Ilgokai svarsčiau paskutinę dilemą. Ir taip klausimą "sukau", ir kitaip, bet, galų gale, nusprendžiau, kad ratus, visgi, darysiu "diskuotus" - jei rasiu "Žaliukės" nuotrauką su neuždengtais ratais, perdirbsiu. Pakeisti bus nesunku - prie važiuoklės kojų jie nesiklijuoja, o rišasi amortizuojančiomis "gumomis" (šiuo atveju siūlais). Taigi, važiuoklė:
Liemuo pradėjo tiek nepatikti, kad nušlifavau ir dažau iš naujo. Tiesa, tai daryti tenka po vieną pusę - reikia atkurti nušlifuotus šonų "aksesuarus", o kito žurnalo neturiu... tuo pačiu metu vyksta darbai ir su kitomis detalėmis - džiovinti tai reikia nudažytus paviršius. Per tą laiką padarytas ramentas (dar reikia nudažyti ir uždėti amortizatoriaus "gumą") ir stabilizuojančios plokštumos. joms dariau audeklo prasėdimo imitavimą. Kaip tai padaryta, manau, matosi iš nuotraukų ir papildomų paaiškinimų nereikalauja. Dar bus klausimų su dažymu - sumatonijo Lietuvos Aviacijos muziejuje matytas modelis - ten sparnai ir uodegos plokštumos (išskyrus kilį su posūkio vairu) buvo naturalios audeklo spalvos. Bet, sprendžiant pagal nuotraukas, bent jau šių plokštumų viršus turėtų būti žalias. Stabilizatoriai aptraukti ir pridėti (bet nepriklijuoti) savo vietose.
Na, statant tikrą lėktuvą, beveik nėra ko pavydėt modelio... O pas mane po truputį tęsiami darbai su uodega. Taip pat vyksta liemens šlifavimo - atnaujinimo darbas. Visos uodegos plokštumos dar neįklijuotos, o tik pridėtos vaizdui susidaryti.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4086
Muziejaus ekspozicijoje esančių modelių spalvomis labai nepasikliauk, nes modeliai daryti prieš 20- 25 metus, jei ne visus 30 metų tad labai natūralu, kad remiamasi buvo atsiminimais, aprašymais. O tai neretai labai toli nuo tiesos (ypač tokiuose subtiliuose dalykuose kaip spalvos ...)
Tai ir nepasikliauju. Vis stengiuosi kažką iš nuotraukų daugiau išpešti, negu jose parodyta. nors ir nespalvotos, bet nemažai informacijos apie dažymą gali nešti. Juk, jei nuotraukoje matosi, kad kilis yra labai šviesus (net šviesesnis už sparno apačią), galima daryti prielaidą, kad jis buvo baltas. O su "Žaliuke" būtent taip ir yra. Žiūrint į nuotrauką, kur vaizdas 3/4 iš galo, aiškiai matosi, kad uodegos ir sparnų viršus yra tokio pat tamsumo (arba beveik tokio pat), kaip liemens viršus. Jeigu jie būtų audeklo spalvos, tikrai turėtų būti šviesesni. Dar kyla vienas klausimas: kažkur teko matyti dažymo schemą su šio lėktuvo vaizdu iš viršaus. Tai ten, kaip ir ant liemens, parodytas baltas sparno apkraštavimas. Gal kas turite kokią nuotrauką, patvirtinančią arba paneigiančią šią versiją. Tos, kurias aš turiu, neleidžia padaryti nei vieno, nei kito.
Taigi, įsibėgus mokslo metams, vėl viskas į ritmą sugrįžo ir pradėjo "judėti" ir tie modeliai, kurie buvo truputį "užšaldyti". Taip atsitiko ir su "Žaliuke". Padaryta nedaug: vėl išdažytas ornamentas (juosta) ant šonų, užrašytas numeris, padarytas liukelis, padarytos ir nudažytos visos uodegos plokštumos, o kilis jau įgijo ženklą ir priklijuotas.
Taigi, uodega palengva "kimba" į vietą. Viršutiniai spyriai dar bus dažomi, o apatinių dar nėra. Pritvirtinta važiuoklė ir ramentas. Jie paprasčiausiai pririšami "guminiu amortizatoriumi" iš kūno spalvos siūlo.
S. Stanaičio džiaugsmas. Ech, pamatytų jis, ašaromis apsipiltų . Tiesa, iš ko gaminamas? Mano medžiagos, paparastai popierius, kartonas, ir... dantų krapštukai.
Gaminamas iš popieriaus, kartono, trupučio vielų ir siūlų. Perdažytas "GPM" leidyklos Albatros B. II "Ada" (iš Krokuvos aviacijos muziejaus) variantas su keletu perdirbimų. Kolkas matomiausias skirtumas be dažymo - "fuchtelis" (kitas "kaminas").