Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Įvairios temos :: Sukaktys. Minėjimai. Tėviškės. Atminimas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lakūnų kapų būklė. Priežiūra. Restauracija.
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2011 Spa 31 d., 08:38
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4087
Perkeliu temą:

Elas rašė ...

Įdomu ar nulaužtas propeleris ant monumento buvo paminklo sumanymas ar tiesiog toks vandalų darbas? Senoje nuotraukoje panašu taip pat yra keturmentis propeleris su viena nulaužta mentimi. Viską sujaukia šalia esančių lakūnų kapų monumentai, kurie yra su sveikais keturmenčiais propeleriais, kurie beje, nera pritvirtinti ir galima juos pasukti, išskyrus Kumpio.







andriusis rašė ...

Tikrai turi būti keturmentis,bet kadangi jis lietas iš ketaus [špyžiaus] tai yra trapus.Su kūju gali ir visas mentes numušti.
Visų lakūnų paminklai buvo vienodi. Jau ant karo lakūno V. Raubos kapo pastatomas antkapis su dviem iš ketau išlietais sukryžiuotais simboliniais propeleriais. Laidotuvių dieną antkapis aptaisomas sudužusio lėktuvo detalėmis. Vėliau laidojamų lakūnų paminklai susidėdavo iš dviejų dalių. Betoninis paminklas turėjo kubo formos pagrindą, į kurį buvo įmontuojama betoninė plokštė su simboliniais sparnais ir durklu per jų vidurį. Viršutinė paminklo dalis - tai keturkampė, į viršų siaurėjanti piramidė su viršuje įbetonuotu vamzdžiu, prie kurio tvirtinami du iš ketaus išlieti propeleriai. Priekinėje paminklo dalyje buvo pritvirtinama keramikinė lakūno nuotrauka, o po ja - lentelė su užrašu. Prieš paminklą virš kapo buvo išliejamas betoninis antkapis, kurio šonuose buvo montuojami tokie pat simboliniai sparnai su durklais.


Elas rašė ...

Reiskiasi vandalai. Gal atsiras norinciu ar turinciu galimybe sutvarkyti? As fizine jega prisideciau.








andriusis rašė ...

Mes su Nerijumi esam šia tema truputį kalbėja, visų pirma reik išsiaiškinti kas turi prižiūrėti paminklus.Išsivaizduok ELAI ateini į kapus ir lupi propelerį nuo stovo... kam paaiškinsi kad tavo norai geri,policija dar tau pačiam vandalizmą įpaišys.Šį darbą reiktų atlikti civilizuotai,aš už,bet reik turėti darbo planą.


Elas rašė ...

andriusis rašė ...

Mes su Nerijumi esam šia tema truputį kalbėja, visų pirma reik išsiaiškinti kas turi prižiūrėti paminklus.Išsivaizduok ELAI ateini į kapus ir lupi propelerį nuo stovo... kam paaiškinsi kad tavo norai geri,policija dar tau pačiam vandalizmą įpaišys.Šį darbą reiktų atlikti civilizuotai,aš už,bet reik turėti darbo planą.

As zinau ko paklausti del leidimu ir formalumu, bent jau tikiuosi, kad nukreips teisinga linkme.


Į viršų
Nerijus Korbutas
2011 Spa 31 d., 09:03
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4087
Džiugu, kad yra ir daugiau neabejingų. Šia tema jau esame kažkiek kalbėję forume, bei gyvai esu kalbėjęs su Andriušiu, Mindaugu. Aš irgi mielai visomis išgalėmis, geranoriškai prisidėčiau prie šios veiklos.

Tačiau, per žiemą reikia atlikti namų darbus:

Suburti iniciatyvinę grupę.
Sudaryti lakūnų kapų sąrašą. Miestas, kapinės, tiksli vieta. Apžiūrėti, įvertinti būklę.
Apžiūrėjus numatyti darbų planą, pasižymėti blogiausios būklės kapus.
Išsiaiškinti kas tvarko konkrečius lakūnų kapus, koks jų statusas. Ar yra giminės ir t.t.
Na, o kai bus atsakyti šie klausimai tuomet imtis darbų.
Čia, manau, atsakyti į kai kuriuos klausimus padėtų Aviacijos veteranų sąjunga.
Atgimimo laikais buvo įkurta tokia draugija "Lakūnų kapai". Nuveikta anuomet tikrai nemažai, bet draugija dėl kažkokių priežasčių iširo. Galbūt vertėtų iš naujo įkurti kažką panašaus ?
Pagrindinė veikla būtų stebėti Lakūnų kapų būklę, restauruoti blogos būklės antkapius, paminklus, organizuoti pavasarines talkas tvarkant neprižiūrimus kapus ir t.t.

Na, žodžiu veiklos tikrai būtų, kad tik norinčių atsirastų.
Į viršų
Kiras
2011 Spa 31 d., 18:53
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Reportažas iš vizito Kauno Panemunės kapinėse.
Keletą lakūnų kapų esu nufotografavęs anksčiau. Nuotraukos šioje temoje.

Dabar kiti kvartalai:





Lakūno ir konstruktoriaus Jurgio Dobkevičiaus kapas





Deja, keramikinė J.Dobkevičiaus nuotrauka labai laiko ir klimato faktorių paveikta


J.Dobkevičiaus giminių akmuo


1929 metais su SVA-10 žuvusių Antano Kuncaičio ir Antano Vedeikos kapai









Į viršų
Kiras
2011 Spa 31 d., 18:58
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Lakūno Miko Mažono kapas






Mokinio Leono Meškėno kapas





Į viršų
Kiras
2011 Spa 31 d., 19:05
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Dar vieno lakūno kapas





Įrašas obeliske:
Здесь покоится летчик Ков. креп. авиацион. отряда Матвей Степанович Бондаревский, безвременно погибший во время воздушной разведки неприятеля 7 сентября 1914 г.
Мир праху твоему, дорогой и незабвенный муж

Vertimas:
Čia ilsisi Kauno tvirtovės aviacijos būrio lakūnas Matvejus Stepanovičius Bondarevskis, netikėtai žuvęs, žvalgydamas priešą iš oro 1914 m. rugsėjo 7.
Ramybė tavo palaikams, brangus ir neužmirštamas vyre.

Propelerių kryžiai tinka visiems lakūnams: ir katalikams, ir pravoslavams.

Netoliese nuo lakūnų yra dar vieno žymaus žmogaus kapas. Ne lakūno, bet...


Į viršų
Juozas
2011 Lap 02 d., 18:15
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Panemunės kapinėse žymių žmonių kapų paieška yra gana paprasta, nes prieš vartus, kairėje pusėje yra kapinių schema, kurioje pažymėta kapų vieta.
Į viršų
Kiras
2011 Lap 03 d., 16:56
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Ne visai taip ir paprasta. Kol Stulginskio kapą radau, dusyk vaikščiojau į tą schemą pasižiūrėti
Į viršų
Juozas
2011 Lap 03 d., 18:04
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 360
Nieko keisto. Panemunės kapinės gana senos. Nors ne tokios chaotiškos kaip, pavyzdžiui, Rasų, bet griežto išpanavimo nėra.
Į viršų
andriusis
2012 Kov 26 d., 19:42
Užsiregistravęs dalyvis #186
Prisijungta: 2010 Lap 29 d., 21:20
Pranešimų: 133
Bežiūrint į pažaliavusius kryžius taip ir norisi prikišti nagus,mano darbovietėje stovi pragaro mašina kuri metalą atnaujina iš pagrindų.






Į viršų
sauliuspovilas
2012 Kov 27 d., 11:34
Užsiregistravęs dalyvis #259
Prisijungta: 2012 Vas 19 d., 08:55
Pranešimų: 26
Prieš penketą metų, minėdami Pirmojo Lietuvoje sklandytuvo sukūrimo jubiliejų - 95-metį, Kauno aviacijos veteranų sąjungos(KAVS) valdybos nariai, muziejininkai apsilankėmė A.Šančių karių kapinėse prie Boriso Rudnevo antkapinio paminklo, kuriam labai reikėjo restauratorių rankų (žiūr.pav.).

Paminklo situacijai nesikeičiant, š.m. pradžioje, Rudnevo žūties 100-ųjų metinių paskatinti, V.D. karo muziejaus direktoriaus pavaduotojo Arvydo Pociūno kabinete pasimatėme su Karo paveldo instituto vadovu Jurijumi Trakšeliu, palaikiusi KAVS iniciatyvą ir žadėjusį finansavimą, restauruoti paminklą dar šiais metais. Dėl leidimo darbams, būtina kreiptis į Kauno miesto valdžią, - Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybą. Rengiant paminklo restauracijos projektą, viliamės sulaukti aviatorių bičiulio Kęstučio Linkaus pagalbos.

Lietuvos aviacijos muziejaus bendradarbis Saulius Štulas liūdnoką situaciją užfiksavo videokamera. 2007-ųjų kovas.




Taip paminklas atrodė prieš 50 metų, - dar iki Karių kapinių pertvarkymo. Fotografija atspausdinta Saulius Lukšio, Rimvydo Mintauto ir Jono Monkevičiaus knygelėje - „Palūžę sparnai“
Vilnius: „Vilniaus Užtupo leidykla“, 1997 m.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook