
Į viršų
Juozas
2009 Rgs 30 d., 20:07
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Tikrai ne ANBO. Ne taip pakabintas sparnas. Lieka A 120.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Spa 05 d., 00:09
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Pas Praną forume radau Fiato foto (kokybė tik tokia...)
Gal kas pasakys, čia avarija ar žūtis. Kokia tai vietovė ir t.t. Matosi pastatas: gal tai Zokniai arba Pajuostė? Dėkoju


[ Redaguota 2009 Spa 05 d., 00:10 ]
Į viršų
Paulius
2009 Spa 05 d., 10:53
Paulius
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 16:30
Pranešimų: 122
1936 m. Kaunas. P. Nakrošio žūtis. Devintame PS numeryje yra tos pačios katastrofos nuotrauka tik kitu rakursu.

[ Redaguota 2009 Spa 05 d., 10:53 ]
Į viršų
Kiras
2009 Spa 05 d., 18:16
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Apie P.Nakrošio katastrofą:

...Nakrošio lėktuvas be gazo skrido horizontaliai "Maisto" link, su mažu posūkiu kairėn. Aukštis apie 200-300 metrų. Darė labai lėtą posūkį. Bet pasiekus Aleksoto kapinaites, maždaug kilimo ir tūpimo vietą, pasuko lėktuvą kiek daugiau. Lėktuvas staiga perėjo į suktuką, bet pilotas dar greičiau jį iš suktuko išvedė. Nelaimei, išlyginto lėktuvo nosis dabar buvo nusigręžusi maždaug Kauno link. Taigi, ir vėl reikėjo daryti posūkį, ir dar staigesnį, kad lėktuvas pasuktų aerodromo kryptimi, atseit tūpti. Ir šį kartą, po ką tik padaryto suktuko ir nepaėmęs aukščio, kpt. Nakrošis mėgina vėl posūkį tūpimui, posūkį gana lėtą, bet... vėl suktukas ir vėl lyginimas, ir išlygintas lėktuvas parašiutuodamas trinktelėjo į žemę. Iš toliau atrodė, kad tik švelnus smūgis ratais su didesniu pašokimu, tik klaustukas kodėl lėktuvas pašoko tik vieną kartą ir kodėl nebėgo toliau pasišokinėdamas, kaip dažnai matydavome po blogesnio tūpimo lėktuvą šokinėjantį ir besiritantį per aerodromą.
Tik pasiekę avarijos vietą radome, kad smūgis buvęs per stiprus, ir jis absorbavo visą lėktuvo inerciją pirmyn.

Nuotykiai padangėje ir žemėje : atsiminimai / Stasys Baipšys : Kaunas : Plieno sparnai, 1995 (Kaunas : Raidė)


Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Spa 10 d., 02:28
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Sveiki. Vėl radau įdomią fotografiją. Čia spėju vienos pirmųjų laidotuvių Karo aviacijoje.
Dar viena įdomybė - ypač retai fotografijose sutinkamas LVG C.VI su dviguba V t.y. W Ar žinoma kas nors apie jį? Kažką lyg ir teko skaityti kažkur kažkada...
Įdomus ir tas taisyklingai iškastas griovys, kas tai? Aerodromo sausinimui?



Į viršų
Prunce
2009 Spa 10 d., 11:18
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 838
Na, man kažkodėl atrodo, kad čia - ne vienos iš pirmųjų laidotuvių, o viena iš pirmųjų Kauno aerodromo "gaudyklės" (tas tiesus griovys), įrengtos dviem tikslais , "aukų". Kaip ir minėjai,Nerijau, jis buvo iškastas gana pelkėto lauko "drenavimui" - gruntinio vandens lygio pažeminimui. Kitas tikslas - avarinis "aerofinišeris", t. y. - nespėjusio užgesinti greičio lėktuvo "sugavimas". Sprendžiant iš sudužusio lėktuvo padėties, greitis buvo gana nemažas, o pilotas, matyt, dar bandė išsukti lėktuvą (sprendžiu pagal nulūžusio sparno padėtį liemens atžvilgiu) ir pateko į griovį tik vienu ratu. Stebina tik viena - iš kur jis užėjo nusileidimui? Juk laisviausioje lauko pusėje, iš kurios ir atrodo tinkamiausias nusileidimas, stovi išrikiuoti kiti "Elfogės" (dešinėje). Iš kairės galėjo leistis, bet tada greitis turėjo būti tikrai geras, kad net lėktuvas apsisuko (kas vėl patvirtina patekimą į griovį vienu ratu - jei būtų įvažiuota abiem, kapotavimas neišvengiamas). Na ir, ko gero, realiausia versija, kad atskrista iš nuotraukos gilumos ir pataikyta į griovį kairiuoju ratu - lėktuvas užnešamas, o sparnas nuo smūgio skrenda toliau į priekį, atitrūkęs nuo spyrių. O va, nuotraukos su "W" dar neteko matyti. Sprendžiant iš to, kad ne visi lėktuvai turi pilną komplektą atpažinimo rombų su "Vyčiais" (arba net jie ne pilnai išdažyti), tai - pradinis kovų už nepriklausomybę etapas, kai buvo gana intensyviai naujai susikūrusiai daliai skraidoma su kovinėmis užduotimis, tai galėjo būti ir avarinis nusileidimas po kovinės užduoties. Gal net pilotui esant sužeistam. Na, prirašiau daug, bet tai - tik samprotavimai pagal tai, ką matau vaizdelyje - jokių konkrečių žinių šia tema "ant karštųjų" nesuradau.

[ Redaguota 2009 Spa 10 d., 11:21 ]
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Spa 10 d., 15:47
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Būčiau linkęs atmesti sudužusio lėktuvo versiją ir likti prie laidotuvių versijos. Lėktuvas nepanašu, kad būtų sudužęs, nepanašu ir kad įkritęs į griovą. Ten tiesiog lieptelis, o lėktuvas be sparnų todėl, kad karstus visada veždavo ant liemens be sparnų, yra kalnas tai patvirtinančių nuotraukų. Atkreipkite dėmesį, kad dešiniajame šone yra bėgių pabaigos atrama, gal griova susijusi su bėgiais. Dar: jei ten būtų avarija vargu ar kareivukai eitų rikiuotėje pažiūrėti nelaimės... (kairys kampas apačioje)
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook