Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Užsienio aviacija :: Užsienio aviacija. Visi laikmečiai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Aviakatastrofa prie Jaroslavlio ("Lokomotiv" žūtis)
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
JG52
2011 Lap 07 d., 15:19
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 489
Sveiki,
perskaičiau TTK išvadą. Katastrofos priežastimi įvardijamas žmogiškasis faktorius (pilotų kaltė, kurie, kaip teigiama, įsibėgėjimo metu pradėjo stabdyti lėktuvą ant pedalų esančiais stabdžiais).
Kokia būtų forūmiečių nuomonė?
Skaitantiems rusiškai - nuoroda:

http://www.mak.ru/
Toliau eitį į: "Расследования"
Toliau eiti į: "Як-42 RA-42434".

Yra ir filmukas su ekipažo pokalbiu....



[ Redaguota 2011 Lap 07 d., 15:20 ]
Į viršų
sky76v
2011 Lap 07 d., 23:26
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1004
Trūksta laiko gilintis ir analizuot, tad apie išvadas teko girdėt tik iš to, kas buvo publikuota. Dar galima peržvelgt aptarimus rusiškuose forumuose. Pavyzdžiui čia: http://www.radioscanner.ru/forum/topic43237-58.html
Į viršų
JG52
2011 Lap 08 d., 09:37
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 489
Pilotų (įtariama - kad antrojo) nuspausti stabdžiai ant pedalų... Kokia sunkiai suvokiama, naivi klaida, lėmusi katastrofą. Kažkaip sunkiai įtikėtina, per daug "vaikiška". Pilotai toli gražu ne pirmą kartą Jak-42 skrido. Bet... kitų priežasčių, kodėl lėktuvas, pradėjęs įsibėgėjimą pradėjo stabdyti - nėra, nenustatyta.
Į viršų
Kiras
2011 Lap 08 d., 12:07
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1226
JG52 rašė ...

Pilotų (įtariama - kad antrojo) nuspausti stabdžiai ant pedalų... Kokia sunkiai suvokiama, naivi klaida, lėmusi katastrofą. Kažkaip sunkiai įtikėtina, per daug "vaikiška".

O kodėl gi ne?
Būna kartais, kad ir "seni vilkai" padaro vaikiškų klaidų. Ypač, kai tai lemia įpročiai, automatizmas. O pagal ataskaitą - antrasis pilotas priskraidęs su ЯК-42 tik 613 val., o su ЯК-40 - 12879 val.!!
Pasirodo kojos ant pedalų ЯК-40 laikomos kitaip. Į kraują įaugęs įprotis!
Į viršų
JG52
2011 Lap 08 d., 13:19
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 489
Iš tiesų, skraidant tokio tipo technika, 613 val . - tai visiškas mažmožis.
O pedalų sandara ir kojų ant jų laikymas visiškai skirtintgi JAk-40 ir Jak-42. Nelemta klaida....
Į viršų
JG52
2011 Lap 10 d., 15:24
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 489
http://www.delfi.lt/news/daily/world/lokomotiv-tragedija-jokio-nerimo-pries-pakilima-parametrai-nustatomi-is-akies.d?id=51614137
Keista, pasak aukščiau pateiktos pokalbių iššifruotės, lėktuvas jau buvo pasiekęs kilimo greitį (nepaisant nuspaustų stabdžių), bet nepakilo... Kodėl taip galėjo įvykti? Sakoma, kad kilimo greitis turėjo būti 210 km/h, tuo tarpu lėktuvas jau buvo įsibėgėjęs iki 250 km/h., bet ir pasiekęs tokį greitį nekilo. Chm, keista.

[ Redaguota 2011 Lap 10 d., 15:24 ]
Į viršų
Juozas
2011 Lap 10 d., 18:40
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 339
Stabilizatoriaus kampas?
Į viršų
Kiras
2011 Lap 10 d., 19:14
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1226
Jėga į šturvalą.
Normaliam atplyšimui reikalinga, berods, 35 kG. Čia buvo apie 70 kG, o gale apie 90 kG. Kad atsiplėštų, šturvalus lupo į save abu - ir kapitonas ir antrasis pilotas.
O ta jėga atsirado dėl stabdžių veikimo - stabdomi ratai laužė lėktuvo nosį prie žemės (pikiruojantis momentas).
Iš kitos pusės, kai tik lėktuvas atplyšo ir dingo ratų stabdomasis momentas, lėktuvas staigiai pakėlė nosį į viršų, nes šturvalą lupo dviese ir tuo momentu jau per didele jėga (kabruojantis momentas) - gavosi virškritiniai atakos kampai ir dėl to lėktuvas smuko (свалился).
Į viršų
JG52
2011 Lap 11 d., 09:20
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 489
Kodėl nukrito "atplyšęs" - kaip ir aišku: netekęs greičio dėl pernelyg stataus kilimo kampo iš karto po "atplyšimo" (Kiro paaiškinimas). Bet kodėl "neatplyšo" viršijęs būtiną pakilimo greitį? Gal nuspaustų stabdžių sukeliamas pikiruojantis efektas buvo toks reikšmingas, kad lėktuvo greitis ir dėl to pasiekta keliamoji jėga neatsvėrė/nekompensavo stabdžių sukeltos pikiravimo jėgos?
Į viršų
Lima
2011 Lap 11 d., 11:39
Užsiregistravęs dalyvis #153
Prisijungta: 2010 Bir 29 d., 17:02
Pranešimų: 18
Dėl stabdymo sukelto sukimo momento ant pagrindinių ratų priekinė važiuoklė greičiausiai buvo įsėdusi, gali būti kad sparnas neigiamu atakos kampu judėjo visą stabdymo kelią. Gavosi kad greitis yra, o keliamosios jėgos neužtenka.
Pas Jaką varikliai gale ir virš sparno, gaunasi neblogas petys variklių traukai sukurti sukimo momentą, lenkiantį nosį prie žemės. galbūt kokiam B737 tokia situacija ir nebūtų fatališka, varikliai po sparnais ten turėtų kelti nosį kažkiek.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook