Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
"Lituanicos" institutas
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Pijus
2020 Spa 02 d., 13:19
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 837
Kaip, turbūt, beveik visi žinote, Lietuvoje atsirado nauja iniciatyva. 2023 m. planuojama perskristi Atlantą originaliu "Bellanca" lėktuvu, kuris skrydžiui bus perdarytas į "Lituanica". Sukurta ir iniciatyvą atstovaujanti VšĮ "Lituanicos institutas", šios VšĮ tikslai, kaip rašoma jų svetainėje yra:


- inicijuoti ir vykdyti daugiaplanį lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydžio per Atlantą istorijos tyrinėjimą, atkurti autentiškus šios istorijos epizodus;
- rinkti, atkurti, kaupti, studijuoti ir tirti 1933 m. Lituanicos transatlantinio skrydžio istorinę ir techninę medžiagą;
- plėtoti visuomenei aktualius nacionalinės aviacijos istorijos, inžinerijos ir techninės veiklos tyrimus;
- skatinti ir remti kūrybinę bei meninę veiklą, atskleidžiant unikalaus Lituanicos skrydžio per Atlantą istorines aplinkybes bei prasmes;
- organizuoti kultūrinius, edukacinius bei pramoginius renginius skirtus Dariaus ir Girėno skrydžiui per Atlantą minėti;
- kaupti lėšas ir finansuoti nacionalinės aviacijos ugdymo projektus (programas);
- rengti mažosios aviacijos sporto varžybas, įvairius renginius, parodas ir kitas ekspozicijas;
- įgytas žinias viešinti, kaip edukacinę ir patriotinę skrydžio medžiagą (rengti seminarus, skelbti straipsnius, leisti knygas, kurti spektaklius ir filmus);
- parengti naują lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno atminimo išsaugojimo ir įamžinimo programą.


Visos iniciatyvos, kurios garsina tarpukario Lietuvos aviacijos pasiekimus, primena apie garsius ir nusipelniusius mūsų aviatorius yra labai sveikintinos. Norisi tikėti, kad jiems pavyks nupirkti "Bellancą", bet manau, kad tikimybė yra pakankamai maža... Tikiuosi klystu.

Visgi, akys užkliuvo už kitų dalykų. 2021 metų knygų mugėje pasirodys Gintaro Šiurkaus knygos "Tai kodėl jie žuvo?"pirmoji dalis "Kas į juos šaudė?".



Knygos viršelis


VšĮ "Lituanicos institutas" skyrelyje Istorija galima paskaityti, turbūt, penkias ištraukas iš būsimosios knygos: S. Darius, S. Girėnas, "Lituanica", "Startas", "Skrydis". Perskaičiau ir pasijutau nesmagiai. Kad ir perskaičius skyrelį apie “Lituanicos” startą. Jokie šaltiniai nenurodyti (nei pačiame tekste, nei po juo). “Lituanicos” pakilimas lyginamas su generolo de Pined or brolių Monteverdžių pakilimu, ko iki mūsų svetainės administratoriaus gerb. Gintauto niekas nedarė. Perskaičius tekstą iškart kyla mintis, kad buvo naudojamas plienosparnai.lt esantis Gintauto Kačergiaus straipsnių ciklas “Lituanicos skrydis”. Skyrelyje apie lėktuvą “Lituanica” brėžiniai paimti iš Gintauto straipsnio, kurie, manau, buvo specialiai sukurti jo straipsniui ir niekur iki tol nepublikuoti. Nekalbu apie tas pačias nuotraukas, kurių didžioji dalis kartojasi visose publikacijose apie S. Dariaus ir S. Girėno skrydį ar aviacijos mylėtojų asmeniniuose archyvuose. Kalbu apie iliustracijas, kurios buvo panaudotos tik vienu konkrečiu atveju. Žinoma, rašant apie Darių ir Girėną didžioji dalis autorių remiasi panašiais šaltiniais, kiekvieną kartą papildydami ir kažkuo nauju iš savo atliktų tyrinėjimų, todėl tie šaltiniai dažniausiai būna panašūs. Visgi, šiuo atveju iliustracijos paimtos iš unikalaus straipsnio, todėl, manau, yra tikrai keista nenurodyti šaltinio. Galiausiai, "Lituanicos skrydžio" straipsnių unikalus tuo, kad daug atradimų padaryta pačio Gintauto pastangomis - skaičiuojant, lyginant, darant tą, ko iki tol niekas nedarė, todėl tikrai nesveikintinas toks nurašinėjimas.


Visgi, labiausiai pritrenkė naujiena apie naujų medalių pagaminimą. Tarp kitko, atminimo medaliai – tikrai gera mintis. Tiesa, pritrenkė ne medalių dizainas ar panašiai, o teiginys, kad “Pagaminti medaliai, kuriuose pirmą kartą teisingai nurodytas Lituanicos nuskristas atstumas (6456 km) ir likęs atstumas iki tikslo (634 km).” Pirmasis žmogus, kuriam išvis kilo mintis patikrinti mums iki skausmo žinomų skaičių 6411 tikslumą buvo gerb. Gintautas. Tiesa, Jo straipsniuose Dariaus ir Girėno nuskristas atstumas nurodomas, kaip 6465 km. Tuo tarpu VšĮ “Lituanicos institutas” sukurtame medalyje nurodomas atstumas - 6456 km? Klaida? O gal atstumas buvo permatuotas dar kartą?



Tai va, tokia trumpa refleksija gavosi peržiūrėjus “Lituanicos institutas” puslapį. Kaip sakiau, skrydžio idėja sveikintina ir labai įdomi, bet tai, ką pamačiau knygos ištraukose labai nuvilia. Knyga, panašu, nusimato be jokių išnašų ar bent jau paprasto šaltinių sąrašo, kaip kokiam mokykliniame referate. Ką Jūs manote, kolegos?



[ Redaguota 2020 Spa 02 d., 13:25 ]
Į viršų
Nerijus Korbutas
2020 Spa 04 d., 03:53
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3974
Dėkui brangus kolega už pradėtą temą. Senokai kaupiausi ją pradėti....

Užbėgant tekstui už akių - liūdna ir graudu - tiek galiu pasakyti.

Iš principo žaviuosi visomis, net ir beprotiškiausiomis aviacinėmis idėjomis, pradedant, tarkim kokiais skrydžiais iš Anglijos į Australiją skraidykle, visais tais šiuolaikiniais dronais galinčiais pakelti ir panešti žmogų ir pnš. ir pnš. , ir ką jau kalbėti apie aviacijos aukso amžiaus laikus... Fantastika, kaitina kraują!

Bet šita politinių lavonėlių afera tikrai kraujo nekaitina, greičiau stingdo. Šiaip, sakytum - viskas OK. Tauri idėja, o ir pavadinimas koks rimtas - Lituanicos Institutas! Bet viskas ką jie daro - absoliutus bullshit'as. Visiškas.

Nors ne. Gal jie ten kažką ir padarys. Medalį - visai tikėtina. Easy. Knygą? Gal. Nu jei ne 2021 m. knygų mugei kaip žada, bet gal 2022, jei tik spės iš Gintauto tekstų ir gal dar iš Sviderskytės, Jurgėlos ar Jasiūno knygų sukompiliuoti kažką ten. Tiksliau tariant sudarys mums visas sąlygas teisėtai Šurkų ar kaip jis ten naujai besivadina, Paksą ir kitus kurie prisidės vadinti vagimis. Tegu daro, matyt ir padarys, jei jau net kainą žino - 7,02 € Nedideli pinigai, nusipirksim, ką daba.

Žiauriai tingiu dar kažką plėstis dėl tos vadinamosios knygos, bet nuo realybės nutolę žmogučiai, nieko gyvenime netyrinėję, nekrapštę istorinių temų ketina per tokį trumpą laiką parašyti knygą kuri atsakys į klausimą „TAI KODĖL JIE ŽUVO?” nu atleiskit, prunkščiu ... Palikim velniop.
P.S. Susiraskit viršeliui geresnę foto, nes ta mano skanuota iš kažkokios knygos kokiais 2008 m. ir dar mano rusvai paspalvinta paintu - nekažką. Rimtai sakau.

Einam toliau - 2023 metais Gintaras Šiurkus ir Rolandas Paksas žada pakartoti „Lituanicos” žygį – iš Niujorko atskristi į Kauną.

Skriskit. Visa Lietuva jūsų lauks. Rimtai. Bet nekniskit žmonėms proto, kad jūs nupirksit Belancą, ją perdarysit į Lituanicą ir per veiną deiną ir veiną naktį, ontrą deiną ir ontrą naktį atlėksit Kaunan. Nu broleliai brangūs, ar patys tikit savo pezalais?

Turiu gerą bičiulį rimtai besidomintį tomis abiejomis dar gyvomis Belancomis, jas čiupinėjusį, betarpiškai ir pastoviai bendraujantį tiek su Kanados tiek su Havajų Belancos savininkais ir tikrai žinau, kad nei viena jų net neparduodama. Net jei hipotetiškai imant (ar Šiurkaus teigimu jau suderėtus 700k dol.) ir atsirastų tokia galimybė - šito pseudoinstituto teigimu jie perdarysią ją į Lituanicą ir sulaukę Floi­do Bene­to ae­ro­dro­me gero oro parmausią Lietuvon... Gaila dar neturiu mažamečių anūkų - papasakočiau vietoj pasakų prieš miegą...

Kai kurių iniciatyvinės grupės narių pavardės tikrai nepasakytų, kad čia kokio "Prajuokink mane" projekto dalyviai, apie ex ir Šiurkų nekalbu, bet Žentelis, Noreika - rimti regis vyrai ir atrodo gerai daro tai ką išmano, nu bet blemba, nerimtai atrodot... Ar kažkuris iš jūsų domėjotės bent kokie elementarūs reikalavimai norint skristi per Atlantą istoriniu lėktuvu. O kokios galimybės perdarytu istoriniu lėktuvu, kitaip tariant eksperimentiniu. Ne? Tai skambinkit Šiurkui ir paprašykit kad išimtų jūsų pavardes iš tos ale instituto saito ir nebesikvailinkit. Vis tiek Lituanicoje vietos tik dvi. Kas ten prisimena kokį Jesulaitį ar dar kažką, visi žino tik Darių ir Girėną. Arba naujuoju stiliumi transatlantinius lakūnus Paksą ir Šiurkų.

Šiaip viskas būtų gerai. Svajoti, fantazuoti neuždrausi juk... Aš ir pats daug visokių velnių savo žilstelėjusioje dėžutėje nešiojuosi. Bet kvailinti nieko nesuprantančius žmones ir tratinti iš jų pinigus - atleiskit, mažų mažiausiai nedora. Asmeniškai pasistengsiu visus (kurių kontaktus rasiu) prisidėjusius tinkamai informuoti.

Kita vertus, jei koks Žiegždrių klientas susikurtų saitą internete ir paskelbtų kad ruošiasi lėkti oro balionu į Jupiterio palydovą Europą ir prašytų paramos, o naivuoliai jį remtų - kas čia kvailys?

Tad nesileiskite kvailinami. Net jei anie ir sakys, kad dėl COVID-19 viskas čia nepaėjo. Nepaėję būtų ir be covido







Į viršų
Kiras
2020 Spa 04 d., 16:47
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Palyginimai:
Gintaras Šiurkus - Gintautas Kačergius

1. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/lituanica-1933
Žinoma, lėktuvas nėra pritaikytas tūpti į vandenį. Neaišku, kaip toks tūpimas pasibaigtų – sėkmingai ar ne. Tačiau lenkų lakūnui Stanisław Hausner pasisekė. 1932 metais S.Hausneris, bandydamas perskristi Atlanto vandenyną su Bellanca pritaikyta tolimiems skrydžiams, buvo priverstas tūpti į vandenį. Vandenyne plūduriavo ir dreifavo šešias paras, kol tanklaivis jį išgelbėjo.

Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?229
Žinoma, lėktuvas nėra pritaikytas tūpti į vandenį. Neaišku kaip toks tūpimas pasibaigtų – sėkmingai ar ne. Tačiau lenkų lakūnui Stanisław Hausner pasisekė. 1932 metais S.Hausneris, bandydamas perskristi Atlanto vandenyną (beje taip pat su „Belanka“, perdirbta tolimiems skrydžiams), buvo priverstas tūpti į vandenį. Vandenyne plūduriavo ir dreifavo 6 paras, kol buvo išgelbėtas tanklaivio.


2. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/lituanica-1933
Bandymo metu pastebėta, kad neveikia aviahorizontas. Todėl birželio 19 d., pašalinus gedimą, atliktas dar vienas bandomasis skridimas. Jo metu dar kartą patikrinti kompasai ir aviahorizontas. Viskas veikė gerai. Darius vėl pasižymėjo, – šį kartą jau savo ir Girėno išvadą: Patenkinti lėktuvo bandymais ir dabar išskridimas priklauso vien nuo oro.
Iki išskridimo buvo likusios 25 dienos...

Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?229
Generalinio bandymo metu buvo rasta, kad sugedęs aviahorizontas. Todėl po jo remonto birželio 19 d. buvo atliktas dar vienas bandomasis skridimas. Jo metu dar kartą patikrinti kompasai ir aviahorizontas. Viskas veikė gerai. S.Darius dienoraštyje rašė: Patenkinti lėktuvo bandymais ir dabar išskridimas priklauso vien nuo oro.
… Iki išskridimo buvo likusios 25 dienos, taigi – 3,5 savaitės.


3. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/skrydis
... Niufaundlendo salą Lituanica pasiekė po 7 val. 16 min. Įskridimo tašką kranto linijoje jis pažymėjo kryželiu, kuris nuo nubrėžtos maršruto linijos nutolęs į šiaurę apie 20 km – galima spėti, kad tiek Lituanica buvo nukrypusi nuo kurso, po 300 km skridimo virš jūros nuo Princo Edvardo salos iki Niufaundlendo.

Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?232
7. Pasiekus Niūfaundlendą – GcT 17 41. Ir apibrėžtas pliusas. Galima spėti, kad būtent čia įskrido į Niūfaundlendo salą. Beje tas „pliusas“ yra apie 20 km šiauriau nubrėžtos maršruto linijos. Galima spėti, kad Lituanika, skrisdama apie 300 km jūra nuo Princo Edvardo salos iki Niūfaundlendo, nukrypo nuo kurso.


4. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/skrydis
Berlyne Postas taisė autopilotą. Užtruko 2 val. 15 min. Pasipildęs benzino ir šiek tiek pailsėjęs išskrido į Novosibirską, bet netoli Rusijos sienos pastebėjo, kad neturi dalies žemėlapių, todėl pasuko atgal į Rytų Prūsiją. Vėl pasireiškė autopiloto gedimas – atsirado alyvos nuotėkis iš stiprintuvo. Autopilotą teko atjungti. 550 km atkarpai nuo Berlyno į rytus ir atgal iki Karaliaučiaus jis užgaišo 4,5 valandos.

Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?1291
Berlyne taisė autopilotą. Užtruko 2 val. 15 min. Taip pat buvo papildyta benzino.
… Iš Berlyno Postas planavo skristi tiesiai į Novosibirską, bet netoli Rusijos sienos pastebėjo, kad neturi dalies žemėlapių, todėl grįžo į Karaliaučių Rytų Prūsijoje. Vėl pasireiškė autopiloto gedimas – atsirado alyvos nuotėkis iš stiprintuvo. Autopilotą teko atjungti. 340 mylių (550 km) atkarpai užgaišo 4,5 valandos.

Į viršų
Kiras
2020 Spa 05 d., 18:39
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Pijus rašė ...

Pirmasis žmogus, kuriam išvis kilo mintis patikrinti mums iki skausmo žinomų skaičių 6411 tikslumą buvo gerb. Gintautas. Tiesa, Jo straipsniuose Dariaus ir Girėno nuskristas atstumas nurodomas, kaip 6465 km. Tuo tarpu VšĮ “Lituanicos institutas” sukurtame medalyje nurodomas atstumas - 6456 km? Klaida? O gal atstumas buvo permatuotas dar kartą?

Antrasis variantas. Ir matavimo įrankių skirtumas.
2018 metais rašydamas straipsnį Maršrutai, naudojausi štai šia atstumų matavimo programa. Pagal ją nuo Niujorko FBF iki Pszczelniko/Kuhdamo (katastrofos vietos) - 6465 km. Šiandien tą patį atstumą pamatavau su google.com/maps - gavau 6458 km.
Nežinau kuri programa tiksliau matuoja, bet tie 7 ar 9 km tesudaro 0,11 - 0,14%. Gal logiškiausia būtų tokį skaičių apvalinti iki dešimčių. Tada būtų 6460.

Į viršų
Pijus
2020 Spa 05 d., 21:32
Pijus

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: 2008 Lap 05 d., 16:57
Pranešimų: 837
Kiras rašė ...

Antrasis variantas. Ir matavimo įrankių skirtumas.
2018 metais rašydamas straipsnį Maršrutai, naudojausi štai šia atstumų matavimo programa. Pagal ją nuo Niujorko FBF iki Pszczelniko/Kuhdamo (katastrofos vietos) - 6465 km. Šiandien tą patį atstumą pamatavau su google.com/maps - gavau 6458 km.
Nežinau kuri programa tiksliau matuoja, bet tie 7 ar 9 km tesudaro 0,11 - 0,14%. Gal logiškiausia būtų tokį skaičių apvalinti iki dešimčių. Tada būtų 6460.


Na, bet kokiu atveju Institutui vadintis pirmuoju nereikėtų
Į viršų
AntanaZ
2020 Spa 06 d., 17:14
AntanaZ
Užsiregistravęs dalyvis #143
Prisijungta: 2010 Bal 29 d., 08:28
Pranešimų: 279
pritariu Nerijui - politiniu lavoneliu pastangos atidirbti
Į viršų
Kiras
2020 Spa 10 d., 16:36
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Kiras rašė ...

Nežinau kuri programa tiksliau matuoja...
Gal logiškiausia būtų tokį skaičių apvalinti iki dešimčių.

Norint ką nors tiksliai išmatuoti, reikia turėti tikslias matavimo priemones. Pabandžiau "kalibruoti". Abejomis programomis (Daftlogicu ir GoogleMapsu) išmatavau Žemės pusiaujo bei dienovidinio ilgius ir sulyginau su astronominiais Žemės parametrais. Rezultatai:
PusiaujasDienovidinis
Daftlogic40075 km40075 km
Google Maps40030 km40030 km
Astronominiai Žemės duomenys40075 km40008 km

Tiek Daftlogice, tiek GoogleMapse Žemė yra taisyklingas rutulys, kas nėra teisybė. Iš tikro Žemė yra šiek tiek suplotas rutulys - t.y. elipsodas. Pusiaujo skersmuo - 12756,3 km, per ašigalius - 12713,5 km. Daftlogico Žemė - yra maksimalaus dydžio, o GoogleMapso - tokia suvidurkinta, t.y. truputį pamažinta. Todėl ir matavimai gaunasi ne visai tikslūs.

Atstumų matavimus galima apibūdinti maždaug taip:

Su Daftlogicu: pusiaujo srityse (maždaug nuo 20° pietų platumos iki 20° šiaurės platumos) - tikslūs; labiau šiaurinėse platumose (taip pat ir pietinėse) - per dideli.

Su GoogleMapsu: iki maždaug 40° platumų - per maži; platumose tarp 40° ir 60° - maždaug atitinkantys tikrovę; o dar labiau šiaurinėse platumose jau per dideli.

Taigi "Lituanikos" nuskristą atstumą, kuris buvo maždaug 40°- 57°platumoje, matyt, tiksliau atspindi GoogleMapsas.
Bet dar kartą pasikartosiu, kad tokius dydžius, skirtumas tarp kurių tesiekia apie 0,1%, tikslinga apvalinti iki 10.

[ Redaguota 2020 Spa 10 d., 16:59 ]
Į viršų
Nerijus Korbutas
2020 Spa 16 d., 23:59
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3974
Na, kad ši istorija nebūtų čia taip ir užsibaigusi šiame forume tik tarp savų sienų ir nepasiekusi adresato - spalio 14 vakarą pasinaudodamas šioje temoje rašytais dalykais Facebooke sukurpiau pranešimą. Patalpinau savo paskyroje, bei mano įkurtose Fb grupėse - Lietuvos aviacinis turgus bei Lietuvos aviacijos istorija.
Pranešimo tekstas:





OREIVI GINTARAI ŠIURKAU, BŪK VYRAS - NEBEVOK ...
Negražūs debesys susikaupė virš mūsų Lietuvėlės - tad liksiu dėkingas jei rasite laiko ir paskaitysite šį ilgą mano tekstą .
Kas rimčiau domitės abiejų transatlantinių skrydžių istorija - tikrai esate sutikę anuometėje spaudoje ne tik liaupsių, bet ir daug kritikos. Dažniausiai nepagrįstos, tad ir mano įrašas apie 2023 m. planuojamą buvusių politikų Gintaro Šiurkaus ir Rolando Pakso skrydį per Atlantą 2023 m. su Lituanica gali pasirodyti toks pat. Tačiau, esu įsitikinęs - jis toks nėra. Apie planuojamą skrydį ir visą veiklą galite paskaityti Lituanicos pseudoinstituto svetainėje www.lituanica2023.info Natūralu - nenoriu reklamuoti šių transatlantinių aferistų lizdo, bet nepaskaitę ką jie ten paisto - tinkamai neįeisite į temą ir manysite, kad mano tekstas tokio pat žanro kaip temos paveikslėlis...
Nekvestionuoju pačios idėjos, pats esu pamišęs dėl visų tokių dalykų... Bet šįkart idėja nelaiko jokios kritikos. Būtų galima ir praleisti pro akis, ir pro ausis, ir kur tik nori, juk lyg ir ne mano biznis - bet yra mulkinami žmonės, renkami iš jų pinigai, net iš Alytaus nakvynės namų gyventojų, nurodant jų asmeninius duomenis (galimai pažeidžiant asmens duomenų įstatymą), nekalbant apie kitus apkvailintus asmenis (paaukojusių rimtas sumas), prisidengiant Tokia Štai Kilnia Misija...
Turbūt ir patys naujieji Vilniaus Darius su Alytaus Girėnu suvokia, kad jokia Belanca nėra parduodama nei Kanadoje nei Havajuose, na, bet jei ir pavyktų ją kažkur nupirkti, kas toliau? Su aviacija nesusipykę asmenys turbūt suvokia, kad perdaryti (t.y. išskersti ir sunaikinti ) originalią Belancą į istoriškai tikslią Lituanicą Amerikoje, ir su ja po nepilnų trijų metų iš Floyd Benneto aerodromo Niujorke Dariaus ir Girėno sąlygomis 2023 m. liepos 15 rytą išskristi į Lietuvą - šansai lygūs apskritam nuliui. Nenoriu išsiplėsti iki begalybės, bet ar bent pasidomėta JAV biurokratijos abėcele tuo klausimu ? Tiek to, palikime šį reikalą ramybėje, juk jei koks Žiegždrių kurorto klientas susikurtų saitą internete ir paskelbtų kad ruošiasi lėkti oro balionu į Jupiterio palydovą Europą ir prašytų paramos, o naivuoliai jį remtų - ar čia nusikaltimas? Turbūt ne.
Eikime prie kur kas rimtesnių reikalų.
Lituanicos pseudoinstituas greta kitų "taurių" savo tikslų - ketina išleisti ir medalį. Valio, leiskit. Per tris atgimusios Lietuvos dešimtmečius jų prileista į valias, net itin įdomių, pvz. su F.Vaitkaus lėktuvu virš Dariaus ir Girėno abrozdėlių ir pnš... Tik nedrįskit išvertę kiaulės akis viešai meluoti, kad pirmi perskaičiavote tikslų Dariaus ir Girėno maršruto atstumą, kurį ketinate įkalti medalyje. Pirmas, 2018 m. tai padarė žinomas ir aviacijos tyrinėtojas, astronomijos asas Gintautas Kačergius, bei viešai paskelbė, kad atstumas ne lig šiol rašyti 6411 km, bet bent 50 km didesnis - remiantis tiek Google Maps tiek Daftlogic priemonėmis - 6460 km. (pažymint, kad tokius tokius dydžius, skirtumas tarp kurių tesiekia apie 0,1%, tikslinga apvalinti iki 10-čių.) Na, bet gal jūs permatavote dar kažkokiomis Gintautui nežinomomis priemonėmis ir nurodytą skaičių - 6456 km. sugebėsite pagrįsti medalio pristatymo metu. Mes ten tikrai dalyvausime.
Na, ir metas eiti prie rimčiausios posto dalies.
Pasak Lituanicos pseudoinstituto skelbiamos informacijos G. Šiurkus 2021 m. Knygų mugėje ketina pristatyti knygą „TAI KODĖL JIE ŽUVO?” Labai graži idėja ir nenusakomas užsidegimas. Nesuvokiu ką ten 7 metus veikė Sviderskytė, kad parašyti knygą apie Darių ir Girėną, ar ką ten veikia Gintautas Kačergius prie kiekvieno straipsnio po pusmetį? Nemoka dirbti - štai ką veikia. Tiksliau- nemoka vogti. G. Šiurkus ne durnius - jis nevargsta, jis ateina ir pasiima tai kas parašyta Gintauto Kačergiaus. Tikėtina, nukentės ir kiti autoriai.
Prieš pradedant G.Šiurkaus skelbtų knygos ištraukų analizę trumpai dar pristatysiu Gintautą Kačergių. Gintautas - mano kolega jau daugiau nei 10 metų, svetainių www.vgc.lt ir www.plienosparnai.lt kūrėjas, iš profesijos - chemikas, buvęs sklandytojas, išėjęs į pensiją - astronomijos entuziastas, nepailstantis Lietuvos sklandymo istorijos bei Lituanicos temų tyrinėtojas, o už tiriamąją Lietuvos aviacijos istorijos veiklą apdovanotas Antano Gustaičio medaliu. Gintauto tiriamieji straipsniai talpinti portale www.plienosparnai.lt , spausdinti Aviacijos Pasaulyje, Aviacijos muziejaus leidinyje Mūsų Sparnai ir kt.
Ir štai, kaip skelbiama 2020 m. Rugsėjo 2 d. numeryje Gintaras Šiurkus paleidžia planuojamos knygos anonsą portale „Alytaus naujienos”, žemiau - pirmosios dalies tokia minianalizė, nežinau ar spausdinta Alytaus laikraštyje, tačiau talpinama jų puslapyje. Palyginkite turinio vagies G.Šiurkaus ir autoriaus G,Kačergio pastraipas. Universitete už tokius bajerius tiesiog parodomos durys, na, o čia paliksime tautai nuspręsti. Parodysime duris ar čia viskas jerunda, kaip kad dabar populiaru?
1. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/lituanica-1933
Žinoma, lėktuvas nėra pritaikytas tūpti į vandenį. Neaišku, kaip toks tūpimas pasibaigtų – sėkmingai ar ne. Tačiau lenkų lakūnui Stanisław Hausner pasisekė. 1932 metais S.Hausneris, bandydamas perskristi Atlanto vandenyną su Bellanca pritaikyta tolimiems skrydžiams, buvo priverstas tūpti į vandenį. Vandenyne plūduriavo ir dreifavo šešias paras, kol tanklaivis jį išgelbėjo.
Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?229
Žinoma, lėktuvas nėra pritaikytas tūpti į vandenį. Neaišku kaip toks tūpimas pasibaigtų – sėkmingai ar ne. Tačiau lenkų lakūnui Stanisław Hausner pasisekė. 1932 metais S.Hausneris, bandydamas perskristi Atlanto vandenyną (beje taip pat su „Belanka“, perdirbta tolimiems skrydžiams), buvo priverstas tūpti į vandenį. Vandenyne plūduriavo ir dreifavo 6 paras, kol buvo išgelbėtas tanklaivio.
2. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/lituanica-1933
Bandymo metu pastebėta, kad neveikia aviahorizontas. Todėl birželio 19 d., pašalinus gedimą, atliktas dar vienas bandomasis skridimas. Jo metu dar kartą patikrinti kompasai ir aviahorizontas. Viskas veikė gerai. Darius vėl pasižymėjo, – šį kartą jau savo ir Girėno išvadą: Patenkinti lėktuvo bandymais ir dabar išskridimas priklauso vien nuo oro.
Iki išskridimo buvo likusios 25 dienos...
Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?229
Generalinio bandymo metu buvo rasta, kad sugedęs aviahorizontas. Todėl po jo remonto birželio 19 d. buvo atliktas dar vienas bandomasis skridimas. Jo metu dar kartą patikrinti kompasai ir aviahorizontas. Viskas veikė gerai. S.Darius dienoraštyje rašė: Patenkinti lėktuvo bandymais ir dabar išskridimas priklauso vien nuo oro.
… Iki išskridimo buvo likusios 25 dienos, taigi – 3,5 savaitės.
3. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/skrydis
... Niufaundlendo salą Lituanica pasiekė po 7 val. 16 min. Įskridimo tašką kranto linijoje jis pažymėjo kryželiu, kuris nuo nubrėžtos maršruto linijos nutolęs į šiaurę apie 20 km – galima spėti, kad tiek Lituanica buvo nukrypusi nuo kurso, po 300 km skridimo virš jūros nuo Princo Edvardo salos iki Niufaundlendo.
Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?232
7. Pasiekus Niūfaundlendą – GcT 17 41. Ir apibrėžtas pliusas. Galima spėti, kad būtent čia įskrido į Niūfaundlendo salą. Beje tas „pliusas“ yra apie 20 km šiauriau nubrėžtos maršruto linijos. Galima spėti, kad Lituanika, skrisdama apie 300 km jūra nuo Princo Edvardo salos iki Niūfaundlendo, nukrypo nuo kurso.
4. Gintaras Šiurkus
https://www.lituanica2023.info/istorija/skrydis
Berlyne Postas taisė autopilotą. Užtruko 2 val. 15 min. Pasipildęs benzino ir šiek tiek pailsėjęs išskrido į Novosibirską, bet netoli Rusijos sienos pastebėjo, kad neturi dalies žemėlapių, todėl pasuko atgal į Rytų Prūsiją. Vėl pasireiškė autopiloto gedimas – atsirado alyvos nuotėkis iš stiprintuvo. Autopilotą teko atjungti. 550 km atkarpai nuo Berlyno į rytus ir atgal iki Karaliaučiaus jis užgaišo 4,5 valandos.
Gintautas Kačergius
http://www.plienosparnai.lt/page.php?1291
Berlyne taisė autopilotą. Užtruko 2 val. 15 min. Taip pat buvo papildyta benzino.
… Iš Berlyno Postas planavo skristi tiesiai į Novosibirską, bet netoli Rusijos sienos pastebėjo, kad neturi dalies žemėlapių, todėl grįžo į Karaliaučių Rytų Prūsijoje. Vėl pasireiškė autopiloto gedimas – atsirado alyvos nuotėkis iš stiprintuvo. Autopilotą teko atjungti. 340 mylių (550 km) atkarpai užgaišo 4,5 valandos.
• • • • • • • • • • • •
Manau, šia analize ir metas užbaigti šį ilgą šauksmą į interneto tyrus. Galbūt kažkas iš jūsų perskaitėte iki galo ir kažkuo prisidėsite išreikšdami nuomonę ar pasidalindami įrašu. Neturiu jokio intereso į šios organizacijos veiklą, neturiu jokio politinio intereso į šiuos veikėjus asmeniškai, tiesiog ginu bičiulį, kolegą, ginu savo portalo turinį ir tikiu, kad ne mums vieniems atrodo kad ne viskas gerai.
Suprantu Gintarai Šiurkau, kad kai turi atliekamą litą, kažkokį tę autoritetą, oro balioną, dar parsiveži dvigubai jaunesnę gražią žmoną iš Afrikos - tikrai pasaulis gali pasirodyti besantis po kojomis... Jūs matomai politikai pripratę tiesiog ateiti, įkišti knyslę į tą vadinamąjį lovį ir pasiimti. Bet čia taip nėra. Čia ne lovys.
Patikėk. Būk vyras, atsiprašyk ir nebevok.


Reakcijos ilgai laukti nereikėjo. Jau spalio 15 d. rytą Fb messenger programoje ir net dviejuose savo elektroniniuose paštuose sulaukiau identiško G.Šiurkaus laiško. Keista, kad el. laiškuose jis pirmiausia padėkoja persiuntusiems šį mano tekstą ir gavėjų lauke nurodo juos kaip gavėjus, bet tuo pačiu įtraukia ir mane. G.Šiurkus nurodo, kad informaciją jam persiuntė arba norėjo kad jo atsakymą paskaitytų ir šie asmenys: Vytautas Rudzianskas, Virginija Rudzianskiene, Robertas Noreika, Edmundas Ganusauskas , Evaldas Pakalnis , Elena Norvilienė bei Vidmantas Staniulis. Padėka jiems ir nuo manęs, nes juk tikslas ir buvo pasiekti adresatą.
Diena buvo įtempta, esu beužbaigiamo turbūt sudėtingiausio ir bene didžiausio urbanistinio projekto mano milijoniame mieste generalinis architektas ir tuo pačiu pagrindinis rangovas, tad nors ir mačiau tuos raštus, bet tiesiog neradau laiko jų skaityti, tad nukėliau į rytdieną. Kadangi vakar mano minėtam projektui, t.y. šiltnamiui mano namo kieme pritrūko plėvelės, o ryte dar radau tą patį G.Šiurkaus tekstą ir komentare po savo įrašu, tad radęs laiko pabandžiau atsakyti.

G.Šiurkaus tekstas:

Sveikas, Nerijau,
ačiū tau, kad atkreipei dėmesį į programą Lituanica 2023. Tikiuosi, kad paskaitę tavo įrašą, mūsų idėja susidomės ir daugiai facebooko gyventojų.
Aš nelabai moku naudotis šiuo stebuklu, todėl galiu atsakyti tik e-laišku. Kai pramoksiu, galėsime bendrauti išmaniau.
Tavo negatyvi reakcija manęs nestebina, nes ir legendinius lakūnus tautiečiai įtarinėjo sugalvojus puikų būdą pasipinigauti. Petras Jurgėla 1933 m. liepos 25 d. Margučio žurnale rašė:
Jie gaudavo nepasirašytų laiškų su biauriais begėdiškais priekaištais! Dėl to jie nedrįso daugiau aukų maldauti iš tokios visuomenės, kuri ėmė šnairoti į jų pasiryžimą ir net burnoti! (Išskirta autoriaus.)
Tad jei ne pikti kai kurių tamsuolių liežuviai, Darius ir Girėnas, greičiausiai, nebūtų sulaukę tokio tragiško likimo.
D. Klinga ten pat rašė:
...darbas dar buvo apsunkintas gandų, vadinant didvyrius paprastais apgavikais, norinčiais pasipinigauti ir pasireklamuoti...
Dėl mulkinamų žmonių pergyventi ankstoka, nes apmulkintų dar nėra. Visi aukotojai aukoja savo noru, visų vardai ir paaukotos sumos skelbiamos svetainėje https://www.lituanica2023.info/remejai
Mūsų tikslas – suburti bendram tikslui visus, kuriems svarbu pagerbti didvyrių atminimą. Todėl ypatingai džiaugiamės, kai aukoja ne tik Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarai, bet ir Alytaus nakvynės namų gyventojai.
Jei patį domina kiti apkvailinti asmenys, kurie paaukojo rimtas sumas, tai pa kol kas didžiausią sumą 1 050 € paaukojo Rolandas Paksas, 500 € – Vytenis Povilas Andriukaitis, o 300 € – aš.
Todėl, mielas Nerijau, jei ir pats, kaip sakai, esi pamišęs dėl visų tokių dalykų, tai nemalk šūdo ir stok po Lituanicos sparnu – darbo užteks visiems.
Tavo pastebėjimai dėl rašomos knygos yra teisingi. Pagal sumanymą tai turėtų būti 150 p. su nuotraukomis knygelė, skirta populiarinti žinioms, kurias po trupinėlį surinko Antanas Gustaitis, Petras Jurgėla, Gytis Ramoška, Gintautas Kačergius, Gražina Sviderskytė, ir kiti autoriai bei katastrofą tyrusios komisijos.
Aš nesu kalbėjęs su žygio dalyviais ir nesu atradęs faktų, kurie iki šiol nėra skelbti. Ketinu kitų surinktas žinias sudėlioti į grandinėlę, kai kur įterpti savo patirtis, ir pabandyti šiek tiek naujoviškai pažvelgti į nusistovėjusį supratimą.
Visus panaudotus šaltinius ketinu surašyti knygelės pabaigoje su padėkomis jų autoriams, kurių žinias populiarinu.
Esu įsitikinęs, kad šis švietėjiškas darbas yra reikalingas bendram reikalui.
Neabejoju, kad pats galėtum geriau padaryti, bet tokių žmonių mes ir ieškom.
Neabejoju, kad jei ne simboliniu euru, tai bent keliais centais projektą paremsi ir tu.
Beje, Dariaus ir Girėno neparėmė nei vienas Lietuvos lietuvis, o projektas Lituanica 2023 jau turi du šimtus rėmėjų – asmenų ir organizacijų.
Pagarbiai,
Gintaras Šiurkus



Lyg ir ketinau plėstis dėstyti ir įrodinėti, kad visa ta jų pseudoinstituto veikla - tai vienas didelis karvašūdis, kurį pagamino karvutė maitinta vogtu šienu, bet nutariau nesiplėtoti, nešvaistyti savo laiko atsakiau vos keletu sakinių:

Smagu matyti, kad radote laiko ir taip išsamiai atrašėte, bet tuo pačiu liūdna, kad niekaip nesureagavote į kaltinimus vagiant Gintauto Kačergiaus turinį, kurį pakeitus kelis žodžius vietomis, savo puslapyje nurodote kaip savo tekstus, nei žodeliu neužsimenant apie tikrąjį autorių. Apie jūsų tekstuose naudojamas iliustracijas su mūsų saito logotipu jau net nekalbu. Na, matyt jums tai "vsio zakono", kaip kad sakė vienas žymus Lietuvos politinis veikėjas. Naiviai viliuosi, kad padarysite išvadas, o ateityje labiau gerbsite kitų žmonių darbą. Nebesiplėsiu, ką norėjau parašyti, manau pakankamai išsamiai parašiau tekste aukščiau. Sėkmės jums rašant knygą ir lekiant su Lituanica per Atlantą!

Na G.Šiurkaus reakcijos nesulaukiau, tad užpildydamas tą nejaukią tuštumą mūsiškis Gintautas užviršavo iškapomis su pikantiška, nors jau ir 30 metų senumo istorija:








Tuo kol kas diskusija mano fb paskyroje ir baigėsi. Laukiame tęsinio.

Sprendimas problemą iškelti į fantastiškų sklaidos galimybių erdvę Facebooką pasirodė daugiau nei prasmingas - sulaukiau daug žinučių su visokiomis istorijomis susijusiomis su asmeniu chamiškai vagiančiu Gintauto turinį, bei dar daugiau tiesiog palaikymo žinučių. O patį įrašą mano skaičiavimu pamatė jau mažiausiai 10 tūkst. žmonių.

Mažiausiai man reikia tų konfliktų ir taip mažoje Lietuvos aviacinėje padangėje, lygiai taip pat neturiu jokio asmeninio intereso kažkaip specialiai juodinti G.Šiurkų, menkinti jų idėją ir projektą, bet tiesiog norėčiau švaraus žaidimo. Kol kas tokio nematau.






Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook