Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Klaidžiojimai Pomeranijoje
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2016 Geg 05 d., 15:59
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Atkelta pakrypusi diskusija iš temos apie F.Vaitkų

Kiras rašė ...

Kokia čia detalė sparno apačioje?




Mindaugas rašė ...

Prožektorius?

AntanaZ rašė ...

Panašu, kad atlenkiamas prožektorius




Kiras rašė ...

Tai štai ko trūko Dariui ir Girėnui.

JG52 rašė ...

Taip, Kirai, Lockheed Vega - visai kitas lygis. Tai ne "plika" Bellanca", prigrūsta kuro bakais...

Kiras rašė ...

Na, Belankos perdirbimo metu pasirūpinti, kad į sparną būtų įmontuotas prožektorius, buvo galima.
Skrydžiui būt reikėję pasiimti akumuliatorių.
Papildomas svoris? Taip.
Bet vienu kanistru benzino mažiau - tilptų ir akumuliatorius ir dar kai kas reikalingo.
O tų benzino kanistrų buvo paimta su pertekliumi, tai kad vienu mažiau - nieko nelemtų.

JG52 rašė ...

Tai va, kad žinotum žmogus iš anksto...

Kiras rašė ...

Kad teks skristi naktį - žinojo.
Kad gali prireikti tūpti - tokį variantą visada reikia turėti galvoje ir jam ruoštis.

JG52 rašė ...

Matyt nesitikėjo, kad teks naktį klaidžioti. Tūpimui prireikus, greičiai, buvo numatę normalius, apšviestus aerodromus, kurių pakeliui buvo ne tiek ir mažai.
Ko gero, toks žibintas, būtų išsaugojęs jiems gyvybes.

Į viršų
Kiras
2016 Geg 05 d., 16:15
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
JG52 rašė ...

Matyt nesitikėjo, kad teks naktį klaidžioti. Tūpimui prireikus, greičiai, buvo numatę normalius, apšviestus aerodromus, kurių pakeliui buvo ne tiek ir mažai.
Ko gero, toks žibintas, būtų išsaugojęs jiems gyvybes.

Ar tikrai toks ar panašus prožektorius būtų išsaugojęs gyvybes, pasakyti negalima. Avarijų būdavo ir dieną, o naktį net ir su žibintu nutūpti nėra paprasta, juolab ne į aerodromą, o į laukus. Bet kad šansų neužkliūti už medžių (nieko nematant) būtų padidėję, tai tikrai.

Dėl to, jog nesitikėjo, kad naktį neteks klaidžioti - negaliu sutikti. Aviacijoje būtina numatyti visus galimus variantus ir jiems reikia atitinkamai pasirengti. Nakties tamsa buvo neišvengiama, o tūpimas gali būti priverstinis bet kada, pvz. gendant varikliui.

Taip pat abejoju ir dėl apšviestų aerodromų. Ar tikrai 1933 metais buvo apšviesti aerodromai? Man atrodo čia mitas. Ar tikrai buvo skraidoma naktimis? Kiek skaičiau, Derulufto reisai iš Berlyno į Maskvą vykdavo dienos metu.

Į viršų
JG52
2016 Geg 06 d., 09:46
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Kiras rašė ...

Ar tikrai toks ar panašus prožektorius būtų išsaugojęs gyvybes, pasakyti negalima. Avarijų būdavo ir dieną, o naktį net ir su žibintu nutūpti nėra paprasta, juolab ne į aerodromą, o į laukus. Bet kad šansų neužkliūti už medžių (nieko nematant) būtų padidėję, tai tikrai.

Dėl to, jog nesitikėjo, kad naktį neteks klaidžioti - negaliu sutikti. Aviacijoje būtina numatyti visus galimus variantus ir jiems reikia atitinkamai pasirengti. Nakties tamsa buvo neišvengiama, o tūpimas gali būti priverstinis bet kada, pvz. gendant varikliui.

Taip pat abejoju ir dėl apšviestų aerodromų. Ar tikrai 1933 metais buvo apšviesti aerodromai? Man atrodo čia mitas. Ar tikrai buvo skraidoma naktimis? Kiek skaičiau, Derulufto reisai iš Berlyno į Maskvą vykdavo dienos metu.

Manau, kad prožektorius naktį pirmiausia leistų tiksliai įvertinti faktinį aukštį. Antra - padėtų identifikuoti aplinką: pačioje laukai, miškas, ežeras,...
Nemanau, jog Darius ir Girėnas tikėjosi klaidžioti Europoje. Darius yra sakęs, kad virš Europos jausis kaip namie. Rasti tinkamą tūpimui vietą tokiam "gigantiškam" lėktuvui - tikrai nėra sudėtinga. Jei matai, kas apačioje, suprantama.
O dėl apšviestų aerodromų - tai šiuo momentu negaliu argumentuotai diskutuoti. Iš tiesų neturiu žinių, kiek jų tokių buvo (aišku tik dėl Berlyno) . Kažkur diskusijoje lyg ir buvo minėta?
Vėl-gi, Kirai, nepainiočiau reguliarių Deruluft reisų su "solo" skrydžiais (čia dėl skrydžių nakties metu). Net ir šiais laikais naktiniai skrydžiai iš esmės vykdomi tik dėl taupumo.
Į viršų
Kiras
2016 Geg 06 d., 21:10
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
JG52 rašė ...

Manau, kad prožektorius naktį pirmiausia leistų tiksliai įvertinti faktinį aukštį. Antra - padėtų identifikuoti aplinką: apačioje laukai, miškas, ežeras,...

Pritariu 120%
VKDM darbuotoja D.Naujalienė yra pasakojusi, kad kažkas iš Lietuvos lakūnų yra bandęs paskraidyti naktį ir įvertinti matomumą - tai tiek pieva, tiek miškas naktį atrodo vienodai.

JG52 rašė ...

Darius yra sakęs, kad virš Europos jausis kaip namie.

Tikrai taip S.Darius prieš išskridimą šnekėjo konsului P.Žadeikiui. Citata: "Europos pakraščiuose oras nepastovus, bet tai nesudaro mudviem pavojaus, - išsisuksime".
Atvirai šnekant, man nepatinka toks tam tikras lengvabūdiškumas. Neišsisuko. Manyčiau, turėjo būti kruopščiai ir atsakingai ruošiamasi visokiems galimiems netikėtumams. Turėjo būti viskas apgalvota ir numatyta kaip "išsisukti".

O dėl apšviestų aerodromų tais tolimais 1933 metais, aš taip pat konkrečių žinių neturiu. Bet logika kužda, kad to apšvietimo aerodromuose arba dar visiškai nebuvo, arba apšviesdavo tūpimo taką tik specialiai konkrečiu atveju ir konkrečiu laiku, esant būtinybei. O kad kažkokiam svetimam ir nežinomam lėktuvui aerodromai šviestų visą naktį - neįtikėtina.

Apie tai, kad Berlyno aerodromas buvo apšviestas, rašė N.Dariūtė- Maštarienė savo knygoje. Iš kur tokie duomenys - neaišku. Lyg tai Lietuvos Aeroklubas buvo prašęs Derulufto įjungti trasos Berlynas - Karaliaučius švyturius. Bet kad sekmadieniais Derulufto lėktuvai neskrisdavo. Ir tikėtis, kad taupieji vokiečiai degins visą naktį brangią elektrą, buvo naivu.

[ Redaguota 2016 Geg 06 d., 21:20 ]
Į viršų
JG52
2016 Geg 07 d., 10:57
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Taip, Kirai, nėra ko pridurti. Nebent tik tai, kad spaudimas išskristi buvo milžiniškas. O dar kai W.Postas pakilo - tai trauktis, laukti nebebuvo kaip. Matyt, kad virš Europos "išsisukimas" buvo suprantamas kaip improvizacija "live". Na o kaip atsakingiau pasiruošti? Net nežinau... Žemėlapius turėjo, navigacinę įrangą - irgi. Koks oras - neaišku. Todėl dar papildomai kažkaip ruoštis- tai net neturiu minčių. Nebent patį lėktuvą tobuliti: radijas, šviesos, gal dar kintamo žingsnio prop,. Bet ir taip ta "skraidanti cisterna" buvo perkrauta...
Į viršų
Kiras
2016 Geg 07 d., 22:00
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
Tai aš visą šią diskusiją ir suku apie tai, kad pasiruošime trūko būtent prožektoriaus.

Kad naktį gali prisieiti tūpti į tamsų lauką, tai žinoma, to neplanavo. Bet kad taip gali nutikti (labai nemaža tikimybė) - turėjo numatyti. O jei taip, tai ir pasirūpinti ir turėti naktinio tūpimo priemones, t.y, prožektorių. Vadinasi, perdirbimo Lairdo dirbtuvės metu, turėjo būti įmontuotas į sparną prožektorius, gal būt, koks nors automobilinis žibintas. Akumuliatorius + laidai + jungiklis. Ir viskas.

Na, jei nebuvo to padaryta, tai reikėjo pasiimti ne kišeninį žibintuvėlį, o kokį nors gerokai galingesnį kitų profesijų prožektorių. Manau, kad pvz. gaisrininkai, policininkai, geležinkeliečiai ar šachtininkai tikrai turėjo geresnių prožektorių nei šitas



Į viršų
JG52
2016 Geg 09 d., 08:48
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Kiras rašė ...

Tai aš visą šią diskusiją ir suku apie tai, kad pasiruošime trūko būtent prožektoriaus.

Kad naktį gali prisieiti tūpti į tamsų lauką, tai žinoma, to neplanavo. Bet kad taip gali nutikti (labai nemaža tikimybė) - turėjo numatyti. O jei taip, tai ir pasirūpinti ir turėti naktinio tūpimo priemones, t.y, prožektorių. Vadinasi, perdirbimo Lairdo dirbtuvės metu, turėjo būti įmontuotas į sparną prožektorius, gal būt, koks nors automobilinis žibintas. Akumuliatorius + laidai + jungiklis. Ir viskas.

Na, jei nebuvo to padaryta, tai reikėjo pasiimti ne kišeninį žibintuvėlį, o kokį nors gerokai galingesnį kitų profesijų prožektorių. Manau, kad pvz. gaisrininkai, policininkai, geležinkeliečiai ar šachtininkai tikrai turėjo geresnių prožektorių nei šitas


Tikrai taip, numatyti - turėjo. Juk skridimas - tai per Atlantą, ne iš Vilniaus į Palangą.
Tinkamiausias variantas - stacionarus žibintas. Geras (stiprus) žibintuvėlis turėtų būti nemažo dydžio (turint mintyje ir tuo metu dar buvusias technologijas). O pas juos kabinoje ir taip vietos mažai, plius kuro skardinės, žemėlapių paklodės, įrankiai, maistas,... Net nesuprantu, kaip ten viskas tilpo! O gamtiniai reikalai?
Į viršų
sky76v
2016 Geg 09 d., 17:30
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1076
Visas klausimas – kaina, svoris ir tikimybė, kad tai bus naudinga. Išskrendant ši tikimybė neturėjo atrodyti didelė, juolab. kad didžiąją kelionės dalį virš vandenyno kam nors atsitikus tai tegalėjo būti balastas. Ir kažin, kiek Darius galėjo įvertinti tikimybę, kad per tokį skridimą dėl kurio sistemos užteršimo variklis prarastų trauką. Net ir per išsilaikymo ore rekordus (Lees, Brossy, 84 val. 32 min 1931.05.28) ko nors panašaus turbūt nebuvo pastebėta.
Į viršų
Kiras
2016 Geg 09 d., 21:30
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1289
sky76v rašė ...

Visas klausimas – kaina, svoris ir tikimybė, kad tai bus naudinga. Išskrendant ši tikimybė neturėjo atrodyti didelė, juolab. kad didžiąją kelionės dalį virš vandenyno kam nors atsitikus tai tegalėjo būti balastas.

Na, aš turiu kitą nuomonę. Žinoma, ši mano nuomonė yra "pagadinta" laiko perspektyvos, taip sakant po visko "visi gudrūs". Ir dar, matyt, esu "sugadintas" savo sklandytojiškos praeities, kurios patirtis "sakydavo", jog kiekvienas skridimas baigiasi tūpimu ir tą tūpimą dažniausiai reikia atlikti tada, kai pilotui dar norisi skristi. Ir būtent tokiems tūpimams turėdavome būti visada pasirengę.
Todėl ir dabar manau, kad pilotui yra privalu būti pasirengusiam tūpti bet kuriuo momentu. Nepriklausomai, kokia to galimo tūpimo tikimybė. O būtent "Lituanikos" atveju ta priverstinio tūpimo tikimybė, manyčiau, nebuvo tokia jau labai maža. Arba kitaip sakant, tikimybė tūpimo ne ten kur planuota. Ir ta tikimybė ypač baigiamojoje skridimo stadijoje didėjo.
Kita vertus, prožektoriaus išankstinis įmontavimas į sparną nei svorį, nei kainą ypatingai nepadidintų. Manau, kad būtų atsiėję tikrai mažiau nei skirtieji astronominei navigacijai 350$, kurie faktiškai buvo išmesti į balą.
Taigi, manau, kad prožektoriaus neturėjimas buvo Dariaus ir Girėno pasirengimo skrydžiui minusas.

Į viršų
JG52
2016 Geg 10 d., 09:31
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 497
Pritarčiau Kirui. Juk buvo žinoma, kad Europa bus pasiekta vakarop. Taip pat buvo žinoma, kad oras virš Europos nepastovus, galimi ciklonai (audros, lietus). Todėl pritariu, jog priverstinio tūpimo galimybė tikrai buvo ne menka. Matyt tikėjos, kad blogiausiu atveju lėks tūpti į Berlyną.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook