Diskusijos

Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2009 Geg 27 d., 22:39
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3648
Vakar besilankydamas Newark Air Museum pirmą kartą "gyvai" pamačiau vieną mylimiausių užsienio konstrukcijos mikro-retro-lėktuvą "Dangaus blusa"Angliškai jis vadinamas "Flying Flea ", o originalas, prancūziškai "Pou-du-ciel". Iš mano paveikslėlių nežinančiam šio lėktuvo sunku suprasti kas čia per paukštis, tad dar pridedu ir filmuką originalios "blusos" iš interneto.Techn. duomenų lentelė:

Vienos iš pirmųjų "Dangaus blusų" medinis liemuo.

Senukas variklis:

Toliau, įvairūs fragmentai:













##SANTISED## width="425" height="344">##SANTISED## src="http://www.youtube.com/v/oiCuHpMEOCc&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344">##SANTISED##>##SANTISED##>Vėliau ir dabar aviarekonstruktoriai yra prikūrę visokių šio lėktuvėlio atmainų (net ir iš aliuminių kopėčių), su galingais varikliais, pilnom prietaisų lentom, su eleronais, užsparniais ir t.t. Ir pats konstruktorius H.Mignetas yra išleidęs skrydžiui įvairių modifikacijų.Tačiau jie nebežavi, o šitas senukas ypač mielas. Istoriškai jis nėra toks garsus kaip, kad tarkim Bleriot XI, tačiau gera, skraidanti replika tikrai papuoštų kiekvieną aviacinį renginį. Ypač Lietuvoje.Kas svarbiausia tokio lėktuvo replika tilptų į dabar rengiamą 115 kg klasę, kuriai nereikės lėktuvo registracijos, nereikės ir piloto licenzijos. O pastatyti tokį lėktuvėlį reikia daug mažiau investicijų nei bet kurį lietuvišką lėktuvą, ypač dėl variklio. Aišku, visi norime to Anbuko - tačiau yra kaip yra: idėja vos užgimsta- tuoj pat ir numiršta... Tai šią temą ir paskirkime diskusijoms apie šį lėktuvą.
Į viršų
sky76v
2009 Geg 27 d., 23:03
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1019
Prieš karą V.Tomkevičius, atidavęs Aeroklubui nepasisekusią savos konstrukcijos „Avionetę“, buvo beveik užbaigęs.
Bibliotekoje yra knyga „Kaip pasistatyti“. Tik kur aš mačiau epigrafą: „Kategoriškai nerekomenduojame“
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Geg 27 d., 23:10
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3648
Manau, kad "avionetė" nėra nesaugesnė už daugelį tuometinių lėktuvėlių. Pagrindinė bėdų priežastis būdavo ypač silpni varikliokai, kitaip sakant "ant ribos"... Blusų buvo pristatyta labai daug, manau nebuvo toks blogas, o kadangi lėktuvas masinis, skraidė "masė", dažniausiai su tuo pačiu ir išmokę, tai ir krisdavo masiškai.
Į viršų
sky76v
2009 Geg 27 d., 23:20
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1019
Patikslinsiu: „Avionetė“ buvo paties Tomkevičiaus konstrukcijos, o kai su ja neišėjo skristi, jis ėmėsi „Blusos“. Deja, iki okupacijos nespėjo baigti.
Į viršų
Lapinas
2009 Geg 27 d., 23:22
-
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 19:11
Pranešimų: 133
Apie šitą lėktuvą ir jo defektus dar kai nelabai domėjausi aviacija esu skaitęs žurnale "Iliustruotas mokslas"

P.S. Tokį variklį derėtų tik varikliuku vadinti
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Geg 27 d., 23:31
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3648
Aš pamaniau, kad "blusą" jūs vadinat "avionete".



Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Geg 28 d., 00:14
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3648
Lapinas rašė ...

Apie šitą lėktuvą ir jo defektus dar kai nelabai domėjausi aviacija esu skaitęs žurnale "Iliustruotas mokslas"


Gali būti, nesiginčiju - esu ir aš kažką skaitęs, kad tai neva labai blogas lėktuvas, bet kame slypi tas blogumas?

Lapinas rašė ...

P.S. Tokį variklį derėtų tik varikliuku vadinti


Apie kurį šneki? Apie tą "ant" lėktuvėlio, ar "išluptą".
Šiaip normalūs varikliai tiems laikams. Pasidomėk kokius mūsų avakonstruktoriai naudojo varikliukus savo lėktuvėliams, kol iš vakarų neatėjo ROTAX, HIRTH ir t.t. mada (aišku ir kokybė).
Įvairūs valčių (Vichr, Neptun), "sniegochodų" (Buran), mašinėlių (Trabant, WV, net LADA), motociklų (Iž, Jawa, Ural ir kt.), ir t.t. ir t.t. Buvo ambicingų konstruktorių kurie net savos gamybos variklius darė, o jei ir ne savos tai bet kurį iš šių išvardintų reikdavo laabai perdirbti, kad jis skristų, ir skrido. Daugiau, mažiau bet skrido. Aišku ne visi.
Dabar yra mažų, lengvų, galingų, kokybiškų, ekonomiškų variklėlių, kuriuos galima naudoti (nuėmus blizgučius, pasendinus ) tokių lėktuvėlių statymui. Pvz. paramotorinis JPX, yra modelis turintis 30 AG, sveriantis, bijau pameluoti, bet turbūt max. iki 15 kg, trauka 90 kg. Tokią "blusą" toks variklis ištrauktų "stačią" iš kritinės padėties. Nes būdamas ant kupros, skrendant parasparniu jis nesunkiai suteikia 5m/s rovimo į viršų "džiaugsmą" . Yra ir daugiau panašių variantų.

Yra ir visai pigus pakenčiamas variantas - mūsuose truputį ankščiau paplitęs "Trabant" dvicilindris, dvitaktis motorėlis, pritaikius jam tinkamą propelerį jis taip pat pajėgus ištraukti 90 kg statinės traukos. Aišku varikliukas turi būti tvarkingas, padarytas remontas, bet skristi su tokiu galima ( dešimtys tokių skraidė Lietuvoje, keli dar ir dabar skraido, kad ir mano buvusiam lėktuvėlyje iš kurio ruošiausi daryti "tipo" Šaulių sąjungos "Kebą"). Bet aišku planus pakoregavo kažkas iš "aukščiau"...
Į viršų
Juozas
2009 Geg 29 d., 00:08
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 339
"Blusos" problemos ir prasidėjo augant variklio galiai ir greičiui, nes padidėjo priekinio sparno įtaka galiniam. Prie didesnių greičių priekinis spsrnas veikdavo kaip priešsparnis galiniam. Norint pakelti lėktuvo nosį, priekinis sparnas pastatomas didesniu atakos kampu. Dėl to sumažėja plyšys tarp priekinio ir galinio sparno, ir dėl srauto greičio padidėjimo galinio sparno keliamoji galia išauga labiau negu priekinio, dėl atakos kampo padidinimo. Rezultatas: lėktuvas užuot kėlęs nosį, ją pradeda nuleidinėti. Pilotas dar labiau patraukia vairalazdę, bet tuo tik padidina pikiravimo kampą... Įvyksta aukščio vairo reversas.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Geg 29 d., 00:24
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3648
Ačiū Juozai.
Įdomi sąsaja su mūsų aviacijos istorija, atrodo, kad visiškai toks pat motorėlis, (kaip kad mano fotografijose) į orą kėlė Z.Rimšos motosklandytuvą "KEVA" !
O B.Oškinis studijuodamas Berlyne, ant savo Bro-8 svarstė panaudoti šį variklėlį, nes norimo galingesnio "Zundap" įsigyti neužteko lėšų.

Į viršų
Kiras
2009 Geg 29 d., 20:34
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1249
Nerijus Korbutas rašė ...

Įdomi sąsaja su mūsų aviacijos istorija, atrodo, kad visiškai toks pat motorėlis, (kaip kad mano fotografijose) į orą kėlė Z.Rimšos motosklandytuvą "KEVA" !

Kad "kėlė" yra labai rimtų abejonių.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook