Diskusijos

Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Juozas
2012 Lap 29 d., 21:36
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 339
Teisingai, nesiblaškykim. Jeigu tema apie Antrojo pasulinio karo lakūnus, tai ir stenkimės jos laikytis.
Aš taip pat turiu ką parašyti ir apie abu karus, jų priežastis, pasekmes ir t. t. Bet susilaikau (tema ne ta). Todėl būkit geri, susilaikykit ir jūs. Kitaip rizikuojam "numarinti" temą.
O be to yra kur plačiau apie karą padiskutuoti.
Į viršų
auktis
2012 Lap 29 d., 23:57
Užsiregistravęs dalyvis #89
Prisijungta: 2009 Bir 28 d., 23:14
Pranešimų: 162
Dėl mano ne kurių interpretacijų ir atsakymo į jas
Prunce rašė ...
<...> Jei Jūs, ponai, norite kažką išskaityti iš mano pasisakymų tarp eilučių - nevarkite. Aš visada stengiuosi savo mintis išreikšti eilutėse. O tarp eilučių minčių ieško tie, kas nesupranta to, kas parašyta eilutėse. <...>

pasakysiu taip - kai rašoma tokiomis frazėmis kaip
"Štai koks likimas buvo paruoštas Jums, garbinantieji vokiškuosius "išvaduotojus""
tačiau
""tarybiniai" kariai tokie pat eiliniai Rusijos, Baltarusijos, Kirgizijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos,... gyventojai,kurie patikėjo idėja ir ėjo jos ginti. Arba <...> net jokios idėjos neturėję ginti, ėmė ginklą į rankas ir ėjio tų "išvaduotojų" mušti."
bet nepasakant apie kitų paruoštą likimą su baltom/rudom/juodom/žaliom meškom ir menkai apmokamu darbu tolimuose miškuose/kasyklose/ledynuose ir kitų nereikšmingų to laikotarpio smulkmenų, atsiranda tokios interpretacijos kaip pasipriešinimas tendencingam nuomonės formavimui. Pasakius A, reikia pasakyti ir B. Aiškiai. Ir jei diskutuojama apie objektą (pilotus), tai reikėtų tą rašyti be emocijų ir neigiamų/teigiamų/ironiškų epitetų.

Dėl
Prunce rašė ...
Mane stebina dar vienas dalykas; kaip tie superasai, kurių "Luftwaffe" karo nepralaimėjo (kaip, beje, ir "Wermacht" - as, "Panzerwaffe", "Kriegsmarine"), pralošė II Pasaulinį karą su savo geriausia technika, labiausiai išsilavinusiais mokslininkais ir visos Europos (išmeskime Britaniją ir dar kelias Europos valstybes) resursais? <...>


Atsakymas labai paprastas - priešininkų resursai buvo gerokai didesni. Taip sakant kepurėmis užmėtė.

Kalbant apie asus, kad nebūtų čia diskusija vien fašistų-sovietų rezultatų ginčijimas, siūlau panagrinėti pilotų iš mažesnių šalių rezultatus ir likimus. Labai įdomu paskaitinėti apie suomius, vengrus, rumunus, kroatus, slovakus ir kitus, ne taip žinomus.
Šiokios tokios bendros statistikos yra čia:
http://www.au.af.mil/au/awc/awcgate/aces/aces.htm
http://www.1000pictures.com/aircraft/aces.htm
apie suomius yra čia:
http://www.elknet.pl/acestory/finland.htm
Dėl kitų galima irgi paieškoti.


[ Redaguota 2012 Lap 30 d., 00:00 ]
Į viršų
lokys
2012 Lap 30 d., 00:44
Užsiregistravęs dalyvis #239
Prisijungta: 2011 Rgp 14 d., 21:44
Pranešimų: 284
Pratesiant tema, noreciau pastebet viena dalyka.Turbut visi esat girdeje pasakyma, kad tikslas nepateisina priemoniu.Taigi, sovietu pergales paslaptis buvo atvirkscias pastarojo posakio variantas:tikslui pasiekti buvo naudojami nesuvokiami zmoniu ir technikos resursai.
Buk koks nori geras pilotas su geriausiu lektuvu, bet jeigu jam truks degalu ir bus gausesnis priesas,anksciau ar veliau musi pralaimesi...
Jei teisingai supratau, mes diskutuojam kodel vokieciai turejo daugiau pergaliu nei rusai.Mane asmeniskai zavi ne Luftwaffes lakunai, o technika.Manau tai buvo viena is svarbiu priezasciu kodel jiems sekesi kariauti.Megstu is technines puses patyrineti ne tik vokieciu lektuvus , bet ir rusu.Kai kada net sunku patiketi, kad aviacijoj taip buvo daroma.Liaudiskai tariant ''chaltura'' matosi net propagandiniuose filmukuose is aviagamyklu pvz kur virina jak remus (pabandysiu atrast nuoroda).Dabar jau ir patys rusai stebisi, kaip ju seneliai galejo kariaut su tokia technika.Kad lektuvai buvo grubaus darbo dar nieko nereikstu, jei ne technines nuolatos skrydzius apsunkinancios problemos.O apie patogu darba kabinoje net kalbos nebuvo.Kas yra bent kiek savarankiskai su kazkuo skraides, tikrai man pritars, kad pilotui daug demesio atima kokia nors nepatogi valdymo svirtis ar jos nebuvimas
Į viršų
lokys
2012 Lap 30 d., 00:52
Užsiregistravęs dalyvis #239
Prisijungta: 2011 Rgp 14 d., 21:44
Pranešimų: 284
Dekui aukti, uz nuorodas-kiti asai man tiek pat idomus!
Beje, vis nerasdavau tinkamos progos uzklausti geriau nusimananciu: idomu, kiek ''lendlyzo'' lektuvai itakojo rytu fronta? Kokie skaiciai technikos (lektuvu) buvo rusam paskolinta? Kas butu buve jei lektuvu rusai butu negave?
Į viršų
Nerijus Korbutas
2012 Lap 30 d., 12:14
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3661
Stebėjau temą ir keista buvo, kad niekas nevertina (ar nuvertina) lendlyzo vaidmenį. Čia reikia vertinti ne tik lėktuvų ar kitos technikos skaičių, bet apskritai viską - medikamentus, maistą, šaudmenis. Neturiu laiko plėstis, bet skaičiai yra įspūdingi (apie tai yra diskutuota forume) ir tai suvaidino didžiulį vaidmenį APK baigčiai. Be sąjungininkų paramos SSSR neturėjo visiškai jokių šansų. Sovietmečiu apie tai nekalbėta arba kalbėta visai mažai, dabar irgi nenorima to pripažinti ir į tai pasigilinti.
Į viršų
JG52
2012 Lap 30 d., 12:36
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 492
Nerijus Korbutas rašė ...

Stebėjau temą ir keista buvo, kad niekas nevertina (ar nuvertina) lendlyzo vaidmenį. Čia reikia vertinti ne tik lėktuvų ar kitos technikos skaičių, bet apskritai viską - medikamentus, maistą, šaudmenis. Neturiu laiko plėstis, bet skaičiai yra įspūdingi (apie tai yra diskutuota forume) ir tai suvaidino didžiulį vaidmenį APK baigčiai. Be sąjungininkų paramos SSSR neturėjo visiškai jokių šansų. Sovietmečiu apie tai nekalbėta arba kalbėta visai mažai, dabar irgi nenorima to pripažinti ir į tai pasigilinti.

Beje, "lenlyzinis" maistas turėjo be galo didelę reikšmę. Dažnai tai net nepelnytai nuvertinama. Tankai, lėktuvai, automobiliai, rūbai, plienas ir kt. - buvo antroje eilėje po maisto. Apie tai skaičiau rusų karių prisiminimuose.
Į viršų
JG52
2012 Lap 30 d., 12:55
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 492
Pritardamas Lokiui skaičiau, kad rusiškų lėktuvų surinkimo ir medžiagų kokybė buvo tragiška.
Pamenu, skaičiau apie La-5FN. Konstruktoriai forsavo variklį, kad jis bent kiek panašėtų į Bf-109G-2, galėtų konkuruoti bent kaip su lygiu. Bet po surinkimo visas teorinis skaičiavimas nuėjo perniek. Vien dėl lėktuvo dalių sujungimų vietų, kur žiojėdavo didžiuliai tarpai, medžiagų, dažų kokybės. Dalis variklio papildomų "arklių" buvo išnaudoti aerodinaminei kokybei kompensuoti. Bet galų gale modernizuotas lėktuvas jau galėjo prilygti vokiškajam konkurentui. Bet...tuo tarpu pas vokiečius atsiranda nauja modifikacija!
Vienas bandytojas prisiminė: vien tinkamai nuplovus lėktuvą, jis pagreitėjo keliomis dešimtimis km per val. greičiu!


Ir dar pabaigai off topic: kokia bebūtų geniali technika ar karvedžiai - su visu pasauliu neįmanoma kariauti. Ir dar laimėti.

[ Redaguota 2012 Lap 30 d., 12:58 ]
Į viršų
oxygene
2012 Lap 30 d., 14:52
Užsiregistravęs dalyvis #84
Prisijungta: 2009 Bir 04 d., 23:11
Pranešimų: 79
Beje, ar žinote kad 1939-1940 metais sovietai buvo gavę vokiškų lėktuvų. Smulkiau apie tai: I. Šelestas "Nuo sparno ant sparno". Gali būti, kad išsistudijavosovietai ir beje knygoje yra tokių minčių, kad I-16 "Išakas" toli gražu jiems neprilygsta.
Į viršų
Kiras
2012 Lap 30 d., 16:51
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1250
Pasižiūrėjus skaičius, kiek vokiečiai prišaudė tų lėktuvų, kilo toks klausimas. Kiek maždaug iš viso Vokietija numušė kitos pusės lėktuvų.

Gal yra žinančių tokią statistiką?

Bandžiau paieškoti pagal belaisvius lakūnų stovyklose, bet galop pasimečiau.
Stalag Luft III - beveik 11 000, Stalag Luft I - apie 9000, Stalag Luft IV - beveik 9000.
Taigi apie 29000. Bet tai čia, turbūt, ne visi lakūnų lageriai. Ir čia tik vakariečiai, o kur rusų lakūnai?

Suprantama, šie skaičiai neatspindi, kiek lėktuvų numušta naikintuvais. Nemaža dalis iš jų - zenitinės artilerijos veiklos vaisiai. Bet kita vertus, ne visi numuštų lėktuvų pilotai patekdavo į nelaisvę. Dalis lakūnų žūdavo, dalis buvo numušta virš teritorijos, kurios nekontroliavo vokiečiai.
Beje, iš tų 29 tūkstančių, anot Wikipedijos, apie 23000 amerikiečių! Irgi įdomus skaičius!

[ Redaguota 2012 Lap 30 d., 16:53 ]
Į viršų
Juozas
2012 Lap 30 d., 16:57
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 339
Nusipirko. 1939 metais buvo pasiųsta aviacijos apecialistų delegacija į Vokietiją, susipažinti su vokiečių karine technika. Vokiečiai viską noriai parodė. Br to pardavė keletą lėktuvų, tarp jų ir karinių. Kokių, dabar tiksliai nepasakysiu, bet Messerschmitt Bf-109, He-111 ir Fieseler Fi-156 Sctorch, tikrai. Pastarąjį po Lietuvos okupacijos, Kaune Karo aviacijos dirbtuvėse nukopijavo. Iki karo spėjo pagaminti du vienetus.
Dėl lendlyzo. Garsindama A. Pokryškiną, sovietinė propaganda kukliai nutyli, kad jis skraidė "Aerokobra" ir kategoriškai atmetė pasiūlymą persėsti į "Jaką" arba "La".
Kad pastarųjų buvo daug, rodo E.Hartmano numuštų lėktuvų sąrašas.
Bombonešių pilotai negalėjo atsidžiaugti "Bostonais" transportininkai "Duglais".
Kad I-16 "Meseršmitui" neprilygsta, buvo patebėta jau per pilietinį karą Ispanijoje. O kariavo D ir E modelio mašinos.

[ Redaguota 2012 Lap 30 d., 17:05 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook